Nová Škoda Octavia vyřešila problém se softwarem. Zákazníci kvůli tomu musí do servisu
Softwarový problém s asistentem pro nouzové volání v nové Škodě Octavia se již povedlo opravit. Dodávky zákazníkům jsou tudíž opět obnoveny.
Aktuální čtvrtá generace Škody Octavia vstoupila na trh teprve nedávno, přesto už musela řešit pozastavení svých dodávek. Vyskytl se totiž softwarový problém, který nezaručil správnou funkčnost asistentu pro tísňové volání (tzv. e-call). Ten je v Evropské unii od roku 2018 povinný, a tak se Octavia bez něj nemohla prodávat. Stejný problém hlásily také další koncernové modely s novou generací softwaru, Volkswagen Golf 8 a Seat Leon 4.
Objevený nespolehlivý přenos dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity se povedlo napravit aktualizací softwaru pro řídicí jednotku online konektivity. Nakonec se tak povedlo dříve, než se plánovalo, dřívější zprávy naznačovaly, že k nápravě může dojít až v polovině června. „Tuto aktualizaci obdrží všechny vyrobené a vyráběné vozy Octavia. Pro vozy Octavia, které už byly doručeny zákazníkům, aktivuje Škoda Auto dobrovolnou svolávací akci, při níž bude proveden update softwaru. Všechny dotčené zákazníky písemně upozorníme,“ říká Pavel Jína, PR manažer tuzemského zastoupení automobilky Škoda Auto.
Díky opravě softwaru mohlo být rovněž zrušeno preventivní pozastavení dodávek nové Octavie. To samé platí také pro sesterský Volkswagen Golf osmé generace, u něhož byl chybný software objeven první. „Mohu potvrdit, že včera jsme obdrželi z výrobního závodu informaci, že problém s ovládacím softwarem systému e-call je vyřešen a dodávky vozů Golf jsou obnoveny,“ ujišťuje David Valenta z českého zastoupení značky Volkswagen.
Také v tomto případě bude software přehrán zdarma v servisu. To může překvapit, jelikož u nové generace koncernového infotainmentu byl vyzdvihován detail, že jeho aktualizaci bude moci zákazník provést doma, online, díky připojení k internetu, bez nutnosti návštěvy servisu.
Valenta vysvětluje, proč v tomto případě majitelé postižených vozů do servisu přece jen musí: „Tato servisní úprava nepatří mezi úkony, které lze on-line provádět, je třeba zásah technika a zadání speciálního servisního kódu. Navíc jde o činnost systému, který vyžaduje zákonná úprava a je tak potřeba dohlédnout na správnou instalaci.“
Objem dat této aktualizace je navíc větší než u drobných aktualizací online. Do budoucna se však počítá s tím, že by i takové zásahy šlo provést přes internet, bez nutnosti návštěvy servisu. V tuto chvíli to však není povoleno.