Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2014: Nová světla a změny v technice

Jan Mička Jan Mička 20. 11. 2013 • 19:18
22
8
Zobrazit náhledy (22)
Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R
Nissan pro modelový rok 2014 lehce modifikoval model GT-R. Změny se týkají především techniky.

Drtivá většina fanoušků Nissanu nyní zřejmě žije nejostřejším modelem GT-R Nismo. Pozornosti automobilky však neunikla ani standardní verze vozu, která pro modelový rok 2014 prošla drobnými úpravami, týkající se především techniky.

Pokud si porovnáte fotografii v současnosti prodávaného vozu s jeho „omlazenou“ verzí, která se začne v Japonsku prodávat 2. prosince, narazíte na nové LED přední světlomety. Další novinkou je červený lak Gold Flake Red Pearl, který v sobě ukrývá malé částečky zlata.

Pod kapotou se změn pro nadcházející modelový rok také nedočkáme. Vidlicový šestiválec 3,8 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel zůstává, stejně jako výkon 404 kW a sedmistupňová dvouspojková převodovka. Ono se ostatně není čemu divit. Nissan GT-R totiž z 0-100 km/h akceleruje za 2,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 315 km/h. Na štíru přitom není ani se spotřebou paliva – kombinovaně si neřekne o více než 11,8 l/100 km.

Oproti stávající verzi se zapracovalo na podvozku. Základem jsou nové pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT huštěné dusíkem, nové nastavení elektronického řízení adaptivních tlumičů a lepší přední stabilizátory. Nissan tvrdí, že se tak GT-R stalo ještě univerzálnějším. Vůz by měl mít více přilnavosti, lepší směrovou stabilitu a jistější chování i na vozovkách se špatným povrchem. Zároveň se však jedná o pohodlné GT pro každodenní použití na dálnici, okreskách či pro běžné popojíždění po městě.

Jak již bylo řečeno, začne se vůz v Japonsku prodávat již 2. prosince. Dodávky na evropský a americký trh budou následovat ještě letos. Automobilka prozatím nezveřejnila základní cenu lehce modernizovaného GT-R, něco však mohou napovědět i ty české, které u současně prodávané verze startují na částce 2.530.000 korun.

Související články

Témata
Avatar - Sysoj Psojič
22. 11. 2013 09:18
Re: Rovnocenný konkurent pro 911 za poloviční cenu Porsche.
Tady jde právě vidět Tvá neznalost. Biturbo oproti atmosféře bude mít sakra lepší pružnost. Já mám ve svém 850NM a to co předvádí na VI. Kvalt ve 3tis ot bych Ti přál někdy zažít ;)
Btw popsals to přesně, není to auto na okukování, ale na řádění :yes:
Nikdy by mě nenapadlo kupovat auto kvůli ostatním. Chtěl jsem ho pro svou zvrácenou touhu po výkonu, rychlosti a technické dokonalosti.
A na závěr, kdo se svezl, pochopil. Jedna věc je sedět u PC a druhá opravdu jít GT-Rku po krku a jít na limit, aby ukázalo, o čem budou konstruktéři většiny supersportů snít dalších 10let >:D
Avatar - Deathstar
21. 11. 2013 16:29
Re: Rovnocenný konkurent pro 911 za poloviční cenu Porsche.
Nová GT3 má všechno proto aby byla proti té staré "nudná" (automat,elektrický posilovač řízení,..)..A stejně se vsadím,že bude daleko zábavnější a emotivnější než
GT-R.
Jinak GT-R sice umí stovku za 2.8s,ale v pružném zrychlení si myslím,že takový rozdíl mezi ním a konkurencí není.

A hlavně spojení japonská superkára za (v daně kategorii budgetových) 2.2 mega,to mi prostě k sobě nejde.

Superkára je z velké části o té teatrálnosti,vzhledu,zvuku,exkluzivních materiálech.

Nissan je sice technologicky na výši,ale vevnitř vypadá hodně nudně,exteriér taky nic moc,zvuk nevýrazný...

Nadneseně:Přijet na sraz milionářů se supersporty(to je cílová skupina těhle aut,ať se to líbí nebo ne) v GT-R ,tak si ostatní nechají předvést launch control a pak se vrátí zpět k okukování Ferrari,Porsche a Lamb:)..
21. 11. 2013 10:17
Re: Rovnocenný konkurent pro 911 za poloviční cenu Porsche.
no nevím, jestli je to rovnocenné. GT-R je skvělé, docela praktické a neuvěřitelně rychlé, ale absolutně bez emocí když se stím vrhnete na okresku neděje se nic prostě jste nejrychlejší, ale žádné emoce je to až moc dokonalé. Porche dává mnohem víc emocí a energie. No a ohledně zvuku má porchce diametrálně lepší než GT-R. Takže za mě radši porche. A když něco levného tak jedině GT86/BRZ.
Avatar - Sysoj Psojič
21. 11. 2013 09:43
Re: Rovnocenný konkurent pro 911 za poloviční cenu Porsche.
Není špatné, ale proti GT-R je pomalé a má děsný zvuk na volnoběh, jako starý brouk :no:
20. 11. 2013 17:13
Re: Rovnocenný konkurent pro 911 za poloviční cenu Porsche.
Naprostý souhlas. Superb má taky na zadních sedadlech místa jako v Audi A6, možná víc >:D Taky za polovic. Přesto jsem objednal GT3 >:D >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud