Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan si pohrával s myšlenkou Micry s motorem uprostřed

Filip Melich Filip Melich 17. 3. 2023 • 08:18
20
Zobrazit náhledy (20)
Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Autech MID-11 Nissan Micra 350SR Prototype (2005) Nissan Micra 350SR Prototype (2005) Nissan Micra 350SR Prototype (2005) Nissan Micra 350SR Prototype (2005) Nissan Micra 350SR Prototype (2005)

Nissan Micra se mohl stát jedním z hrstky hatchbacků, z nichž bylo přesunem motoru za přední sedadla vytvořeno monstrum se schválením do provozu. Bohužel zůstalo jen u prototypu.

Myšlenka malého hatchbacku s motorem uprostřed možná není nová, ale v nás nepřestává vzbuzovat nadšení. Vzpomeňme na Renault 5 Turbo, Peugeot 205 T16 nebo z novějších modelů na Renault Clio V6. Pod názvem Autech Mid-11 se ukrývá další s potenciálních zástupců řady zběsilých hatchbacků. Autech, divize Nissanu, ale nakonec zůstala jen u prototypu.

Video se připravuje ...

Dle dostupných (skoupých) informací vznikl Autech Mid-11 jen jako tréninkové cvičení pro techniky. Za základ posloužila druhá generace Nissanu Micra s kódovým označením K11, do níž byl místo zadních sedadel osazen motor SR20VE. Jedná se o dvoulitrový čtyřválec s proměnným časováním ventilů a výkonem v okolí 200 koní, s nímž jsme se mohli setkat například v modelu Primera generací P11 a P12. Jednotka dle všeho spolupracovala s šestistupňovou manuální převodovkou a auto samotné bylo doplněno o nezbytný body kit.

Přestože by bylo zajímavé, kdyby podobná Micra vznikla alespoň v omezeném počtu a byla by byť minimální šance ji někdy někde potkat, nemusíme smutnit. Podivných výtvorů z modelu Micra dodnes vzniká více než dost. Jen v případě generace K11 vznikaly mnohé přestavby na silniční i rallyeové závodní vozy a dokonce došlo i na Micru s motorem uprostřed, která nezůstala jen někde zavřená. Navíc šlo o šestiválcovou bestii, přesně jako třeba u toho Clia V6. Soutěžilo se s ní na přelomu tisíciletí v ledové sérii Andros Trophy.

Podobné kreace vznikaly i na základech následující generace K12, mezi nimiž musíme vypíchnout zejména Micru 350SR, která byla postavena pro propagační účely. Na místo jejích zadních sedadel se nastěhoval Nismem poladěný 3,5litrový šestiválec z modelu 350Z. Jednotka o výkonu přes 300 koní spolupracovala s šestistupňovou manuální převodovkou a poháněla kola zadní nápravy. O zábavu tedy muselo být postaráno. Za stavbou stálo britské zastoupení Nissanu, které spojilo síly se společností RML.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata