Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Juke 1,6 (86 kW) – Dostupnější excentrik

Ondřej Láník
Diskuze (16)

Investovat do malého crossoveru půlmilion je přeci jen už dost velká oběť pro rodinný rozpočet. Jak jezdí atmosférický Juke za 400 tisíc?

Po testu přeplňovaného Juka 1,6 DIG-T a jízdních dojmech ze svezení s turbodieselem je tady konečně první zkušenost se základní verzí, která bude tak jako v případě mnoha dalších modelů současně tou nejprodávanější.

Atmosférická radost

Přeplňovaných 140 kW v malém Juku hraje krásnou rockovou vypalovačku s odpovídající dynamikou a náležitou úderností. Jenže ani základ – atmosférická šestnáctistovka – se nemá zač stydět.

Samotný výkon 86 kW při 6000 min-1 i vrchol točivého momentu 158 Nm ve 4000 min-1 patří k lepšímu průměru. Když obé spojíte s necelými 1200 kg pohotovostní hmotnosti, dostanete celkem slušně motorizovaný základní model. Stovku zvládá tento Juke za 11 sekund, nejvíce jede 178 km/h. Subjektivně je auto ale o něco rychlejší. Proč?

Nissan šel tak trochu proti proudu a osadil převodovku poměrně krátkými převody. Motor se tak snadno ocitá daleko za 4000 min-1, kde mu na jednu stranu nechybí síla, na stranu druhou se musí počítat s vyšší spotřebou a hlasitější zvukovou kulisou. Obojí má u takto vyhlížejícího auta velkou šanci na přijetí ze strany zákazníků, byť by to u konvenčních aut oprávněně považovali za nevýhodu.

nissan testy crossover nissan testy crossover  

Na dálnici jsou dlouhé převody cítit nejvíc. Ve 130 km/h se na pětku motor drží na 4500 min-1, což se dnes vidí jen výjimečně. Z podobné kategorie je taky spotřeba v tomto jízdním režimu – 9,5 l/100 km. Jde o daň podélnou dynamiku, vyšší stavbu karoserie a velká kola. Zpomalením na 100 km/h se motor uklidní a spotřeba klesne na 6,5 l/100 km.

Crossover pro silnice

Pod kapotou nám sice chybí přes 50 kW proti špičkové motorizaci, jízdu s tímto Jukem si ale přesto užijete. Podvozek patří k tužším, ale dobře tlumí nerovnosti, přestože naše auto dostalo 17palcová kola s pneumatikami 215/55 R17.

nissan testy crossover nissan testy crossover 4,1 m dlouhá karoserie se snadno vodí i po hodně zatáčkovité trati a snadno by se mohla pustit do silničního souboje s předokolkovým Yetim – zřejmě nejbližším konkurentem z hlediska charakteru a ceny. Krátké převody vyvažují absenci šestého stupně v převodovce a větší výkonovou rezervu v motoru.

Řízení je velmi přesné a strmé, dává na crossover celkem dobrou zpětnou vazbu a na rozdíl od přeplňované motorizace není tolik ovlivňováno záběrem motoru za jízdy. Volant s průměrem 370 mm má výborný tvar, poloha řidiče je trochu crossoverovská, ale průměrnému řidiči snad ani nebude překážet pouze výškové seřízení.

Zásadní výtku máme vůči přesnosti řazení. Po 20 tisících novinářských kilometrů má tento exemplář hodně nejistou kulisu, takže byť je řadička velmi krátká, pohybuje se v kulise s velkými vůlemi a jen nejistě nachází cílové polohy.

nissan testy crossover nissan testy crossover  

Design porazil praktičnost

Juke musíte chtít kvůli jeho jízdním vlastnostem a vzhledu, praktická stránka věci totiž není příliš přesvědčivá.

Na předních místech je tento Nissan ještě jakž takž konkurenceschopný, dozadu se ale kvůli malým dveřím špatně nastupuje a nad krátkými, ale příjemně vysoko umístěnými sedáky (360 mm nad podlahou) je málo místa.

Zavazadelník má skromnou litráž (251 l), malou šířku (890 mm), vysoko nad zemí umístěný práh a nepravidelný tvar.

nissan testy crossover nissan testy crossover  

Výjimečnost za 400 tisíc

Abyste vystoupili z automobilového davu, není potřeba utrácet miliony. Nissan nabízí auto na pomezí několika segmentů, které dobře jezdí, je hravé a snadno ovladatelné a hlavně vypadá opravdu originálně.

Přijmout musíte skutečnost, že stejně drahý Qashqai nabídne více místa posádce i pro zavazadla, přesnost kulisy řazení patří k těm horším ve třídě a spotřeba nejdostupnějšího Juku se bude jen těžko dostávat pod 7 l/100 km.

nissan testy crossover nissan testy crossover  






První cena vozu 372.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 372.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
Základní cena testovaného vozu 413.000,- Kč (1.6 Acenta, 86 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 445.800,- Kč (1.6 Acenta, 86 kW)

Plusy

  • Originální design
  • Sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné a ostré řízení
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Jízdně velmi zábavný
  • Živý motor
  • Velká zpětná zrcátka

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Obtížné nastupování dozadu
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech, malý kufr
  • Vysoká spotřeba
  • Vyšší cena
Ondřej Láník
Diskuze (16)
Nissan Juke 1,6 (86 kW)
Cena základní sestavy 413 000 Kč
Výbava základní sestavy Přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy, hlavové airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ESP + ABS + EBD + brzdový asistent, předpínač zapnutí bezpečnostních pásů, řidiče, spolujezdce vpředu a na zadních sedadlech, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, dětská pojistka zadních dveří, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, výškové nastavitelné, bezpečnostní pás řidiče a spolujezdce vpředu s dvojitým předpínačem a omezovačem zatížení, výškově stavitelné přední bezpečností pásy, 3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově nastavitelný volant, imobilizér, ocelové rezervní kolo, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnější zpětná zrcátka v černé barvě, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v černé barvě, vnější kliky dveří v barvě karoserie, stěrače čelního a zadního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem + funkcí automatického setření skla při zařazení zpátečky, automatická klimatizace s pylovým filtrem, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sklopná sedadla v poměru 60/40, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, elektrická zásuvka 12V, Bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkové centrální zamykání dveří, inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, středová konzola s držáky nápojů, zámky pro montáž střešního nosiče. Kč
Cena testované sestavy 445 800 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (12.800,-), Sport pack (Systém Nissan Dynamic Control System + automatická klimatizace) (+10.000,-Kč), Dynamic pack (látkové potahy sedadel “Premium”, 17" kola z lehkých slitin "Sport", tónovaná skla) (+10.000,-Kč). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 86 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 158 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 0
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1286 / 449
Rozměr pneu: 215/55 R17
Nissan Juke 1,6 (86 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4135
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
14. 12. 2011 10:50
spotřeba 6,2 - 6,6 - max 6,9
Máme najeto necelých 13 tis Km od května, dostal jsem se při eko i na 6,2 v létě dovolená a test co to dá na max 6,9 a teď zima a klima 80% město a jsem 6,6. Doporučuji. vzadu vozíme akorát tchýni.-) :-) :-) mgh ;-) ;-\ :-|
4. 11. 2011 09:22
Re: hh
Ma ho Agata Hanychova ;-)
"Jaké nejdražší auto si kdy měla nebo řídila?
Řídila jsem Aston Martin a nejdražší co jsem si koupila je moje nynější, Nissan Juke."
Avatar - pelikoš
28. 8. 2011 10:55
Re: paráda
kdyby jsi alespoň vtipný a ne trapný...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Juke
Mě se Juke líbí,jsou na něm krásně vidět prvky zetka i GT-R,ale chápu že my evropané jsme konzervativní i málo odvážní,takže toto je pro většinu úlet.Je to škoda,mě uniformita vadí a toto zkrátka vybočuje,takže za mě :yes: ....a navíc prý i výborně jezdí!
Avatar - pelikoš
10. 8. 2011 21:42
Re: paráda
JO A HNŮJSTR