Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nehledáte původní Tatru 613? Tyhle zajímavé chromky jsou právě na prodej

Jan Zajíc Jan Zajíc 12. 1. 2022 • 18:22
46
Zobrazit náhledy (46)
Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613 Tatra 613

Tatra 613 je z mnoha důvodů velice zajímavým autem. Jestli patříte mezi její obdivovatele a rádi byste si třeba i nějakou pořídili, mohly by se vám líbit kousky, které jsme našli v tuzemské inzerci.

"Šestsetřináctek" je (nejen) v Česku na prodej poměrně dost. Není divu, tahle limuzína se vyráběla více než 20 let, mezi roky 1974 až 1995 (někdy se uvádí 1996). A navíc průběžně procházela různými modernizacemi, takže vzniklo několik evolucí. Tou koneckonců byl i nástupce: Tatra 700.

My jsme se však zaměřili na původní verzi 613. Pro přítomnost mnoha chromovaných prvků se jí říká chromka, vyráběla se do roku 1980 a má nejblíž k originální podobě, jak ji navrhlo italské studio Carrozzeria Vignale.

Slavná karosárna sice dodala první prototypy nástupce aerodynamické Tatry 603 už v roce 1969, veřejnosti se však vůz oficiálně představil až na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně roku 1973. Auto si však lidé mohli prohlédnout už dříve, ukázalo se například v Klatovech v rámci doprovodného programu k Rallye Vltava 1971.

Tatra 613 vznikla jako reprezentační limuzína, určená hlavně pro nejvyšší státní úředníky a funkcionáře vládnoucí komunistické strany. Moderní design doplnilo tradiční tatrovácké umístění vzduchem chlazeného motoru - vzadu se nacházel 3,5litrový osmiválec s výkonem 123 kW, který byl spojen se čtyřstupňovou ručně řazenou převodovkou.

A co ty kousky na prodej? Ukážeme vám tři. Nejlevnější, v galerii ta červená, je údajně v původním, ale současně velice zachovalém stavu. Najeto má prý jen 69 tisíc kilometrů. Cena činí 779.000 Kč.

Na druhém exempláři (v galerii ho poznáte podle hnědého interiéru) je zajímavý "příběh". Auto s německými doklady podle prodejce mohlo sloužit u východoněmecké tajné policie Stasi, poté bylo přiděleno nějakému vysokému funkcionáři a upraveno (součástí modifikací je například střešní okno). V půlce 80. let bylo auto pravděpodobně odprodáno do soukromých rukou. Kousek s nájezdem necelých 65 tisíc kilometrů stojí 990.000 Kč. 

Třetí chromka by podle dostupných informací mohla být ze všech uvedených aut v nejlepším stavu. Je totiž po kompletní renovaci. A od jejího skončení tatrovka najezdila jen 12.500 kilometrů. Zajímavé je také výrobní číslo: 00006. Cena činí 1.100.000 Kč.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud