Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Lancia Delta: první oficiální fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (146)
Luxusní italská značka Lancia své fanoušky nezklamala. Sériová Delta neztratila nic z exkluzivity původního konceptu Delta HPE a přidává dokonce několik nových detailů, přispívajících k odlišení od šedi velkosériově vyráběných hatchbacků.

Po příchodu Brava jsme asi neměli čekat nic jiného. O poznání exkluzivnější Lancia přece musí být ještě krásnější a pokud možno vyhlížet ještě nedostupněji, než Bravo pro obyčejné smrtelníky. Nová Delta dostala zelenou, a tak ode dneška můžou milovníci italského designu přemýšlet o změně pořadí na žebříčku soudobé automobilové krásy.

Novinka, která vychází ze studie, kterou představila Lancia nejprve na benátském filmovém festivalu a potom na pařížském autosalonu v roce 2006, má jiné světlomety, doplněné řadou světelných diod u spodního okraje. Hatchback zasahující vrchol třídy C a současně spodní okraj třídy D dostal v první fázi představování neobvyklý dvoubarevný kabát, který vlastně byl viděn už na konceptu, ale pro tuto chvíli zvolená barevná kombinace je mnohem výraznější.

Přední nárazník sériového modelu vypadá agresivněji, ale celá záď zůstává prakticky beze změn. Vzhled, který navrhli v Lancia Centro Stile, bude hlavní zbraní v luxusní části nižší střední a střední třídy.

Útroby pocházejí z větší části od sesterského Fiatu Bravo, ale například rozvor 2700 mm (prodloužená platforma Brava) a jemu odpovídající vnitřní prostor patří jednoznačně o třídu výše. Vnější rozměry zatím výrobce udává jen velmi orientačně: délka 4,5 m, šířka 1,8 m, výška 1,5 m. Motory by měly pokrývat výkonové spektrum od 88 kW do 162 kW.

Střízlivý pohled na ekonomiku nové modelové řady vyústil v relativně nízký bod zvratu. Nová Delta přinese firmě zisk už ve chvíli, kdy se ročně prodá 45 tisíc vozů. Plánovaná maximální kapacita se pohybuje mezi 70 a 80 tisíci kusy ročně.

Nová Lancia Delta se bude vyrábět ve střední Itálii v závodě Cassino vedle modelů Fiat Bravo a Fiat Croma.

Nepřehlédněte
Pohledy do historie: Lancia Delta - sedmkrát na vrcholu

Šéf Lancie se v prosinci nechal slyšet, že letošní objem produkce dosáhne více než 150 tisíc aut, loni Lancia vyrobila 119 tisíc vozů. Klíčovým modelem značky, která se postupně vrací na dříve opuštěné trhy, v tuto chvíli zůstává malý Ypsilon, který představuje dvě třetiny celkového odbytu firmy. Další necelá třetina připadá na malé MPV Musa, odvozené z Fiatu Idea. Na velké MPV Phedra a extravagantní a svým způsobem mimořádně exkluzivní Thesis připadá 4,5 tisíce, resp. 957 ročně vyrobených vozů.

Historii značky Lancia dokumentují tři články, které jsme zveřejnili v magazínu

100 let značky Lancia (1. díl) - Vincenzova vášeň

100 let značky Lancia (2. díl) - sportu zdar

100 let značky Lancia (3. díl) - pod křídly Fiatu.

Ondřej Láník
Diskuze (146)
7. 2. 2008 14:38
Re: Srovnani podvozku FiatG vs. VWG
To vieš, mnohí sú tu majstri volantu, ktorí inak ako driftom zátačku jednoducho prejsť nemôžu. Vynikajúci podvozok potrebujú, podľa presvedčenia mnohých čím lepší je podvozok a silnejší motor, tým menej pre nich platia fyzikálne zákony...
7. 2. 2008 12:55
Re: Zoufalství
No to teda nevim, jestli jsou mozna jo, anyway ja s tim problem nemam :-) At tam jsou treba z trabantu, pokud budou funkcni, porad to bude Lambo nebo Ferrari :) Ale pan kolega nahore s tim asi problem ma a jen jsem ho chtel upozornit na to, ze se to dela bezne, a ze to delaji vsichni ;)

Reaguji na toto:
cit. "A kdyby si takto, myšleno z hlediska použitých prvků designu (i jednotlivých dílů z Brava), jak zvenku tak uvnitř, dovolilo třeba Audi unifikovat svou A3 s Golfem, tak tu budu číst tirády, u Lancie to zřejmě nevadí."
7. 2. 2008 12:44
Re: Lancia
No, vidim, ze se asi neshodneme, tak dal srovnavej, jen te upozornim, ze zadni sklo ma c30 zapustene, ale delta ho ma vypoukle a nikde zapustene neni. :-!

Muzes mi na c30 ukazat linku, ktera se tahne od vnejsich zrcatek, po hornim okraji oken a plynule prechazi az k zadni oknu, kde ho cele lemuje zespod? Kde je ta podobnost? Ja vidim dve naprosto odlisne zade naprosto odlisnych vozu, to sklo je na obou autech resene uplne jinak a jeho tvar vychazi z uplne jinych duvodu. Takze mam jenom jednu otazku? Vis jak ta c30 vubec vypada, nepletes s nejakym jinym autem?
7. 2. 2008 00:19
Re: Pro Dinara
Vím, že je zadokolka, nepíšu, že není, jen že prostě nestíhá... ;-) ;-) Pokud to vyznělo jako předokolka, tož se omlouvám.
Jinak Quattrem neopovrhuju, jen bych ho tak neglorifikoval. Ale když audinu tak s tímto systémem.
Ad těžkost AR 159.. tady si myslím, že je ten problém taky zveličován... Nevím. Něco sem s tím autem najel... a v podstatě jediný problém je v tom, že z toho nemáš pocit jako z AR, ale spíše (možná hodně lidí nebude souhlasit), bych skutečně 159 svým chováním, pocitem z toho auta atd.. porovnal s pětkou od BMW. Je tam trochu cítit ta odtažitost od okolí jako v mnichovské pětce (skla jak pancíř, výstuhy, tuhost). A myslím, že to byl cíl italských soudruhů... S příchodem AR 149 by měl přijít spíše konkurent pro BMW 1 - 3ku (ona trojka proti 159, když je postavíš vedle sebe působí mnohem křehčím dojmem), co se týká agility. AR 159 měla dokázat, že italové dokážou postavit zcela srovnatelný managerský vůz jako němci, což podle mého soudu dokázali na jedničku (159 je takový italský tank, něco jako předchozí řada C). A pokud přijde facelift 159 a ubere slibovaných 100 kg... pak si dovolím říct, že zde máme opravdu plnohodnotného hráče do top five. Tedy podle abacedy AR, Audi, Lexus, Mercedes. (to sou 4, ale čert to vem)

P.S. O prodejích se nebavím, to je bohužel kapitola sama pro sebe.
7. 2. 2008 00:09
Re: Podvozok
Děkuji