Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

New Stratos na novém 13minutovém videu

David Bureš
Diskuze (2)
Novodobý obraz slavného soutěžního speciálu se představuje na 13minutovém videu.

Moderní podoba Lancie Stratos, postavená na základech Ferrari F430 Scuderia se prezentuje na 13minutovém videu. Michael Stoschek, který je iniciátorem celého projektu New Stratos, mimo jiné srovnává loni představený malosériový supersport s originálním vozem.

Tak jako původní Stratos je i ten moderní poháněn uprostřed uloženým motorem ze stáje Ferrari. Zatímco originální automobil používal vidlicový šestiválec z modelu Dino, ten nový má o dva válce navíc.

V motorovém prostoru je totiž upravený vidlicový osmiválec o objemu 4308 cm3, původem z Ferrari F430 Scuderia. Jeho výkon však vzrostl z 375 kW na 397 kW v 8200 min-1. Maximum točivého momentu je u nového Stratosu 519 Nm v 3750 min-1. Zrychlení z 0-100 km/h trvá 3,3 s, akcelerace z 0-200 km/h proběhne za 9,7 s.

Video vedle vývoje a představení New Stratosu ukazuje také staré jízdní záběry původního vozu v prostředí klikatých silnic, které Lancii Stratos seděly nejlépe. Vždyť originální Stratos byl přímo projektován jako rallye auto. Lancii se tento nápad vyplatil, automobil v letech 1974 až 1976 ovládl mistrovství světa rallye.

New Startos byl světu oficiálně představen loni v listopadu na francouzském okruhu Paul Ricard, na prezentační akci pro novináře. O supersport už projevilo zájem 40 zájemců, který za něj v přepočtu zaplatí 10 milionů korun.

David Bureš
Diskuze (2)
14. 5. 2011 11:47
Srovnání
V článku opět chybí technické informace nutné pro srovnání, tak je doplním:

Původní Stratos:
2.4 litru, 980 kg pohotovostní hmotnost, 193-560 (s turbem) koní podle verze

Nový Stratos:
4.3 litru, 1242 kg suchá hmotnost, 532 koní

Asi by bylo prospěšnější vyrábět přesnou repliku původního Stratosu, to byla bestie postavená jen kvůli rallye. Malý vnitřek, hluk, nepohodlí, žádná elektronika suplující schopnosti řidiče a čistý adrenalin. Chyba v řízení často znamenala výlet mimo silnici.
Nový Stratos byl postaven jako pozérské auto pro bohaté, "prostorově náročnější" řidiče, kteří by se do původního Stratosu stěží vměstnali. Jsou zde všichni běžní elektroničtí pomocníci, kteří budou řídit auto místo majitele když se jim bude zdát že už si moc dovoluje.
Auto je to hezké, ale dal bych před ním přednost starému orezlému Nissanu 300ZX s 2 turby nebo třeba K1 Attack, s těmi se zaručeně zažije víc zábavy ;-)
Avatar - euro89
11. 5. 2011 12:10
Sen
Tohle auto je jak ze sna, úžasný!!! :-) Jen ať jich pan Stoschek vyrobí co nejvíc :yes: