Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejbizarnější reklamy s hvězdami Formule 1. Jak s tímhle mohly souhlasit?

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Dnes jsme zvyklí, že se nejlepší závodníci stávají tvářemi reklamních kampaní nejrůznějších společností. Nejinak tomu bylo v minulosti, jak ukazuje výběr těch nejzvláštnějších reklam s hvězdami F1.

Vidět závodníky Formule 1 v reklamě firem všeho druhu není nic neobvyklého. V drtivé většině případů se jedná o sponzory týmu, za který pilot aktuálně závodí, jindy jde zase o reklamy sehnané „po vlastní ose“. Některé tak záživné nejsou, jiné dokážou vykouzlit úsměv na tváři. A pak jsou tu ty, na které budete s odstupem několika let se zvednutým obočím nevěřícné zírat.

Hovoříme třeba o spotu s Nigelem Mansellem, šampionem sezony 1992 a v době natáčení pilotem Williamsu. Jak si možná vzpomínáte (a odhaluje to i snímek vytištěný v reklamě), hlavním sponzorem britské stáje byl v té době Canon, výrobce fotoaparátů či tiskáren. A právě jednu takovou Mansell v reklamním spotu propagoval. Vytiskl na ni obrázek svého auta, následně ji odnesl a aby toho nebylo málo, v závěru se svůdným pohledem nakousl jahodu.

Video se připravuje ...

Ne, ani následující video není scénkou z komediálního filmu sedmdesátých let. Ve skutečnosti jde o reklamu společnosti Texaco, výrobce motorových olejů a provozovatele čerpacích stanic ve Spojených státech. Za volantem sedí ikona té doby – James Hunt, který v roce 1976 získal po napínavém souboji s Nikim Laudou titul mistra světa. Obdobu spotu jsme mohli vidět i ve snímku Rivalové z roku 2013, jenž o památném boji těchto dvou pojednává.

Video se připravuje ...

Památná je taktéž reklama s finským závodníkem Kimim Räikkönenem, který v dobách působení u týmu Lotus vytvořil reklamu na šampon. Inu, každá část auta musí být ve špičkovém stavu, včetně závodníka a jeho hlavy. Spot se nám pravděpodobně snaží naznačit, že vlasy jezdce vydrží i náročný dvouhodinový závod v přilbě. Ani v tomto případě se produkci nepodařilo přesvědčit Icemana ke šťastnému výrazu, vidíme jeho tradiční poker face.

Video se připravuje ...

Smích! To byl jediný úkol Ayrtona Senny, trojnásobného mistra světa z Brazílie, při natáčení přiloženého reklamního spotu pro společnost Shell. Těžký říct, co přesně chtěli japonští tvůrci sdělit, smysl nám to nedává ani dnes. Zvláště vezmeme-li v potaz, že Shell měl na natáčení reklamy k dispozici nejlepšího závodníka té doby (a dost možná všech dob) a naložil s jeho účastí takto bizarně.

Video se připravuje ...

Dalším zajímavým kouskem je bezesporu spot s Markem Webberem, jenž v něm promuje mléko Canberra. Aby to nebylo jen o věrohodných promluvách do kamery, sedl australský jezdec do motokáry, aby se kolem krabic s mlékem projel. Hned jsme na jedno dostali chuť!

Video se připravuje ...

Poslední reklama není tak úplně bizarní, ale v kontextu s událostmi v měsících příštích je zpětné ohlédnutí za ní hodně zajímavé. Lewis Hamilton a Fernando Alonso se počátkem roku 2007 předhání v nejrůznějších disciplínách – na závodním okruhu, běžných silnicích, v hotelu i sauně, kde je nakonec vyškolí Mika Häkkinen. Vzpomeňme ale, co se dělo později. Boj mezi oběma jezdci se přiostřil, když oba bojovali o mistrovský titul. Závěr ročníku pro ně dopadl tak katastrofálně, že titul nezískal ani jeden a radoval se tehdy ještě rozcuchaný Kimi Räikkönen.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Avatar - lexi
6. 1. 2018 20:42
peníze
jednoduchá odpověď ... F1 je hlavně o penězích a doba rytířů za volantem je dávno pryč...
Avatar - lordlord
6. 1. 2018 17:36
.
každý má svou cenu
5. 1. 2018 21:32
Monkey translator
"se jedná o sponzory týmu, pro nějž pilot aktuálně závodí"
"jde o reklamu společnosti Texaco, výrobce motorech olejů"
"jenž o památné sezoně těchto dvou"

OMG!!! Koukám, že jako korektor překladačů článků by se dnes uživil kdokoli chytřejší se základním vzděláním nebo průměrný středoškolák. Styďte se...