Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia se dnes začíná prodávat. Nový hatchback nadále doplňuje stávající kombi

David Bureš
Diskuze (72)

České zastoupení značka Škoda už hlásí na 4.700 objednávek na novou generaci modelu Fabia. Po boku zbrusu nového hatchbacku se však nadále prodává i dosavadní kombík.

Škoda právě dnes, ve čtvrtek 16. září, oficiálně spouští prodej nové generace modelu Fabia na českém trhu. Čtvrtá generace populárního vozu se začíná prodávat výhradně ve formě pětidveřového hatchbacku, kombi oproti dřívějším předpokladům nakonec nedorazí.

České zastoupení značky přiznalo, že eviduje už přes 4.700 zákaznických objednávek na tento vůz. Dostupný je v tuto chvíli ve dvou výbavových stupních, Ambition a Style, přičemž asi 70 % zákazníků dosud zvolilo právě vyšší verzi Style.

„Opět se ukázalo, že i v nižších segmentech trhu zákazníci preferují lépe vybavené vozy se silnějšími motorizacemi,“ říká k tomu Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Z nabízených motorů je zatím největší zájem o 1.0 TSI se 70 kW a pětistupňovým manuálem, který tvoří 35 % objednávek.

Co se pak týče barev, tak podle tiskového mluvčího Škoda ČR Pavla Jíny objednávkám poněkud překvapivě zatím vévodí šedé Graphite. Tu si objednalo 22 % zákazníků. Následují bílá Candy (15 % objednávek) a oranžová Phoenix (14 %) známá z propagačních materiálů.

Ceny čtvrté generace Fabie startují na částce 329.900 korun. To mluvíme o atmosférickém tříválci 1.0 MPI o výkonu 59 kW kombinovaném s pětistupňovým manuálem v základním stupni Ambition. Ten zahrnuje 15“ ocelová kola, LED světlomety, mlhovky, šesti airbagů, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu nebo infotainment Swing s 6,5“ obrazovkou.

Video se připravuje ...

Žádaný stupeň Style je o 30.000 korun dražší. Navíc za tento příplatek přidává kola z lehkých slitin, multifunkční kožený volant, zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, tempomat, vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém Bolero s 8“ displejem.

Nabídka se však bude postupně rozšiřovat. Ještě do konce roku dorazí čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW. V roce 2022 pak bude následovat sportovně střižený derivát Monte Carlo.

Po boku nového hatchbacku zatím nadále zůstává v prodeji i stávající generace kombíku, ve formě Fabie Combi Tour. Dostupná je ve třech stupních výbavy, za ceny od 334.900 korun za tříválec 1.0 TSI (70 kW), který je jedinou volbou.

Škoda přitom změnila plány a v srpnu oznámila, že kombi už ve čtvrté generaci nedorazí. Důvodem jsou flotilové emisní normy. „Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem,“ vysvětluje tento krok vedené Škody Auto v dopise zaměstnancům.

David Bureš
Diskuze (72)

Doporučujeme

17. 9. 2021 12:38
Není nejmenších pochyb...
...že nová Fabka bude prodejní trhák. Jenom mě mrzí odpískání kombíku i fakt, že tato generace Fabie je zřejmě ta úplně poslední.... :-O :-O :-O :no:
17. 9. 2021 09:24
Počet válců je velmi důležitý!
A 12valec je král :yes:
https://m.youtube.com/watch?…
17. 9. 2021 00:57
Re: 1.5 TSI DSG
Daj si prášky a zase zaľahni.
17. 9. 2021 00:55
Re: Držím palce
Bez toho jedného predaného kusu čo by si teoreticky kúpil ty, to nejak prežijú. ;-)
Avatar - Mikesus
16. 9. 2021 20:57
Re: Jezdit
A měl jsi tam aspoň nastavenou nejvyšší možnou teplotu? Aby to bylo ještě emotivnejsi :-[] :-[]