Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia vyřešila problém se softwarem. Zákazníci kvůli tomu musí do servisu

David Bureš
Diskuze (24)

Softwarový problém s asistentem pro nouzové volání v nové Škodě Octavia se již povedlo opravit. Dodávky zákazníkům jsou tudíž opět obnoveny.

Aktuální čtvrtá generace Škody Octavia vstoupila na trh teprve nedávno, přesto už musela řešit pozastavení svých dodávek. Vyskytl se totiž softwarový problém, který nezaručil správnou funkčnost asistentu pro tísňové volání (tzv. e-call). Ten je v Evropské unii od roku 2018 povinný, a tak se Octavia bez něj nemohla prodávat. Stejný problém hlásily také další koncernové modely s novou generací softwaru, Volkswagen Golf 8 a Seat Leon 4.

Objevený nespolehlivý přenos dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity se povedlo napravit aktualizací softwaru pro řídicí jednotku online konektivity. Nakonec se tak povedlo dříve, než se plánovalo, dřívější zprávy naznačovaly, že k nápravě může dojít až v polovině června. „Tuto aktualizaci obdrží všechny vyrobené a vyráběné vozy Octavia. Pro vozy Octavia, které už byly doručeny zákazníkům, aktivuje Škoda Auto dobrovolnou svolávací akci, při níž bude proveden update softwaru. Všechny dotčené zákazníky písemně upozorníme,“ říká Pavel Jína, PR manažer tuzemského zastoupení automobilky Škoda Auto.

Díky opravě softwaru mohlo být rovněž zrušeno preventivní pozastavení dodávek nové Octavie. To samé platí také pro sesterský Volkswagen Golf osmé generace, u něhož byl chybný software objeven první. „Mohu potvrdit, že včera jsme obdrželi z výrobního závodu informaci, že problém s ovládacím softwarem systému e-call je vyřešen a dodávky vozů Golf jsou obnoveny,“ ujišťuje David Valenta z českého zastoupení značky Volkswagen.

Také v tomto případě bude software přehrán zdarma v servisu. To může překvapit, jelikož u nové generace koncernového infotainmentu byl vyzdvihován detail, že jeho aktualizaci bude moci zákazník provést doma, online, díky připojení k internetu, bez nutnosti návštěvy servisu.

Valenta vysvětluje, proč v tomto případě majitelé postižených vozů do servisu přece jen musí: „Tato servisní úprava nepatří mezi úkony, které lze on-line provádět, je třeba zásah technika a zadání speciálního servisního kódu. Navíc jde o činnost systému, který vyžaduje zákonná úprava a je tak potřeba dohlédnout na správnou instalaci.“

Objem dat této aktualizace je navíc větší než u drobných aktualizací online. Do budoucna se však počítá s tím, že by i takové zásahy šlo provést přes internet, bez nutnosti návštěvy servisu. V tuto chvíli to však není povoleno.  

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

7. 6. 2020 20:06
Re: styďte se kupující !!!
:-[]
Avatar - Emel
7. 6. 2020 13:04
Re: Předek
U jedničky byl facelift hodně jemný, skoro neznatelný. Pamatuju si, že se mi tenkrát úplně nelíbilo, jak světla nejdou do kraje karoserie... ale dneska zpětně mi to přijde docela fajn. Facelift na tom nic moc nezměnil.

Dvojka beru, tam facelift předku dost pomohl... a krátká pak byla celkem dobrá... kombík byl ale divnej (vysokej úzkej).

Trojka - za mě tak fifty fifty... tam mi to udělali naschvál - u originálu se mi zdály vysoký světla, tak je snížili... a vlastně si nejsem jistej co je lepší.
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2020 12:40
Re: Ještě spravit zbytek auta
"Jsou konkurenti, kteří to dávají na 90 km/h."
To není pravda.
6. 6. 2020 23:19
Re: Předek
Ktorá? Každá jedna mala muchy, pre ktoré by som ju nechcel a pri kúpe auta nikdy v mojom výbere nefigurovala.
Avatar - palix
6. 6. 2020 20:41
Re: Ještě spravit zbytek auta
Tak práve napríklad Octavia 1 bola neskutočne drahá k platom a jazdné vlastnosti mala "vraj" celkom mizerné + krátky rázvor, málo miesta + obrovský kufor. Na druhej strane bola jednoduchá a nejaké software-ove problémy jej nehrozili. Škoda, že dnes má každé auto toľko elektroniky na stabilizáciu. Bolo by zaujímavé všetku tú elektroniku povypínať a otestovať autá takto = tu by sa ukázalo, ako dobre sú tie autá spravené.
Myslím si, že veeeeľa ľudí sníva práve o Octavii, len nakoniec kúpia niečo iné. Bolo by zaujímavé vybrať napr 50 ľudí a ponúknuť im povedzme 20 rôznych áut za rovnakú cenu, alebo zadarmo :). Potom by sme videli, čo sa najviac páči ;).
Dnes som išiel okolo kostola, kde bola svadba - von stálo cca 10 áut - 9 z nich boli z koncernu VW, iba 1 bolo BMW X6. Vyzeralo to ako stretnutie fanúšikov VW / Škoda / Audi :). Tam by som teda s mojím autom nezapadol a o autách by som s nimi radšej ani nerozprával :). Nič proti VW nemám, len jazdiť ním asi nikdy nebudem :).