Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Slavia
Škoda Slavia
Škoda Slavia
Škoda Slavia
83 Fotogalerie

Nová Škoda Slavia poprvé na denním světle. Ani v Evropě by se neztratila

Po osobním setkání v ateliéru a oficiálních vizualizacích si můžeme Škodu Slavia prohlédnout na prvních fotkách a videu.

Po crossoveru Kushaq přiváží Škoda další model, jenž je součástí projektu Indie 2.0, v rámci kterého vznikají vozy primárně určené pro indický trh. Ani sedan Slavia se v Evropě nabízet nebude, pokud tedy budete mít to štěstí a potkáte jej na českých cestách, pravděpodobně půjde o prototyp z továrny na „efkových“ značkách. Alternativou jsou pak individuální dovozy zapálených nadšenců, jako je tomu v případě čínského Kodiaqu GT.

Ale zpátky ke Slavii, která se světu oficiálně představila v listopadu minulého roku. Nyní mladoboleslavská automobilka uveřejnila první fotografie dvou exemplářů na denním světle, doposud jsme se museli spokojit jen s ateliérovými snímky a oficiálními vizualizacemi. Na Slavii v pohybu se můžete podívat v přiložené fotogalerii.

Video placeholder
Škoda Slavia se představuje na oficiálním videu • Škoda

Jen připomeňme, že Slavia bude evropskému zákazníkovi asi nejvíce připomínat novou generaci Fabie. Největší rozdíl je samozřejmě patrný vzadu, kde namísto klasického hatchbacku najdeme tříprostorovou karoserii sedanu. Slavia má na délku 4541 mm a rozvor 2651 milimetrů sdílí se sourozeneckým Kushaqem na stejném technickém základě, tedy platformě MQB A0.

Pětadevadesát procent dílů vzniká u lokálních dodavatelů, kromě jiného se v Indii vyrábí i část motorů či výkonnější klimatizační soustava. Zato pohonné jednotky dobře známe z evropských modelů. Stejně jako u Kushaqu je k dispozici přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW, jehož doplňuje patnáctistovka TSI se silou 110 kW. Standardem pro oba motory je šestistupňový manuál. Tříválec lze za příplatek spojit se šestistupňovým automatem, jedna-pětce je vyčleněno sedmistupňové DSG.