Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neznámý sporťák je na prodej za závratnou sumu. Pracoval na něm slavný konstruktér

David Bureš
Diskuze (0)
Na červeném dvoumístném roadsteru se začalo pracovat v roce 2005. V jeho útrobách bije sedmilitrový vidlicový osmiválec z Chevroletu Corvette.

Jméno italského konstruktéra Giotta Bizzarriniho jistě nemá smysl automobilovým fanouškům blíže představovat, jeho práce je dodnes slavná, jako šéfinženýr Ferrari vyvíjel legendární 250 GTO, pro Lamborghini zase navrhl dvanáctiválcový motor, jehož základ se používal ještě v třetím tisíciletí. Méně známá už je jeho společnost Bizzarrini stavějící sporťáky vlastní konstrukce a prakticky neznámé je jeho dílo Magnate P708 Barchetta. Právě to je aktuálně na prodej.

Nabízí ho aukční společnost RM Sotheby’s, která jej bude dražit na nadcházející aukci v Paříži, konané ve středu 7. února. Odhadovaná prodejní cena se přitom podle aukční síně bude pohybovat mezi 300.000 až 500.000 eury, což je v přepočtu 7,8 až 13 milionů korun. A to je hodně vysoká částka s ohledem na prakticky neznámou historii tohoto automobilu.

Příběh zajímavého sporťáku se datuje do začátku nového milénia, kdy se společnost Galmer Engineering stavějící závodní speciály rozhodla oživit někdejší Bizzarrini P538 a postavit jeho moderní reinterpretaci. Na autě navrženém německým designérem Stefanem Schulzem se přitom podílel i sám Giotto Bizzarrini.

Práce na prototypu byly zahájeny v roce 2005 a ukončeny o čtyři roky později, vývoj údajně spolykal na 3,5 milionu dolarů (71 milionů korun). Jejich výsledkem byl červené lakovaný dvoumístný sporťák s otevřenou karoserií, který skutečně lehce připomínal původní Bizzarrini P538. Spojujícím prvkem obou aut byla podobně řešená příď. Karoserie byla karbonová, postavená byla v Thajsku, u firmy Magnate, podle níž byl vůz nakonec pojmenován.

Podobné byly také útroby, vybrané exempláře původního Bizzarrini P538 byly poháněny vidlicovým osmiválcem z tehdejšího Chevroletu Corvette, americkou techniku použila i moderní interpretace. Konkrétně jde o sedmilitrový osmiválec LS7 z Corvette Z06 vyráběné mezi lety 2006 až 2013. Motor o výkonu 505 koní (371 kW) je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou od firmy CIMA.

Prototyp byl v průběhu své kariéry několikrát prezentován, aby nalákal zákazníky, což se ale nakonec nepovedlo. Zůstalo u jednoho jediného postaveného exempláře. Možná i z toho důvodu, že auto nedostalo jméno Bizzarrini, místo toho se oficiálně nazývalo Magnate P708 Barchetta.

Současný majitel vůz koupil v Německu v roce 2013, kdy byl projekt ukončen. Velký fanoušek Bizzarriniho vůz následně převezl do Spojených států, kde byl dokončen, respektive upraven do plně pojízdného stavu. Tolik se s ním ale nejezdilo, dnes má jakožto správné sběratelské auto jen asi 1.600 najetých kilometrů.

Kdyby vás pak tento prototyp nezaujal, ale jméno Bizzarrini vás nenechává chladným, vězte, že na aukci RM Sotheby’s v Paříži se bude dražit i Bizzarrini 1900 GT Europa z roku 1968 a k dispozici budou i další díla spjatá s legendárním konstruktérem. Vždyť jím navržený čtyřlitrový dvanáctiválec najdeme třeba v útrobách draženého Lamborghini Espada. Bizzarrini se pak podílel též na vzniku Isa Grifa, které bude v Paříži rovněž k dispozici, konkrétně kousek zpěváka Johnnyho Hallydaye, přezdívaného francouzský Elvis.

David Bureš
Diskuze (0)