Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nehledáte původní Tatru 613? Tyhle zajímavé chromky jsou právě na prodej

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Tatra 613 je z mnoha důvodů velice zajímavým autem. Jestli patříte mezi její obdivovatele a rádi byste si třeba i nějakou pořídili, mohly by se vám líbit kousky, které jsme našli v tuzemské inzerci.

"Šestsetřináctek" je (nejen) v Česku na prodej poměrně dost. Není divu, tahle limuzína se vyráběla více než 20 let, mezi roky 1974 až 1995 (někdy se uvádí 1996). A navíc průběžně procházela různými modernizacemi, takže vzniklo několik evolucí. Tou koneckonců byl i nástupce: Tatra 700.

My jsme se však zaměřili na původní verzi 613. Pro přítomnost mnoha chromovaných prvků se jí říká chromka, vyráběla se do roku 1980 a má nejblíž k originální podobě, jak ji navrhlo italské studio Carrozzeria Vignale.

Slavná karosárna sice dodala první prototypy nástupce aerodynamické Tatry 603 už v roce 1969, veřejnosti se však vůz oficiálně představil až na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně roku 1973. Auto si však lidé mohli prohlédnout už dříve, ukázalo se například v Klatovech v rámci doprovodného programu k Rallye Vltava 1971.

Tatra 613 vznikla jako reprezentační limuzína, určená hlavně pro nejvyšší státní úředníky a funkcionáře vládnoucí komunistické strany. Moderní design doplnilo tradiční tatrovácké umístění vzduchem chlazeného motoru - vzadu se nacházel 3,5litrový osmiválec s výkonem 123 kW, který byl spojen se čtyřstupňovou ručně řazenou převodovkou.

A co ty kousky na prodej? Ukážeme vám tři. Nejlevnější, v galerii ta červená, je údajně v původním, ale současně velice zachovalém stavu. Najeto má prý jen 69 tisíc kilometrů. Cena činí 779.000 Kč.

Na druhém exempláři (v galerii ho poznáte podle hnědého interiéru) je zajímavý "příběh". Auto s německými doklady podle prodejce mohlo sloužit u východoněmecké tajné policie Stasi, poté bylo přiděleno nějakému vysokému funkcionáři a upraveno (součástí modifikací je například střešní okno). V půlce 80. let bylo auto pravděpodobně odprodáno do soukromých rukou. Kousek s nájezdem necelých 65 tisíc kilometrů stojí 990.000 Kč. 

Třetí chromka by podle dostupných informací mohla být ze všech uvedených aut v nejlepším stavu. Je totiž po kompletní renovaci. A od jejího skončení tatrovka najezdila jen 12.500 kilometrů. Zajímavé je také výrobní číslo: 00006. Cena činí 1.100.000 Kč.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme