Nová Lancia Delta: první oficiální fotografie
Po příchodu Brava jsme asi neměli čekat nic jiného. O poznání exkluzivnější Lancia přece musí být ještě krásnější a pokud možno vyhlížet ještě nedostupněji, než Bravo pro obyčejné smrtelníky. Nová Delta dostala zelenou, a tak ode dneška můžou milovníci italského designu přemýšlet o změně pořadí na žebříčku soudobé automobilové krásy.
Novinka, která vychází ze studie, kterou představila Lancia nejprve na benátském filmovém festivalu a potom na pařížském autosalonu v roce 2006, má jiné světlomety, doplněné řadou světelných diod u spodního okraje. Hatchback zasahující vrchol třídy C a současně spodní okraj třídy D dostal v první fázi představování neobvyklý dvoubarevný kabát, který vlastně byl viděn už na konceptu, ale pro tuto chvíli zvolená barevná kombinace je mnohem výraznější.
Přední nárazník sériového modelu vypadá agresivněji, ale celá záď zůstává prakticky beze změn. Vzhled, který navrhli v Lancia Centro Stile, bude hlavní zbraní v luxusní části nižší střední a střední třídy.
Útroby pocházejí z větší části od sesterského Fiatu Bravo, ale například rozvor 2700 mm (prodloužená platforma Brava) a jemu odpovídající vnitřní prostor patří jednoznačně o třídu výše. Vnější rozměry zatím výrobce udává jen velmi orientačně: délka 4,5 m, šířka 1,8 m, výška 1,5 m. Motory by měly pokrývat výkonové spektrum od 88 kW do 162 kW.
Střízlivý pohled na ekonomiku nové modelové řady vyústil v relativně nízký bod zvratu. Nová Delta přinese firmě zisk už ve chvíli, kdy se ročně prodá 45 tisíc vozů. Plánovaná maximální kapacita se pohybuje mezi 70 a 80 tisíci kusy ročně.
Nová Lancia Delta se bude vyrábět ve střední Itálii v závodě Cassino vedle modelů Fiat Bravo a Fiat Croma.
Nepřehlédněte |
Pohledy do historie: Lancia Delta - sedmkrát na vrcholu |
Šéf Lancie se v prosinci nechal slyšet, že letošní objem produkce dosáhne více než 150 tisíc aut, loni Lancia vyrobila 119 tisíc vozů. Klíčovým modelem značky, která se postupně vrací na dříve opuštěné trhy, v tuto chvíli zůstává malý Ypsilon, který představuje dvě třetiny celkového odbytu firmy. Další necelá třetina připadá na malé MPV Musa, odvozené z Fiatu Idea. Na velké MPV Phedra a extravagantní a svým způsobem mimořádně exkluzivní Thesis připadá 4,5 tisíce, resp. 957 ročně vyrobených vozů.
Historii značky Lancia dokumentují tři články, které jsme zveřejnili v magazínu
100 let značky Lancia (1. díl) - Vincenzova vášeň