Nová levná Škoda, kterou nikdo nečekal! Kylaq je ještě menší než fabia
Jen měsíc po elektromobilu Elroq se odhalí další crossover značky Škoda. Nový kylaq znamená vstup automobilky do klíčového segmentu indického trhu, kde jí dosud zástupce chyběl. Firma to označuje za začátek nové éry.
Segment minivozů do čtyř metrů délky tvoří v Indii téměř třetinu trhu, Škoda v něm však dosud nemá zástupce – kompaktní crossover Kushaq je s délkou 422 cm docela blízko našemu kamiqu. Zanedlouho se to však změní – automobilka se chystá odhalit model Kylaq. Na indickém trhu doplní kodiaq a již zmíněný kushaq.
Prozatím ho ukázala světu v maskování, které skrývá většinu kontur vozu, nedokáže však zamaskovat známé designové prvky exteriérů „vysokých“ škodovek. Zaujmou např. dělená přední světla, která připomínají ta na našem kamiqu. Zbytek designu se ponese v duchu nového jazyka Modern Solid.
Také to vypadá, že vůz minimálně ve vyšších výbavových provedeních nabídne přísvit do zatáček. Výbava obecně má být poměrně bohatá v rámci svého segmentu. Standardem má být třeba šest airbagů nebo multikolizní brzda, ale třeba také ventilované sedačky, uvádí automobilka. Stejně tak si má vůz poradit s bídnou kvalitou indických cest – má slušnou světlou výšku 189 mm a hodně prostoru pro kola. Při testování najezdil na 800 tisíc kilometrů ve výškách až 3.000 m n. m.

Vůz bude 3.995 mm dlouhý (o 112 mm kratší než fabia, o 246 mm kratší než náš kamiq) a nabídne rozvor náprav 2.566 mm (o 2 mm delší než fabia, o 85 mm kratší než náš kamiq). Pod kapotou bude pracovat litrový tříválec TSI o výkonu 115 k (85 kW) a točivém momentu 178 Nm. O přenos síly na přední kola – o čtyřkolce zprávy nemáme – se bude starat šestistupňový manuál či automat. Technickým základem je samozřejmě platforma MQB-A0-IN, kterou Škodovka vyvinula právě s ohledem na specifika indického trhu.
„Platforma MQB-A0-IN (...) byla navržena tak, aby byla základem jak pro větší modely, jako jsou Kushaq a Slavia, tak i Kylaq s délkou pod 4 metry. Zachovali jsme vynikající jízdní dynamiku, špičkovou bezpečnost a osvědčenou kvalitu. Kylaq má navíc v čelním nárazovém modulu za tepla tvarovanou ocel a dosahuje tak nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti ve své třídě,“ říká Jiří Dytrych, vedoucí produktového managementu vozů se spalovacím motorem ve Škodě Auto.
Premiéra vozu bez maskování se chystá za necelý měsíc, 6. listopadu. S importem do Česka samozřejmě nepočítejme.