Nissan 370Z MY18: Rychlejší spojka, barvičky a nová kola pro Z-car
Nissan, respektive Datsun (exportní značka používaná do první poloviny 80. let) představil legendární 240Z už v roce 1969, říkalo se mu i Fairlady Z. Úspěšná sága pokračovala třemi generacemi ZX, určitě se pamatujete na třístovku s dvojicí turb z 90. let minulého věku. Návrat ke kořenům představoval 350 Z z minulé dekády. A třistasedmdesátka s kódem Z34 je tu s námi už osm sezón, od roku 2009. To je hodně dlouho na dnešní uspěchaný svět...
Navíc ještě nekončí, i když se už spekuluje o nástupci. Ale nyní prošla úpravami, i když se týkají pouze kupé v základní verzi, roadstery i verze Nismo zůstávají stejné. Radikální změny vzhledu nečekejte, nejsou ani třeba. Poslední zetko je prostě svébytné a populární, tak to má být.
Objevila se jen trocha černé barvy na zadním nárazníku a dříve stříbrných klikách dveří. Hlavní i koncové reflektory jsou nyní ve standardu zatmavené jako doposud na ostřejších verzích Nismo. Nissan představuje auto v červené metalíze, i ta se stává součástí nabídky. Devatenáctipalcová kola s pěticí dvojitých paprsků, které má kupé na čtveřici firemních fotek, tvoří také nový prvek standardní výbavy.
A technika? Tradiční zadokolka s dlouhou kapotou a krátkými převisy má vpředu zamontovaný vidlicový šestiválec 3,7 l se stále stejnými 328 koňmi (241 kW). Můžete si ji objednat buď se sedmistupňovým automatem (proč?), nebo se šestirychlostním manuálem. A tady se skrývá jediná, ovšem docela zásadí technická modifikace. Právě přímo řazená skříň dostala novou spojku firmy Exedy, která zrychluje a zpřesňuje změnu stupňů směrem dolů. Systém Syncro Rev Control, který dohlíží na správné otáčky při „machrování s fofrklackem“ v obou směrech, se nezměnil.
V příplatcích je také aktualizovaný infotainment NissanConnect Premium s se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, DVD přehrávačem a zadní kamerou.
Nissan se zmínil v krátké tiskové zprávě i o zdokonaleném odpružení, ale bez dalších podrobností, takže na podvozku se určitě nějaké drobné modifikace odehrály. Oblíbené kupátko se větších upgradů vzdává – a to je prostě fajn. Nadupanějšímu Nismu zůstává výkon 344 koní (253 kW) i 371 N.m točivého momentu. 370Z je vzhledem ke kategorii cenově dostupné auto pro řidiče se sportovními choutkami. Model 2017 stojí u nás 915.000 korun, tedy sympaticky pod milion, ale 2018 přijde co nevidět, v západní Evropě už se dá objednat.