Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota C-HR: Přelomový model je tu. A starší zlevňuje

David Šprincl
Diskuze (21)

Na nebývale konkurenčním trhu SUV působí nová Toyota C-HR radikálně: vzhledem se odlišuje od tradičních aut. Zejména výraznými a ostrými tvary, připomínající spíše moderní sportovní kupé.

Největší hvězdou Toyoty roadshow, která cestuje v těchto týdnech po Čechách, Moravě a Slezsku, je nová generace C-HR.

Už ta předchozí napomohla proměnit vnímání Toyoty v očích evropských zákazníků, kteří si začali k této značce přiřazovat silný emocionální rozměr. Vůz se setkal se značnou odezvou, kdy přes polovina zákazníků uvedla, že faktorem rozhodujícím o koupi vozu bylo jeho stylistické ztvárnění. Model C-HR se postupně stal nejúspěšnějším autem Toyoty v získávání zákazníků přecházejících od jiných značek.

Toyota C-HR nové generace posouvá kvalitu a postavení předchůdce na ještě vyšší úroveň, a to prostřednictvím avantgardního vzhledu, vyspělých technologií a nabídky elektrifikovaných hybridních a plug-in hybridních pohonů s vyšším výkonem, ještě lepším jízdním chováním a delším čistě elektrickým dojezdem.

Kromě toho potvrzuje zasazení Toyoty o evropský trh: nový model byl navržen v Evropě se zohledněním potřeb evropských zákazníků a rovněž se vyrábí výlučně v Evropě, včetně montáže vysokonapěťových baterií. V tom jde o přelom.

Užitek na míru

A uvnitř? C-HR používá nový plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3" v závislosti na výbavové linii.

Pro auto bude už příští rok k dispozici také systém digitálního klíče, kdy k otevření a spuštění vozidla uživateli stačí, aby měl u sebe svůj telefon.

Systém difuzního osvětlení v kabině pak zahrnuje 64 barevných odstínů a zavádí možnost přímého a nepřímého osvětlení interiéru k navození požadované atmosféry v kabině - chladnější nebo vřelejší

Majitel bude moci používat také mobilní aplikaci k dálkovému ovládání funkcí vozidla včetně klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před vyjetím.

Video se připravuje ...

Zatáčku vyberu sám

Standardem všech výbav nové Toyoty C-HR je nejnovější portfolio systémů aktivní bezpečnosti a funkcí na podporu řízení. Díky ještě většímu rozsahu funkcí vůz chrání před dalšími riziky nejčastějších nehod.

Ke klíčovým novinkám patří nová funkce potlačování akcelerace, která omezuje riziko sešlápnutí akceleračního pedálu, pokud by vpředu ve směru jízdy stálo jiné vozidlo.

Novinkou je i proaktivní asistent řidiče, jenž za nízkých rychlostí zajišťuje hladké zpomalování v situacích, kdy řidič uvolní plynový pedál při dojíždění pomalejšího vozidla nebo v nájezdu do zatáčky.

Dále je zde asistent řízení, který rozpozná zatáčku ve směru jízdy a upravuje odpor řízení tak, aby řidič intuitivně natáčel volant ve správném úhlu ke stabilnímu projetí zatáčky. 

Clonu netřeba

Ke snížení hmotnosti napomohla opatření včetně nových druhů vysokopevnostní oceli. Pevné panoramatické střešní okno je opatřeno povrchovou vrstvou na ochranu před přehříváním, která odráží infračervené záření a potlačuje zářivé teplo za slunečných dnů, ale současně pomáhá udržovat teplo v kabině za chladného počasí.

Díky tomu není zapotřebí klasická sluneční clona, čímž se ušetřilo pět kilogramů a zároveň se zvětšil prostor pro hlavu. Kromě toho není tolik zapotřebí využívat klimatizaci.

Čtyři pohony

Nová Toyota C-HR přijíždí se čtyřmi různými pohony. Nabídka zahrnuje hybridy 1.8 a 2.0, plug-in 2.0. Silnější hybrid je navíc k dispozici s inteligentním pohonem všech kol.

Slabší Hybrid 140, který se používá i v nové modelové řadě Corolla, je zaměřen především na hospodárnost provozu, přesto nabízí výrazně vyšší výkon než dosavadní C-HR.

Plug-in Hybrid 220 s nejlepším systémem ve třídě zaujme dvojím charakterem: poskytuje suverénní čistě elektrickou jízdu v rámci každodenního provozu, jakož i velmi hospodárný hybridní elektrický pohon na delších trasách.

Pohon všech kol pro Hybrid 200 přidává lepší záběrové schopnosti a stabilitu při rozjezdech, v zatáčkách nebo na kluzkých površích, kdy přichází ke slovu kompaktní elektromotor/generátor, zabudovaný do zadní nápravy vozu.

Video se připravuje ...

Živá odezva

Návrháři zohlednili všechny aspekty jízdní dynamiky s cílem dosáhnout zlepšení, a navázat tak na zavedenou reputaci stávajícího modelu, který si zákazníci oblíbili pro jeho agilitu a hbitost.

Nové pohony byly zkalibrovány tak, aby zajistily intuitivní zrychlování a ovladatelnost včetně lepšího sladění odezvy vozidla na pokyny od akceleračního pedálu.

Změny zahrnují i systém odpružení vozu, brzd a řízení s cílem ideálně vyvážit postavení vozidla a jízdní pohodlí.

Roadshow: Šňůra (po)jede až do Mikuláše

Koncem září Toyota odstartovala roadshow po svých dealerstvích. Má jednadvacet zastávek v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Představuje v nich všechny čtyři druhy alternativních pohonů, které aktuálně nabízí. Vedle české premiéry nové Toyoty C-HR reprezentující plně hybridní pohon ukazuje nový Prius demonstrující plug-in hybridní technologii. Bateriový elektromobil zastupuje Toyota bZ4X a vodíkový elektromobil model Mirai. „Během roadshow se lidé dozvědí informace o jednotlivých pohonech a technologiích. Stejně jako vloni jim budou i letos k ruce prodejci a vyškolený personál i dotykové informační tabule detailně vysvětlující jednotlivé technologie,“ říká Michal Velička, marketingový manažer Toyota ČR. S výjimkou nové generace C-HR jsou všechny zmíněné modely k dispozici nejen k prohlédnutí, ale i k testovacím jízdám, spolu se všemi ostatními vozy v aktuální nabídce značky. Třeba pátou generaci hybridního pohonu si mohou zájemci vyzkoušet v modelech Corolla a Corolla Cross.

Víte, že…

… jde už o druhý ročník podzimní roadshow Toyoty, loni ji navštívily tisíce lidí po celé České republice. Veškeré informace o roadshow najdete na webové stránce https://www.toyota.cz/roadshow.

Datum Dealerství Město Kraj Adresa
13.10.2023 Toyota BSAUTO Brno Jihomoravský kraj Veslařská 3098/2
16.10.2023 Toyota C&K Uherské Hradiště Zlínský kraj Za Olšávkou 340
18.10.2023 Toyota T-MOTOR Zlín Zlínský kraj Louky 431
20.10.2023 Toyota T-MOTOR Olomouc Olomoucký kraj Pavlovická 274/4 (nákupní park Bělidla)
23.10.2023 Toyota Autobond Group Ostrava - Hrabová Moravskoslezský kraj Krmelínská 762/12
25.10.2023 Toyota OlfinCar Pardubice Pardubický kraj Hradecká 570
31.10.2023 Toyota OlfinCar Hradec Králové Královehradecký kraj Bratří Štefanů 66
02.11.2023 Toyota Autostyl Trutnov Královehradecký kraj Horská 579
06.11.2023 Toyota Auto KP Plus Liberec Liberecký kraj Londýnská 558
08.11.2023 Toyota Louwman Ústí nad Labem Ústecký kraj Havířská
21.11.2023 Toyota Dolák Příbram Středočeský kraj Evropská 126
23.11.2023 Toyota Dolák Plzeň Plzeňský kraj U Letiště 2/1074, OC Borská Pole
28.11.2023 Toyota Autobond Group Praha - Vysočany Praha Kolbenova 859/15
30.11.2023 Toyota C&K Brno Jihomoravský kraj Vídeňská 373/114
04.12.2023 Toyota Domanský Zdiby Středočeský kraj Zdiby 185
06.12.2023 Toyota Louwman Praha Praha Sárská 2664/3

Dosavadní C-HR se slevou 195.000 Kč

Nástup nové generace C-HR neznamená konec té dosavadní. Naopak! Ta se nyní vyprodává s obří slevou 195.000 Kč na všechny výbavy. Což znamená, že s motorem 1.8 Hybrid se místo standardních 794.900 Kč nyní vejde s výbavou Comfort pod šest set tisíc (599.900 Kč).

Ceny dosavadního C-HR
1.8 hybrid Comfort    599 900 Kč
1.8 hybrid Style      674 900 Kč
1.8 hybrid Executive  739 900 Kč
1.8 hybrid GR Sport   764 900 Kč
2.0 hybrid Style      749 900 Kč
2.0 hybrid Executive   814 900 Kč
2.0 hybrid GR Sport   839 900 Kč
David Šprincl
Diskuze (21)

Doporučujeme

16. 10. 2023 13:35
Re: Vypadá zajímavě
Jo, shrnul si to hezky, Renegade jsem jel. I recenzi máš moc fajn :yes:

Mě hlavně zajímaly ty jiné priority, prostě mi přišlo že Renegade v dieselu a se 4x4 versus tahle Toyota/Lexusy jsou velmi rozdílná auta. Tak jsem se zeptal ;-)
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2023 09:48
Re: Šílený design a přitom to vše do sebe zapadá
Id 4 je daleko krajsie auto ako toto
Avatar - Martin911Turbo
14. 10. 2023 12:33
Re: Vypadá zajímavě
U Jeep je výhoda podvozek, pravá 4x4, vysoký podvozek jak terén, město, když jevzacpa vezme člověk objížďku i přes pole. Interní navigace ok, bluetooth, Spotify a hlavně dotyk ovládání
Minus auta hlučnost venkovní i vnitřní u diesel, maximální rychlost 170, velká spotřeba město 9 mimo 7.2, špatná elektronika, starstop v autě máme baterií, interiér hodně lowcost jako Dacia, hodně tvrdých plastů co se rádo škrábe, malý kufr, víko kufru nízko mám 190cm, špatný lak auta z výroby, auto nemá češtinu jako nic od fca
14. 10. 2023 10:57
Re: Vypadá zajímavě
Můžu se jen zeptat, čistě ze zvědavosti, co jsou ty jiné priority? Ta Toyota/Lexusy co jmenuješ nejsou prostornější než Renegade, spotřeba bude +/- podobná.
Jinak já mám Compass. Doporučuji projet s hybridem 1.5 Firefly.
14. 10. 2023 06:57
Re: Šílený design a přitom to vše do sebe zapadá
Šílený design, to mi sedí...😂.
Každý má o kráse svoje představy.