Návrat Škody Ferat: Podívejte se, jak by dnes vypadal supersport z Mladé Boleslavi
Původně nesl označení Škoda 110 Super Sport, většina fanoušků jej však zná jako Ferat. Díky šikovnému grafikovi se můžeme podívat, jak by pokus o supersport z Mladé Boleslavi dopadl dnes.
Příběh Škody 110 Super Sport jsme vám před časem připomněli v rámci našeho seriálu o tom nejlepším ze škodováckého muzea. Vzpomeňme, že Škoda 110 Super Sport může evokovat kupé Škoda 110 R z let 1970 až 1980, společný však mají jen řadový čtyřválec s objemem 1107 cm3 uložený uprostřed před zadní nápravou.

Dnes může Ferat působit jako takový předchůdce projektů mladoboleslavských učňů, původně se však skutečně počítalo s jeho sériovou produkcí. Po dokončení a finálním otestování si však automobilka uvědomila, že takový projekt je v podmínkách normalizace nerealizovatelný, byť by na exportních trzích mohl mít úspěch.
Deset let po zhotovení se vůz znovu objevil na scéně, a to doslova. Využili jej filmaři při natáčení hororového snímku Upír z Feratu, odkud také pochází jeho dobře známá přezdívka. Speciál prošel jistými úpravami – měnila se barva karoserie, přední část dostala konvenční světlomety namísto výklopných a litá kola nahradily patnáctipalcové disky BBS. Ještě před touto úpravou se Škoda 110 Super Sport objevila ve snímku Zítra ráno vstanu a opařím se čajem, po přestavbě dostal roličku i ve filmu Velká filmová loupež.