Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 370Z MY18: Rychlejší spojka, barvičky a nová kola pro Z-car

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Nissan se rozhodl pro nový modelový rok upravit svůj Z-car, vlastně už šestou generaci sportovního kupátka. Výrazné změny se nekonají, ono je vlastně ani nepotřebuje...

Nissan, respektive Datsun (exportní značka používaná do první poloviny 80. let) představil legendární 240Z už v roce 1969, říkalo se mu i Fairlady Z. Úspěšná sága pokračovala třemi generacemi ZX, určitě se pamatujete na třístovku s dvojicí turb z 90. let minulého věku. Návrat ke kořenům představoval 350 Z z minulé dekády. A třistasedmdesátka s kódem Z34 je tu s námi už osm sezón, od roku 2009. To je hodně dlouho na dnešní uspěchaný svět...

Navíc ještě nekončí, i když se už spekuluje o nástupci. Ale nyní prošla úpravami, i když se týkají pouze kupé v základní verzi, roadstery i verze Nismo zůstávají stejné. Radikální změny vzhledu nečekejte, nejsou ani třeba. Poslední zetko je prostě svébytné a populární, tak to má být.

Objevila se jen trocha černé barvy na zadním nárazníku a dříve stříbrných klikách dveří. Hlavní i koncové reflektory jsou nyní ve standardu zatmavené jako doposud na ostřejších verzích Nismo. Nissan představuje auto v červené metalíze, i ta se stává součástí nabídky. Devatenáctipalcová kola s pěticí dvojitých paprsků, které má kupé na čtveřici firemních fotek, tvoří také nový prvek standardní výbavy.

A technika? Tradiční zadokolka s dlouhou kapotou a krátkými převisy má vpředu zamontovaný vidlicový šestiválec 3,7 l se stále stejnými 328 koňmi (241 kW). Můžete si ji objednat buď se sedmistupňovým automatem (proč?), nebo se šestirychlostním manuálem. A tady se skrývá jediná, ovšem docela zásadí technická modifikace. Právě přímo řazená skříň dostala novou spojku firmy Exedy, která zrychluje a zpřesňuje změnu stupňů směrem dolů. Systém Syncro Rev Control, který dohlíží na správné otáčky při „machrování s fofrklackem“ v obou směrech, se nezměnil.

V příplatcích je také aktualizovaný infotainment NissanConnect Premium s se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, DVD přehrávačem a zadní kamerou.

Nissan se zmínil v krátké tiskové zprávě i o zdokonaleném odpružení, ale bez dalších podrobností, takže na podvozku se určitě nějaké drobné modifikace odehrály. Oblíbené kupátko se větších upgradů vzdává – a to je prostě fajn. Nadupanějšímu Nismu zůstává výkon 344 koní (253 kW) i 371 N.m točivého momentu. 370Z je vzhledem ke kategorii cenově dostupné auto pro řidiče se sportovními choutkami. Model 2017 stojí u nás 915.000 korun, tedy sympaticky pod milion, ale 2018 přijde co nevidět, v západní Evropě už se dá objednat.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - lamal
5. 9. 2017 10:25
Re: 370Z
350z aj 370 su kus auta, chasis je tuhy a mechanika velmi solidna na vahe to poznat, ale myslim ze ta pasivna bezpecnost a robustnost patri k plusom tychto Z... 350tky su pre ich spolahlivost a dimenzovanost velmi oblubene horsie je to uz s predajmi novych holt kupatka starej koncepcie su uz len pre zopar skalnych...

kto chce lahsie Z kupi si porsche a samo priplati 900tisic
Avatar - lamal
5. 9. 2017 10:19
Re: 370Z
najhnusnejsie znejuce V6ky vsetkych dob ? si zliezol z kokosa vsak ? trapas
Avatar - Dinar
1. 9. 2017 12:08
Re: Pořád má šmrnc
Do diskusní pokrytecké šedi zcela určitě...
Avatar - Magister
1. 9. 2017 10:59
Re: Pořád má šmrnc
Co ti je po tym? Ne, do městské šedi nezapadám.
Avatar - Dinar
1. 9. 2017 08:42
Re: Pořád má šmrnc
Čím jezdíš? Jistě nic spotřebního...

A technická, co jsou to ty "naše krajiny"? Ty jsi Slovák?