Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A8 jsme srovnali s konkurencí. Kdo je větší a kdo nabízí jaké motory?

David Bureš David Bureš 12. 7. 2017
37
92
Zobrazit náhledy (37)
Audi A8 Audi A8 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 Jaguar XJ Jaguar XJ Jaguar XJ Jaguar XJ Jaguar XJ Jaguar XJ Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Maserati Quatroporte Maserati Quatroporte Maserati Quatroporte Maserati Quatroporte Maserati Quatroporte Maserati Quatroporte
Vedle tradičních soupeřů z řad konkurenční německé prémie se nová Audi A8 může těšit i na souboj s dalšími vozy. Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?

Audi odhalilo napjatě očekávanou čtvrtou generaci A8, která po příchodu nového BMW 7 a modernizovaného Mercedesu-Benz S bude chtít převzít titul nejlepšího velkého sedanu německého prémiového tria. Jelikož je souboj na této úrovni hodně ostrý, rozhodli jsme se srovnat parametry A8 s konkurencí. Čas na tradiční srovnávací test teprve přijde, na našem trhu se vůz začne prodávat před koncem roku, a tak jsme zatím přistoupili k papírovému srovnání.

Rozměry

Co se týče rozměrů, tak nová A8 bude nabízena ve dvou provedeních, jak je v tomto segmentu u německého prémiového tria zvykem. Základní varianta je dlouhá 5.172 mm, široká 1.945 mm a vysoká 1.473 mm, zatímco její rozvor má 2.998 mm. Z hlediska celkové délky vůz překonává BMW 7 i Mercedes-Benz S, rozvorem ale na oba konkurenty ztrácí. Přestože se rozvor mezigeneračně natáhl o 6 mm, stále nepřekonal tři metry, jak je u konkurenčních aut běžné.

Audi A8 – srovnání rozměrů základní verze s konkurenty
ModelAudi A8BMW 7Jaguar XJ SWBMercedes-Benz S
Délka (mm)5172509851305125
Šířka (mm)1945190218991899
Výška (mm)1473146714481496
Rozvor (mm)2998307030323035
Rozchod vpředu (mm)1644161116261624
Rozchod vzadu (mm)1633164016041637
Objem zavazadelníku (l)505515478510

Podobná situace je také u nataženého provedení, které se liší prodlouženým rozvorem a zvýšenou střechou – převisy karoserie zůstaly zachovány. Opět je s délkou 5.302 mm delší než sedmička, třída S, ale také třeba než Lexus LS, rozvor 3.128 mm je ale opět kratší než tito konkurenti, což může mít vliv na vnitřní prostor. Menší je také zavazadelník, který u obou verzí nového Audi činí 505 litrů. Ten ale v této kategorii hraje jen malou roli při rozhodování.

Audi A8 L – srovnání rozměrů prodloužené verze s konkurenty
ModelAudi A8 LBMW 7LJaguar XJ LWBLexus LSMaserati QuattroporteMercedes-Benz S long
Délka (mm)530252385255523552625246
Šířka (mm)194519021899190019481899
Výška (mm)148514791448145014811496
Rozvor (mm)312832103157312531713165
Rozchod vpředu (mm)164416111626 16341624
Rozchod vzadu (mm)163316401604 16471637
Objem zavazadelníku (l)505515478 530530

Nabídka motorů

Co naopak potenciální klienty bude zajímat, je nabídka motorů. A ta bude u á-osmičky poměrně široká. Vybírat totiž bude možné z přepracovaných třílitrových šestiválců (zážehového a vznětového), čtyřlitrových osmiválců a vrcholného šestilitrového dvanáctiválce do W, přeplňovaného dvěma turbodmychadly typu twin scroll (který jako V8 dorazí na trh o něco později).

360p720p

Všechny tyto varianty přitom kvůli snížení spotřeby paliva budou mild hybridy, schopnými vypínat spalovací motor při jízdě z kopce nebo při brzdění. K dispozici ale bude také plug-in hybridní varianta, které zvládne jezdit pouze na elektřinu také při zátěži. Model nazvaný A8 L e-tron quattro bude poháněn kombinací elektromotoru a benzinového šestiválce 3.0 TFSI, která dohromady dává 330 kW a 700 N.m. Kapacita lithium-iontových baterií umožní vozu v elektrickém režimu ujet až 50 kilometrů, přičemž k dispozici bude i indukční nabíjení. To plug-in hybrid od BMW (740e) používá čtyřválec, přičemž jeho systémový výkon činí 240 kW. Modernizované S-Klasse plug-in hybridní verzi zatím neodhalilo, mělo by ale použít šestiválec. To Lexus LS je na rozdíl konkurence full hybridem, který kombinuje 3,5litrový vidlicový šestiválec s dvěma elektromotory o systémovém výkonu 264 kW.

Hlavně dieselová nabídka A8 vrcholící čtyřlitrem s 320 kW je hodně zajímavá, silnější turbodiesel konkurence nemá. Navíc i vznětový osmiválec je v segmentu unikátní. Třeba Mercedes-Benz S ale nyní po modernizaci nabízí jen omezenou paletu motorů, a tak třeba časem budou čtyři kruhy trojcípou hvězdou v této disciplíně překonány.

Všechny jednotky dodávané pro A8 standardně spolupracují s osmistupňovým automatem (od ZF), který už je v segmentu vlastně standardem. S-Klasse ale umí devítikvalt a Lexus LS v nové generaci (která na český trh bude uvedena v lednu 2018) dokonce desetistupňový automat. Standardem je u ingolstadtského sedanu též pohon všech kol, který konkurence dodává až za příplatek a třeba jen pro vybrané jednotky.

Audi A8 – srovnání nabídky motorů s konkurenty
ModelAudi A8BMW 7Jaguar XJLexus LSMaserati
Quattroporte
Mercedes-Benz S
Zážehové motory3.0 TFSI V6
(250 kW)
740i R6
(240 kW)
3.0 V6
(250 kW)
3.5 V6
(310 kW)
3.0 V6
(302 kW)
S560 V8
(345 kW)
 4.0 TFSI V8
(338 kW)
750i V8
(330 kW)
5.0 V8
(405 kW)
 3.8 V8
(390 kW)
AMG S 63 V8
(450 kW)
 6.0 TFSI W12
(430 kW)
M760i V12
(448 kW)
    
Vznětové motory3.0 TDI V6
(210 kW)
730d R6
(195 kW)
3.0 V6
(221 kW)
 3.0 V6
(202 kW)
350d R6
(210 kW)
 4.0 TDI V8
(320 kW)
740d R6
(235 kW)
   400d R6
(250 kW)
  750d R6
(294 kW)
    
Hybridní verzee-tron quattro
(330 kW)
740e R4
(240 kW)
 500h
(264 kW)
  

Výbava

To nejdůležitější v kategorii luxusních sedanů je ovšem jejich výbava. A v tomto ohledu se A8 překonává. Především masáž nohou pro pasažéry vzadu je dnes něco unikátního. Speciální podložka, která se elektricky sklápí ze zadní části sedadla vpředu umí nohy cestujícího v několika režimech nejen masírovat, ale i zahřát.

Konkurenční Mercedes zase zvládne simulovat masáž horkými kameny. V rámci faceliftu S-Klasse dokonce dostala systém Energizing, který spojuje funkce několika systémů auta – klimatizace, ambientního osvětlení (schopného svítit v 64 odstínech barvy), autorádia nebo masážních sedadel tak, aby po dobu deseti minut navodil jedinečnou atmosféru. K dispozici je přitom i režim Training, který má cestujícím nabídnout fyzický trénink. Něco podobného najdeme také u sedmičky, jejíž masážní sedadla mají funkci pro uvolnění a povzbuzení těla, přičemž interaktivní tréninkový program lze zobrazit na obrazovce multimediálního systému.

Stále důležitější je v tomto segmentu autonomní jízda. Systém Audi AI traffic jam pilot zvládne sám jezdit, a to až do rychlosti 60 km/h, na dálnicích nebo dvouproudých silnicích. Adaptivní tempomat se přitom podobně jako ve Volkswagenu Arteon zvládne přizpůsobit nejen aktuálním rychlostním limitům, ale také zatáčkám nebo kruhovým objezdům, před kterým automaticky zpomalí. Tuto funkci dostalo v rámci letošního faceliftu také S-Klasse, které zvládne automaticky zpomalit i před mýtnými branami. S povolenou rychlostí pak dokáže pracovat i BMW 7.

Audi A8 zvládne také samo (pod dohledem) zaparkovat, a to pomocí aplikace v chytrém telefonu. Detaily zatím neznáme, A8 ale v tomto ohledu dohání konkurenci, dálkově zaparkovat už umí třída S i řada 7. První také pomocí aplikace, zatímco druhý k tomu využívá speciální klíček s dotykovým displejem. Jmenovitě Mercedes umí v modernizované variantě sám ujet až 15 metrů, přičemž v případě parkování do úzkého prostoru dokonce zvládne sklopit vnější zpětná zrcátka.

Zapomenout nesmíme ani na komfort. Z tohoto důvodu dostala novinka vzduchový podvozek s aktivním zavěšením, které díky elektromotorům aktivně zvedá kola, aby si lépe poradila s nerovnostmi. Systém dokonce dokáže pomoci při hrozící srážce, když zvedne podvozek automobilu, aby náraz by náraz směřoval na nejodolnější část vozu, na prahy a podlahu, což sníží riziko zranění posádky. Systém je dnes unikátní a jsme hodně zvědaví na jeho porovnání s podvozkem S-Klasse. Ten umí nabídnout podvozek Active Body Control, který sleduje povrch vozovky před vozem a podle toho upravuje odpružení. Systém dnes systém funguje do rychlosti 180 km/h, a to i za šera, zatímco funkce Curve redukuje odstředivé síly vnímané posádkou, aby zvýšil jejich pohodlí. S manévrováním zase pomůže natáčecí zadní náprava, kterou už má třeba BMW 7.

Pokud jste pak milovníky hudby, jistě se budete zajímat o vrcholný hudební systém Bang & Olufsen s 23 reproduktory o výkonu 1.920 W, který je samozřejmě schopný prostorového zvuku. BMW raději sází na audiosystém Bowers & Wilkins s 16 reproduktory o výkonu 1.400 W, zatímco Mercedes nabízí systém Burmester s 24 reproduktory o výkonu 1.540 W. Ostatní konkurenti se v tomto ohledu snaží německou trojku spíše dohnat, než aby jí překonávali. Třeba Maserati Quattroporte má „jen“ audiosystém Bowers & Wilkins s 15 reproduktory o výkonu 1.280 W, zatímco třeba Jaguar XJ nabízí systém Meridian s 20 reproduktory o výkonu 825 W.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - flyboyeda
A8 nemá konkurenci to za 1.
flyboyeda
| 16. 7. 2017
nesmysly píšeš
Avatar - N6600
Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
N6600
| 14. 7. 2017
No prave :-)
Avatar - white label
Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
white label
| 14. 7. 2017
Napsal jsem přece jasně: "(v klidu, nadsázka)"
Avatar - white label
Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
white label
| 14. 7. 2017
Nebavím se obecně o samotných motorech, ale o dieselových motorizacích v této třídě a např. ani v aktuální 750d R6 diesel s multiturbem nepřesvědčí... a není to o max. výkonu, V8 (TDI) je celkově jinde, viz třeba nová Panamera S diesel, to je (myslím teď čistě ohledně motorizace) opravdu jiná písnička, byť také dieselová.
Avatar - white label
Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
white label
| 14. 7. 2017
Ale nehrotím, viz smajlík. ;-)
Za mě, pokud v téhle třídě diesel, tak V8.
P.S. Podobně jako o třídu níž, když diesel, tak V6/R6.