Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejvýkonnější krabicový motor míří do výroby, V8 o výkonu 1000 koní trápila technika

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 10. 2019 • 05:41
13
Zobrazit náhledy (13)
1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept 1968 Dodge Super Charger Concept

Témě po roce od svého představení míří nejvýkonnější krabicový motor „Hellephant“ V8 o výkonu 1.000 koňských sil do výroby. Důvodem poměrně dlouhého odkladu přitom měly být problémy s předčasným opotřebením.

Společnost Mopar, zabývající se vývojem dílů pro úpravy modelů z produkce FCA a malosériovou výrobou speciálně upravených automobilů, konečně zahájila výrobu nejvýkonnějšího „krabicového“ motoru V8 o výkonu 1.000 koní, kterému nikdo neřekne jinak než Hellephant.

Základem motoru se stal 6,9 litrový kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 707 koní, který známe z modelů Dodge Hellcat. Mopar pak stejný motor nabízel k zástavbě do různých projektů pod označením Hellcrate, jenže zákazníkům to zřejmě nestačilo.

Mopar se proto pustil do úprav a výsledkem byl motor o výkonu 1.000 koní, který byl pro potřeby prezentace na SEMA 2018 zabudován pod kapotu Dodge Charger 1968 s přezdívkou „Super Charger Concept.“  A i když byl prodej krabicového motoru, který je připraven pro zabudování do starších amerických muscle cars, zahájen již téměř před půl rokem, dodnes automobilka nedodala jediný kus.

Zájem byl přitom tak ohromný, že za prvních 48 hodin prodala automobilka celou roční produkci. „Odezva byla skutečně ohromující,“ komentoval Kim Mathers, šéf Mopar Performance and Accessories, v prohlášení pro magazín Muscle Cars & Trucks. Kde tedy nastal problém?

Podle informací jednoho z insiderů, který poskytl rozhovor kolegům z magazínu Muscle Cars & Trucks, byly na vině problémy se spolehlivostí motoru. Ten měl mít problémy s nadměrným namáháním vačkové hřídele, což nakonec vedlo k jejímu předčasnému opotřebení.

Namísto spuštění výroby a následného řešení problémů se tak FCA rozhodlo výrobu Helephantu pozdržet, což mělo technikům poskytnout dostatek času pro zjednání nápravy. „Ke zpoždění se nemohu vyjadřovat, ale samozřejmě chceme mít jistotu, že všechno, co uvádíme na trh, je plně ověřené a připravené pro použití zákazníky,“ uvedl Mathers pro kolegy z Muscle Cars & Trucks.

Tiskový mluvčí FCA pak ve vyjádření pro The Drive uvedl, že produkce motorů Hellephant by měla být zahájena co nevidět a první dodávky se očekávají ještě před koncem roku. K problémům ohledně předčasného opotřebení vačkové hřídele se ale vyjádřit odmítl.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku