Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý úřad prý nepovažuje kontroverzní software VW za závadný

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) nepovažuje za závadný ani nelegální software, který automobilová skupina Volkswagen podle amerických úřadů využívala k manipulaci s emisemi u luxusních vozů s třílitrovým naftovým motorem.

"Právě jsme dostali potvrzení, že KBA nepovažuje používání této technologie v Evropské unii za problematické. To znamená, že odpovídá současným předpisům," napsal Wilis v dopise určeném výboru britského parlamentu. KBA zatím zprávu agentuře Reuters nepotvrdila.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) na počátku minulého týdne uvedla, že zhruba 10.000 naftových automobilů koncernu Volkswagen v USA bylo vybaveno pomocným zařízením pro regulaci emisí (AECD), které prý maskovalo skutečnost, že auta vypouštěla do ovzduší až devítinásobek povoleného množství oxidů dusíku. Nejnovější obvinění se týká šestiválcových motorů používaných v luxusních sportovně-užitkových automobilech. Do té doby se vyšetřování soustředilo na menší naftové motory, u kterých VW manipulace s testy emisí přiznal.

Automobilka nové obvinění agentury EPA okamžitě popřela. Volkswagen také sdělil, že jeho luxusní naftové automobily prodávané v Evropě jsou vybaveny stejným softwarem a ten podle firmy neporušuje regulační pravidla v Evropě ani ve Spojených státech. Tato technologie podle firmy zajišťuje, aby katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhly provozní teploty.

Obvinění, které vznesla agentura EPA, se týká vozů Volkswagen Touareg z modelového roku 2014, Porsche Cayenne z modelového roku 2015 a vozů Audi A6 Quattro, Audi A7 Quattro, Audi A8 a Audi Q5 z modelového roku 2016. Volkswagen dodal, že zařízení je instalováno rovněž u některých dvoulitrových motorů z modelového roku 2016.

Volkswagen již v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut s objemem motoru až dva litry instaloval software umožňující manipulovat s měřením emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu výrazně snížil tržní hodnotu podniku, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
13. 11. 2015 02:43
Re: Už jste s tím trapní
Internet je plnej hejtu na AAA, nikdo by tam nekupoval, jsou to největší zloději bla bla bla...
Tak jak to že je ta firma v plusu a stále expanduje? Kupovala jsem tam už třikrát a nikdy se mi nestala žádná z netových fám.
12. 11. 2015 18:57
Re: Už jste s tím trapní
Já tam koupil nedávno a ty řeči co jsem četl na forech než jsem tam šel byly liché. Někdy se ale najde někdo kdo zareaguje na to že není hlupák že tam koupil auto. Ale nové je nové, jen po odjezdu z autosalonu zstratí docela dost na ceně a stejně ty auta mají poruchy.
12. 11. 2015 09:59
12. 11. 2015 08:11
vw
ještě před kauzou se mi líbili koncernové vozy,dneska na ně koukám skrz prsty aura automobilky klesla na samotné dno,majitelé passatů v naftě jsou teď odpadlíci na silnicích.....líto je mi porsche které strhl skandál sebou vlastně všech značek v kocernu všichní na mě zapůsobili jako podvodnící a *....
12. 11. 2015 08:09
vw
ještě před kauzou se mi líbily koncernové vozy,dneska na ně koukám skrz prsty .aura automobilky klesla na samotné dno,majitelé passatů v naftě jsou teď odpadlíci na silnicích.....líto je mi porsche které strhl skandál sebou vlastně všech značek v kocernu všichní na mě zapůsobili jako podvodnící a zlodějové..