Nekonečný příběh Škody Rapid pokračuje oficiálními skicami
Odhalování nové Škody Rapid se rozhodně zapíše do paměti všech automobilových fandů. Zda se na pozvolné odhalování bude vzpomínat pozitivně či nikoliv ukáže až čas, faktem však je, že se o Rapidu všude mluví a píše víc než dost. A o to jde Škodovce především.
Britský magazín WhatCar? přišel s dalším dílkem do ohromné skládačky zvané Rapid. Jde o zajímavé skici, odhalující postupný přerod konceptu MissionL do sériové podoby. Sama automobilka je zatím oficiálně médiím neposkytla.
Není překvapením, že ty nejdůležitější detaily zůstaly zachovány, vlastně se dá říci, že od MissionL vede k Rapidu nezvykle krátká cesta. Obvykle vídáme spíše opačný jev: zajímavé koncepty se cestou do výrobních hal změní a jakoby ztratí glanc. Samozřejmě, detaily jako kliky, čalounění interiéru nebo volant jsou jiné, avšak nezbývá, než designérům ve Škodovce vyseknout poklonu.
Škoda Rapid je pětidveřový liftback, který by měl vyplnit velikostní i cenovou mezeru mezi Fabií a Octavií. Ideovým vzorem pro něj byla Škoda Octavia první generace. Řekl to již dříve šéf Škodovky Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„První Octavia byla perfektní produkt pro svoji dobu, základ dalšího rozvoje,“ prohlásil. „Měla přesně ty správné rozměry, zavazadlový prostor přes 500 litrů. Při hledání nových příležitostí jsme se proto nyní rozhodli udělat auto s rozměry první Octavie.“ Podle Vahlanda je liftback velikosti původní Octavie účinným receptem nejen pro Evropu, ale i pro celý svět.
Kromě liftbacku by měl být Rapid do dvou let představen také v provedení kupé a ve hře je, poměrně logicky, také verze kombi (resp. fastback). Jak se automobilka nakonec rozhodne a zda představí dokonce tři karosářské verze Rapidu je však nyní nejasné. Oficiální zdroje mlčí.