Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace auta pro fotbalisty se blíží. Co nabídne nadcházející Bentley Continental?

Nová generace auta pro fotbalisty se blíží. Co nabídne nadcházející Bentley Continental?

Nová generace auta pro fotbalisty se blíží. Co nabídne nadcházející Bentley Continental? Zdroj: acz

Diskuze (2)

Nadcházející generace Bentley Continental využije platformu Porsche Panamera. Díky má být lehčí a nabídne agilnější jízdní vlastnosti.

Dnešní Bentley Continental je s námi už pěknou řádku let. Aktuální provedení debutovalo na podzim roku 2010, přičemž se jednalo jen o rozsáhlou modernizaci vozu vyráběného od roku 2003. V Crewe ale už pilně pracují na nástupci, který se má ukázat na podzimním frankfurtském autosalonu. Do prodeje nový Continental přijde v roce 2018.

Automobil přitom čeká výrazná změna co se týče jeho útrob. Zatímco dosavadní generace, hlavně v Británii označovaná jako auto pro fotbalisty, použila platformu D1 převzatou z Volkswagenu Phaeton, novinka vsadí na architekturu MSB, kterou najdeme v Porsche Panamera. Na vývoj architektury Bentley dohlíželo od samého začátku, a tak byla navržena nejen podle potřeb Porsche, ale také podle potřeb britského výrobce.

 

 

Díky MSB bude nový Continental lehčí a tužší a navíc lépe vyvážen, což zajistí dynamičtější jízdní vlastnosti. Přední nápravu totiž bylo možné posunout více vpřed, což posune motor více ke středu vozidla. Ve srovnání s pětidveřovou Panamerou pak samozřejmě u britského kupé s konfigurací 2+2 dojde ke zkrácení rozvoru, a to o 200 mm na nějakých 2.750 mm. Lehkou váhu ale nečekejte, Bentley byla vždycky masivní a přestože novinka zhubne asi 100 kilogramů proti předchůdci, stále bude překonávat dvě tuny hmotnosti.

Zajištění komfortu bude mít na starosti standardně dodávané vzduchové odpružení s tříkomorovými tlumiči vzadu. Chybět nebudou ani nadále unikátní stabilizátory s elektronicky řízenou změnou tuhosti, kterou najdeme už v Bentayze. Zařízení pracující s elektrickým napětím 48 V snižuje náklony karoserie, což pomáhá komfortu i stabilitě.

Nová platforma přinese též novou techniku. Na jedné straně jde o osmistupňovou dvouspojkovou převodovku z Panamery, která nahradí stávající automat, na druhé straně jde o systém pohonu všech kol. Také ten bude převzat od německého výrobce, mezinápravový diferenciál Torsen nahradí nejnovější verze elektronicky řízené vícelamelové mezinápravové spojky, u německého výrobce známé jako PTM (Porsche Traction Management). Ta bude přenášet sílu na zadní nápravu auta, v případě nutnosti (ztráty adheze) ale v mžiku připojí i pohon přední nápravy. Zajímavostí přitom je, že pohon všech kol nebude jako dnes standardem, u některých variant bude za příplatek.

 

Co naopak zůstane, bude dvanáctiválec do W. Bude se jednat o jeho novou generaci, prvně představenou v Bentayze. V ní dává 447 kW a 900 N.m, přičemž pro Continental se očekává ještě vyšší síla. Součástí nabídky samozřejmě i nadále bude osmiválcová varianta, nejspíše se čtyřlitrem z Panamery, nově se počítá také s plug-in hybridem. U něj se předpokládá kombinace elektromotoru s šestiválcem, nezapomeňme ale na to, že Porsche nabízí hybridní Panameru i s osmiválcem (Panamera Turbo S E-Hybrid), a tak se třeba takové verze dočkáme také od Bentley. Stále pak vyloučena není ani naftová varianta, byť s ohledem na pomalu klesající prodeje takových aut ji spíše neočekávejme.

Design se inspiruje konceptem EXP 10 Speed 6, proti dosavadní verzi má auto působit opticky nižší a dynamičtější, což zajistí hlavně nízká kapota. Uvnitř nečekejme nic jiného než vybrané luxusní materiály. Po kupé (Continental GT) samozřejmě dorazí i kabriolet (Continental GTC). Na stejné platformě MSB vznikne i sedan, nástupce Flying Spuru.

Vstoupit do diskuze (2)