Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý automobilový průmysl podle studie už prý téměř neroste

ČTK ČTK 28. 2. 2019
29
55
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden
Německý automobilový průmysl loni už téměř nerostl, i když jak výrobci tak dodavatelé zaměstnali další tisíce nových lidí. Zjistila to studie poradenské společnosti Ernst & Young (EY).

Zatímco počet zaměstnanců v německém automobilovém průmyslu se v roce 2018 zvýšil o 1,7 procenta a je se zhruba 834.000 pracovníky na novém rekordu, vzrostly tržby jen o 0,4 procenta na 425 miliard eur (téměř 11 bilionů Kč), ač i ony byly rekordní, a vývoz se dokonce poprvé od roku 2013 snížil.

Ještě v roce 2017 přitom firmy z odvětví utržily meziročně o celých pět procent více. Více se přitom loni dařilo dodavatelům - jejich obrat se meziročně zvýšil o 2,1 procenta, zatímco výrobci se museli spokojit s poklesem o 0,2 procenta. Stejně i dodavatelé výrazněji navyšovali počet zaměstnanců.

První pololetí charakterizoval ještě výrazný růst, ale ve druhé části roku již byl patrný pokles tržeb způsobený i novou metodikou měření emisí a spotřeby WLTP, uvádí ve studii EY.

Export pak loni vykázal nejsilnější pokles od krizového roku 2009 - německý automobilový průmysl vyvezl v roce 2018 o 2,3 procenta méně zboží. Nejdůležitějšími trhy byly Spojené státy a Čína, která loni odsunula z druhého na třetí místo Británii. Na 12. místě za Japonskem se umístila Česká republika, kam v roce 2018 směřovalo 5,8 procenta vývozu německého automobilového průmyslu.

Podle analytika EY Petera Fusse bude pro německý automobilový průmysl obtížný i letošní rok. Slábnou velké trhy a výrazně negativně se prý projeví, pakliže skutečně přijdou, i americká dovozní cla a brexit bez dohody, řekl ekonom agentuře DPA. Ani současný nárůst zaměstnanosti není podle Fussee udržitelný.

Studie vycházela pouze z údajů německého statistického úřadu a německého úřadu práce. Nejsou v ní tedy zahrnuty tržby, které německé podniky vykázaly v zahraničí, ani výrobky, které odtud vyvezly do dalších zemí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
trefa
| 1. 3. 2019
Tohle jo :yes:

Nicméně pokrok lidstva prostě souvisí s ekonomikou = i s tou problematickou části kterou zmiňuješ ;-)

Problém je že těch aut chrlíme ročně 100 milionů a absolutní většina s motorama spalujícíma nějakej ropnej produkt a nárůst na 150 milinů a furt pryč = prostě neni možnej
Avatar - Hammunasakra
růst ?
| 1. 3. 2019
:yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
růst ?
| 1. 3. 2019
Prostě fakt = to je protože ses rozhod? Nebo proč? Vysvětlíš? :-)

Neni to moje domněnka = to je všeobecně přijímaná jistota :-! ;-)
Avatar - _Karel_
trefa
| 1. 3. 2019
:yes:
trefa
| 1. 3. 2019
tak se mi podařilo přesně trefit téma do placu …..nemám moc času, ale trochu se tam plete rozdíl mezi pokrokem lidstva, proti tomu nikdo nic nemá, je logický, správný, nevyhnutelný. Pokrok se ale nemusí projevovat v neustále větším zasypáváním zeměkoule novými krámy. Něco jiného je, a to je ta hlavní otázka, proč když vyrobíme za rok 10 milionů aut, za 5 let jich má být 15 milionů, abychom měli ten správný růst. Ale pozor, to platí ten slavný růst pro všechny obory průmyslu , všechno spotřební zboží. A představme si, že to by probíhalo i s potravinami …...ano, můžeme to všechno vozit do Afriky, ale ti nemají čím zaplatit

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku