Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Mirai odhaluje detaily. Má 134 kW a ujede prý 850 kilometrů

Toyota Mirai
Toyota Mirai
Toyota Mirai
Toyota Mirai
20 Fotogalerie
Diskuze (188)

Toyota již brzy uvede na trh druhou generaci vodíkového modelu Mirai. Ještě před oficiálním odhalením jej vyzkoušeli vybraná japonská média, která přinesla detailnější informace o něm.

Japonská automobilka Toyota je velkým propagátorem hybridního pohonu, v dlouhodobém časovém horizontu ale vidí budoucnost ve vodíkovém pohonu. S tím už získává zkušenosti přímo v praxi, když od roku 2014 vyrábí model Mirai s palivovými články. Za dveřmi už je druhá generace, která se světu oficiálně představí v prosinci.

Ještě před oficiálním odhalením však automobilka nechala novinku vyzkoušet vybranými japonskými médii, které prozradily detailnější informace o tomto vozu, ještě před premiérou. Co jsme se tak o novém Miraii dozvěděli?

Nejzajímavější jsou samozřejmě informace o pohonném ústrojí. Podle japonských médií nové Mirai dosahuje výkonu 134 kW a točivého momentu 300 N.m, což by sice znamenalo zvýšení výkonu o  20 kW, zároveň však ke snížení točivého momentu o 35 N.m. Novinka pak má zvládnout jet rychlostí 175 km/h, což by bylo o 3 km/h méně než dosud.

To se nezdá jako velký pokrok oproti předchůdci, automobilka se ale primárně zaměřila na dojezd. A ten je opravdu úctyhodný, podle japonského měřicího cyklu má dosahovat 850 kilometrů, což je naprosto srovnatelné s vozy s konvenčním pohonem spalovacím motorem. A zvlášť důležité v době, kdy síť vodíkových stanic je zatím pořád minimální, vždyť v Česku se teprve budují první veřejné čerpačky. Předchůdce přitom zvládal mezi čerpáním vodíku "jen" nějakých 500 kilometrů.

Toyota už dopředu avizovala, že dojezd auta chce navýšit o 30 % ve srovnání s první generací. Dosáhnout toho chtěla instalací větších nádrží na vodík (jsou tři) a také lepším systémem samotných palivových článků. Plnění má přitom pořád trvat jen nějakých pět minut, což ve srovnání s dlouhým dobíjením elektromobilů je úžasná hodnota.

Co se týče designu, Toyota již dříve potvrdila, že ve srovnání s loňským konceptem se zase toho tolik nezmění. Místo podivně futuristické první generace tu máme elegantní vůz s výraznou maskou evokující vozidla Lexus. Ostatně podle původních plánů se takto tvarovaný automobil měl prodávat právě se znaky luxusní divize.

 

Navzdory speciálnímu pohonnému ústrojí je základem modulární platforma TNGA, známá i z konvenčních modelů. Konkrétně jde o verzi GA-L pro největší auta, kterou Mirai sdílí s Lexusem LS nebo u nás neprodávanou Toyotou Crown. Toyota navíc slibuje rozložení hmotnosti v ideálním poměru 50:50 mezi nápravy, což má pomáhat jízdním vlastnostem.

Také vnitřek odpovídá loňskému konceptu, což konkrétně znamená digitální přístrojový štít nebo rozměrnou obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3". Zároveň tu nechybí ani digitální vnitřní zpětné zrcátko, které už nabízí Toyota RAV4.

Toyota Mirai druhé generace se světu představí v prosinci, prodej tak bude plně spuštěn v příštím roce. Na rozdíl od předchůdce se auto do budoucna bude oficiálně prodávat také na českém trhu. Díky chystanému otevření prvních veřejných vodíkových stanic (v Praze, Brně a Litvínově) tuzemské zastoupení Toyoty chystá zahájení prodeje Miraie také u nás.

Vstoupit do diskuze (188)