Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Srí Lance staví vlastní supersport: Vega EVX se představí v Ženevě

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Od první zmínky o srílanském elektrickém sporťáku uplynuly už čtyři roky, teď se konečně chystá velkolepá světová premiéra.

V roce 2015 zveřejnilo BBC článek o elektrickém supersportu ze Srí Lanky. Pracovala na něm jistá společnost Vega Innovations, vůz samotný se jmenoval Vega a sliboval výkon 900 koňských sil. O necelých pět let později je v plánu světová premiéra, která proběhne na letošním autosalonu v Ženevě. Supersport se jmenuje Vega EVX a má trochu skromnější parametry.

O necelé tisícovce koní si můžeme nechat zdát, EVX nakonec dorazí s výkonem 300 kW, který obstarají dva elektromotory tvořící pohon všech kol. Podrobnější technické specifikace zatím zůstávají tajemstvím, společnost ale uvádí, že elektrický sporťák zvládne stovku pod čtyři sekundy. Roku 2017 se na sítích objevilo video, kde prototyp na stovce dosahuje času 3,15 s, avšak v odlehčené formě bez finální karoserie.

Společnost Vega Innovations je úzce spojena se softwarovou firmou CodeGen, která pro připravovaný hypersport slibovala sofistikované algoritmy pro řízení dynamiky. Od této informace už ale uplynul nějaký čas a zatím nikdo neoznámil, jestli se tato spolupráce promítne i u sériového elektromobilu.

Sofistikovaných řešení ale chtějí nadšenci ze Srí Lanky nabídnout podstatně více. Například v oblasti bezpečnosti, karosářského provedení či akumulátorů. Zní to skvěle, technické náčrty však odhalují, že vůz dostává baterie uložené do tvaru písmene T (ne v podlaze, jak je dnes zvykem), což je řešení, které nabízel už Chevrolet Volt v roce 2010. Baterie budou lithium-železo-fosfátové a dojezd by se měl pohybovat okolo 240 kilometrů.

Veškeré další podrobnosti a zajímavosti se dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě, kde se elektrický supersport z exotické destinace poprvé představí světu. Půjde rovněž o první sporťák ze Srí Lanky a první auto, které si tu postaví zcela sami. Další tamní výrobce – Micro Cars – také fušuje do automobilů, na rozdíl od Vegy ale upravuje vozy jiných výrobců (SsangYong, Geely) na základě licenčního ujednání.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme