Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nio míří do Evropy. Čínská Tesla tu chce začít prodávat ještě letos

David Bureš
Diskuze (22)

Čínská značka Nio chce už letos vstoupit na evropský trh. Zatím však ještě musí rozhodnout, které modely tu bude nabízet. V domovské Číně má aktuálně tři a čtvrtý se chystá.

Už několik let se hovoří o expanzi čínských značek na evropské trhy. Přestože některé na vybraných trzích Evropy své vozy prodávají, zatím se výrazněji neprosadily. S nastupující elektromobilitou však mají čím dál větší ambice, protože věří, že v tomto mladém segmentu mohou zaujmout. Myslí si to i čínská značka Nio, mnohdy nazývaná čínskou Teslou.

Nio je totiž podobně jako americká Tesla specializovaná výhradně na elektřinou poháněné automobily. Založena byla teprve v roce 2014, na domácím čínském trhu však už dnes má tři různé modely. Všechno jsou to SUV - středně velké ES6, SUV kupé EC6 a velké ES8, které v roce 2022 doplní velký sedan ET7.

Mladá značka přitom na domácím čínském trhu prorazila. Její tamější prodeje v roce 2020 rostly i navzdory pandemii koronaviru. Model EC6 se pak stal nejžádanějším SUV kupé v Číně vůbec, v prodejích překonal i takové BMW X4 s konvenčním pohonem.

I proto Nio věří, že dokáže zaujmout také v Evropě. „Plně věříme, že v Evropě je povědomí o ochraně životního prostředí a udržitelnosti pro spotřebitele mnohem důležitější ve srovnání s jakýmkoli jiným světovým kontinentem,“ shrnuje evropský viceprezident značky Chuej Čang v rozhovoru pro britský Autocar, proč Nio počítá s expanzí na starý kontinent.

Nio sice nadále počítá s tím, že do Evropy vstoupí v druhé polovině roku. Zatím však veřejně neříká, na jaké konkrétní trhy hodlá vstoupit jako první. Nabízí se však Německo jako největší evropský trh s automobily nebo Norsko, kde jsou elektromobily díky zvýhodněním velice populární. Stejně tak není zatím jasné, který z představených modelů se v Evropě začne prodávat jako první. „Budeme velice pečlivě zvažovat, který model je nejlepší pro evropský trh a který sem přijde,“ říká Chuej Čang.

Zároveň si však vedení značky uvědomuje, že v Evropě nemůže využít stejných služeb jako na domovském trhu. V Číně totiž primárně sází na online prodej svých aut, který byl velkým benefitem v době pandemie koronaviru. V Evropě ale na něj zákazníci nejsou ještě navyklí.

Podle průzkumu značky si totiž dvě třetiny evropských zákazníků nekoupí auto, aniž by se s ním předem nesvezli. Jaký rozdíl proti Číně, kde Nio prodalo 88.000 aut prostřednictvím své speciální aplikace. I s těmito zkušenostmi však firma zdůrazňuje, že zákazníci pořád musejí vidět, cítit, osahat si a vyzkoušet auto před jeho nákupem, a to obzvlášť v Evropě.

I z toho důvodu je Nio už zastoupeno na starém kontinentu. V anglickém Oxfordu má inženýrské centrum, v Mnichově zase stylistické centrum, díky čemuž chce mít evropským zákazníkům blíže. Aktuálně také navyšuje svoje marketingové aktivity, aby značka zvýšila povědomí o sobě. Angažuje se třeba také v šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Zajímavou konkurenční výhodou Nia pak mohou být pionýrská řešení. Vedle online prodeje to jsou třeba baterie s tuhým elektrolytem, které má použít již avizovaný sedan ET7. V jeho případě se pak rovněž počítá s možností výměny baterií ve speciálních stanicích, což má být alternativa k jejich dobíjení.

David Bureš
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
3. 5. 2021 00:09
Re: Pokud to budou lidi fakt kupovat... tak už nám není pom
Ano, nejezdím výhradně do práce a EV ani ujgurské soláry nejsou nejlevnější.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 00:01
Re: Pokud to budou lidi fakt kupovat... tak už nám není pom
Ty nemáš vůbec tušení, o čem píšu, viď?
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 00:00
Re: Pokud to budou lidi fakt kupovat... tak už nám není pom
Vladimír Iljič Lenin (jehož "pyramidální mozkové buňky ve třetí vrstvě" byly ve skutečnosti degenerativní změny způsobené syfilisem) kdysi prohlásil, že "kapitalisté nám prodají i provaz, na kterém je pak oběsíme"

Sice to byl syfilitický a odpudivý skřet, ale v tomhle punktu (rozvinutý svět vs. Čína) evidentně predikoval dobře. K naší velké škodě :no: :no: :no:
Avatar - Jerry.Gunman
2. 5. 2021 23:53
Re: Pokud to budou lidi fakt kupovat... tak už nám není pom
Dohnat a předehnat? Jako bych to už kdysi slyšel... A moc dobře to nedopadlo, že? :D
2. 5. 2021 22:55
Re: Pokud to budou lidi fakt kupovat... tak už nám není pom
Nabít za víkend ze slunce na týden ježdění do práce je pro tebe špatná představa?