Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nesmrtelný Mercedes-Benz třídy G čeká na další facelift

David Bureš
Diskuze (40)
Slavné géčko se bude vyrábět minimálně do roku 2020, v blízké době jej i proto čeká další modernizace.

Mercedes-Benz letos uvede na trh modernizovanou třídu G, její debut je údajně naplánován na červenec letošního roku. Modernizace se dočkají jak běžná géčka, tak verze upravené divizí AMG. Legendární off-road se díky řadě úprav nepřetržitě vyrábí už od roku 1979.

Běžné verze třídy G se dočkají jen minimálních kosmetických úprav, ve výrobě zůstává už pouze pětidveřové provedení a třídveřový otevřený off-road. G 350 BlueTEC má být i nadále poháněno třílitrovou vznětovou V6 o výkonu 155 kW (211 k). Pod kapotou G 500 má zůstat 5,5litrový benzinový vidlicový osmiválec o výkonu 285 kW (388 k). Obě jednotky mají být kombinovány se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.

Novinkou se stanou dvě verze od AMG, které nahradí současný G55 AMG. První novou variantou bude G 63 AMG, které tak jako CL 63 AMG, CLS 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG, S 63 AMG a SL 63 AMG bude poháněno 5,5litrovou V8 s dvěma turbodmychadly.

Výkon G63 AMG má dosáhnout hodnoty 400 kW (544 k), vrchol točivého momentu má činit 800 Nm. Jednotka bude tak jako ve výše zmíněných Mercedesech kombinována se sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

Vrcholem nabídky se stane G 65 AMG. Ten má používat šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, známý z S 65 AMG a CL 65 AMG. V krabicoidním off-roadu má být naladěn na 450 kW (612 k). Motor bude spolupracovat jako v ostatních variantách s převodovkou 7G-Tronic. Automobil bude možné na první pohled poznat díky několika úpravám, například má mít jiná zrcátka, odlišná kola či mohutnější koncovky výfuku.

Je jasné, že největší zájem o tento Über Geländewagen budou mít zákazníci ze Středního východu nebo Ruska, v Evropě má G 65 AMG stát asi 222.000 eur bez daně (cca 5,4 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (40)
Avatar - DRBNUTY
20. 3. 2012 00:29
Re: vdaka bohu za Wranglera
Mat viacej ako 300 koni v takejto tehle je nutnost, aby to ako tak islo a dal sa s tym aj tahat prives, alebo aby to rozpohybovalo pancierove verzie :-!
Avatar - Kolouš
20. 3. 2012 00:03
auto nemuze za hovado co jezdi v nem
arabaci a rusaci. jednadvacitky, zlaty cingrlatka a pitoma hudba hm. jo. Ale uz se tu nikdo nezminuje o desetitisicich kusech co jezdi v armadach ruznych statu. Nikdo se nezminil o tisicich kusech co jezdi v dolech. Dokonce i v cechach jezdi v povrchovych dolech a u energetiku.
Skoro vsichni tu placaj pindy o tom, ze uz si dneska ryzi offroad s hvezdou nekoupis. Opak je pravdou. dnes mas prave mnohem vic na vyber a narozdil od minulych let nemusis byt armada. Proste prijdes, nakonfigurujes si auto a do dvou mesicu jezdis. Zesileny ram, dvojita palubni sit, spunty na vypusteni bahna z interieru...
A proc mercedes dela gecka v AMG? protoze takovej model vygeneruje takovou marzi jako nekolik Ecek dohromady. A taky proto, ze v arabii, v rusku atd jim lidi urvou ruce. Jinej kraj, jinej mrav a vkus. Tak ci onak, mercedes tam timto posiluje svoji image. Stejne tak jako v nemecku usedlym a nevtiravym designem S klasse. Proste kazda zeme si zada sve. To ze nevyspela ceska a vseobecne vychodni povaha si svoje auta krasli na "vychodni" zpusob a mysli si, ze je to v techto koncinach artefakt hodny obdivu je bohuzel fakt. Gecko si ale Vase tvrzeni ze jde o auto pro pozery rozhodne nezaslouzi.
Mam rad toyoty s atmosferickym dieselem, nebo treba defendery (ty vetsinou ridi fajn lidi), ale Gecko je Gecko :-)
Avatar - eLzyx
19. 3. 2012 23:52
Re: Otras...
chápeš to špatně - právě, že MB G má tak dokonalý design (stejně jako třeba Porsche 911), že jej není potřeba tak často měnit. Dávej bacha, jak za dva roky budou Dusteru dělat facelift, protože sami vidí, že se to nepovedlo. A RR Evoque? Módní masírka, která zastará stejně rychle jako každá módní věc.
;-)
19. 3. 2012 21:41
vdaka bohu za Wranglera
je to jeden z poslednych titanov, pretoze evidentne Gcko sa bude uberat smerom k blondatym pipinam a borcom co nosia o 4 cisla vacsie gate. Ale preco nie. Sice mi unika mat viac ako 300 koni v takjeto tehle, kde podvozok moze AMG ladit ako chce a stale to bude mat jazdne vlastnosti lietadlovej lode. Kupcov si to vsak zrejme najde, takze niet dovod preco to nevyrabat
19. 3. 2012 19:21
Naprostá Off Road Klasika...
... k tomu není co dodat. Bohužel jak píšete mnozí výše, si ho oblíbili také lidé, kteří si myslí, že jsou něco víc než my ostatní a tak se i na silnicích chovají, jako prasata... :no:

Škoda, že tahle ikona má takovou nálepku, protože je to spolu s Defenderem poslední nefalšovaný off road na našich silnicích a je dobře, že se moc nemění. Jen si za tu "vyjímečnost" nechá až moc zaplatit i G461 je nad 1,5 mega... ;-)