Nejostřejší Toyota Supra GRMN může dostat motor z BMW M3 a 510 koní
O ještě ostřejší verzi Toyoty Supra se spekuluje od začátku roku, nyní se však konečně objevily informace o možné budoucí motorizaci.
Začátkem roku se objevila informace, podle které pracuje Toyota na ještě ostřejší Supře s označením GRMN. Podle tehdejších zpráv měla mít novinka výkon přes 400 koní, ovšem bližší informace chyběly. Nyní však z Japonska přicházejí další zajímavé zprávy.
Podle webu BestCarWeb.jp by totiž Supra GRMN měla být osazena novou generací dvakrát přeplňovaného řadového šestiválce S58, který se již v minulosti představil pod kapotou ostrých SUV X3 M/X4 M a který by se měl již brzy oficiálně objevit i pod kapotou nového BMW M3 a M4.
Ve standardních modelech řady M je tato motorizace naladěna na výkon 353 kW (cca 470 k) a 600 N.m točivého momentu. U verzí s označením Competition už se ale bavíme o výkonu 375 kW (510 k) a točivém momentu 600 N.m.
Nová Supra GRMN by se ovšem měla dočkat právě oné vrcholné motorizace, což by znamenalo výkon 510 koní čistě na zadních kolech. O přenos výkonu by se pak měla starat výhradně automatická sedmistupňová převodovka DCT z dílny BMW. Jak se tedy zdá, fanoušci se dlouho vytouženého manuálu v Supře zřejmě nedočkají.
Podle informací z Japonska by přitom Supra GRMN měla být limitovanou edicí, jejíž výroba bude omezena na pouhých 200 kusů. Kdy jinde sáhnout po manuální převodovce, než při takové příležitosti? Chyba přitom nebude na straně techniky, neb BMW by mělo být schopné dodat BMW M3/M4 jak s automatem, tak s manuálem.
Sluší se ovšem dodat, že se prozatím bavíme pouze o spekulacích. V tuto chvíli není nic jisté a do budoucna můžeme být ještě překvapeni. BestCarWeb.jp se ovšem odkazuje na své interní zdroje, které již v minulosti přinesly několik pravdivých informací.
Na závěr pak japonský web zmiňuje, že výroba současné generace Toyoty Supra skončí v roce 2025. Zda se automobilka do té doby pochlubí konceptem nástupce, nebo přijde další mnohaleté čekání, je prozatím ve hvězdách.