Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan si pohrával s myšlenkou Micry s motorem uprostřed

Filip Melich
Diskuze (0)

Nissan Micra se mohl stát jedním z hrstky hatchbacků, z nichž bylo přesunem motoru za přední sedadla vytvořeno monstrum se schválením do provozu. Bohužel zůstalo jen u prototypu.

Myšlenka malého hatchbacku s motorem uprostřed možná není nová, ale v nás nepřestává vzbuzovat nadšení. Vzpomeňme na Renault 5 Turbo, Peugeot 205 T16 nebo z novějších modelů na Renault Clio V6. Pod názvem Autech Mid-11 se ukrývá další s potenciálních zástupců řady zběsilých hatchbacků. Autech, divize Nissanu, ale nakonec zůstala jen u prototypu.

Video se připravuje ...

Dle dostupných (skoupých) informací vznikl Autech Mid-11 jen jako tréninkové cvičení pro techniky. Za základ posloužila druhá generace Nissanu Micra s kódovým označením K11, do níž byl místo zadních sedadel osazen motor SR20VE. Jedná se o dvoulitrový čtyřválec s proměnným časováním ventilů a výkonem v okolí 200 koní, s nímž jsme se mohli setkat například v modelu Primera generací P11 a P12. Jednotka dle všeho spolupracovala s šestistupňovou manuální převodovkou a auto samotné bylo doplněno o nezbytný body kit.

Přestože by bylo zajímavé, kdyby podobná Micra vznikla alespoň v omezeném počtu a byla by byť minimální šance ji někdy někde potkat, nemusíme smutnit. Podivných výtvorů z modelu Micra dodnes vzniká více než dost. Jen v případě generace K11 vznikaly mnohé přestavby na silniční i rallyeové závodní vozy a dokonce došlo i na Micru s motorem uprostřed, která nezůstala jen někde zavřená. Navíc šlo o šestiválcovou bestii, přesně jako třeba u toho Clia V6. Soutěžilo se s ní na přelomu tisíciletí v ledové sérii Andros Trophy.

Podobné kreace vznikaly i na základech následující generace K12, mezi nimiž musíme vypíchnout zejména Micru 350SR, která byla postavena pro propagační účely. Na místo jejích zadních sedadel se nastěhoval Nismem poladěný 3,5litrový šestiválec z modelu 350Z. Jednotka o výkonu přes 300 koní spolupracovala s šestistupňovou manuální převodovkou a poháněla kola zadní nápravy. O zábavu tedy muselo být postaráno. Za stavbou stálo britské zastoupení Nissanu, které spojilo síly se společností RML.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme