Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ5 opět přezbrojuje na naftu. Přepracovaná varianta už má českou cenu

David Bureš David Bureš 29. 5. 2019
54
6
Zobrazit náhledy (54)
Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI

Audi SQ5 v druhé generaci i v Evropě přešlo na zážehový motor. Teď se však opět vrací k turbodieselu.

Čtyři kruhy aktuálně mění strategii svých „eSkových“ modelů a v jejich případě na evropských trzích přezbrojují na naftové agregáty. Modely S4, S5, S6 a S7 se tak nově dočkaly třílitrového vznětového šestiválce. Takový motor se vrací také do SUV SQ5, které v inovované podobě vstupuje na český trh.

Zveřejněný konfigurátor prozrazuje, že inovované Audi SQ5 TDI je na českém trhu dostupné za 1.879.900 korun. Základní výbava zahrnuje čelní a boční okna z termoizolačních skel, nezávislé topení s dálkovým ovládáním, přední sportovní sedadla s elektrickým nastavením nebo světelný a dešťový senzor. Klimatizace je jednozónová automatická, dále nechybí ani diodové světlomety nebo čalounění kombinující alcantaru s kůží.

V útrobách pracuje technika převzatá z inovovaného Audi S5. To znamená využití třílitrového vznětového šestiválce s dvojitým přeplňováním, když konvenční turbodmychadlo doplňuje elektricky poháněné dmychadlo, zajišťující okamžité reakce na plyn za všech podmínek. Dmychadlo pak získává svoji energii z 48V palubní sítě, která je důležitou součástí elektrifikace nabídky značky. Umožňuje autu jet mezi rychlostí 55 až 160 km/h setrvačností, s vypnutým spalovacím motorem, až po dobu 40 sekund. I tímto způsobem pomáhá snížit spotřebu až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Mildhybridní ústrojí splňující emisní normu Euro 6d-TEMP je v případě SQ5 naladěno na celkových 255 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m. Ty autu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Audi – technická data a české ceny nově nabízených modelů řady S
Model SQ5 S6 Limuzína S6 Avant S7 Sportback
Motor 55 TDI quattro 55 TDI quattro 55 TDI quattro 55 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2967 2967
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 255/3850 257/3850 257/3850 257/3850
Točivý moment [N.m/min]  700/2500-3100 700/2500-3100 700/2500-3100 700/2500-3100
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1 5,0 5,1 5,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 6,2 6,5 6,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1980 1955 2020 2010
Základní cena [Kč] 1.879.900 2.031.900 2.098.900 2.209.900

Výbavu auta je pak samozřejmě možné dále rozšířit. Adaptivní pneumatické odpružení přijde na 27.800 Kč, parkovací senzory vpředu a vzadu na 22.300 Kč, virtuální kokpit s 12,3“ displejem na 7.200 Kč a hudební systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory na 32.600 korun. Head-up displej stojí 28.000 Kč, dojezdová rezerva 5.200 Kč, navigace MMI 42.900 Kč nebo Matrix LED světla 20.300 Kč. Připlatit si musíte i za elektricky ovládané víko zavazadelníku (+14.100,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.300,-) nebo tempomat (+8.600 Kč).

Turbodiesel v Audi SQ5 není nic nového. Už minulá generace tohoto SUV byla na evropských trzích prodávána právě  se vznětovým agregátem, konkrétně v roce 2012 debutovala s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3.0 TDI o výkonu 230 kW. Jinde ve světě se však prodávala s benzinovým 3.0 TFSI (260 kW). To druhá generace SQ5 se v roce 2017 představila výhradně s přeplňovaným zážehovým šestiválcem 3.0 TFSI (260 kW), který byl najednou dostupný také v Evropě. Nyní však opět končí a je nahrazen šestiválcem TDI.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Re: Re: Správná volba
| 1. 6. 2019
Co baští SQ7? Taky nesprávná volba? ;-)
Ideální by bylo, mít možnost si vybrat a u SQ5 by to teď šlo, škoda té aktuální "pse­udoe­kohys­teri­e"...
Re: Správná volba
| 30. 5. 2019
Audi řady Q nejsou žádné gazíky. A vzhledem k tomu, že se jedná o S, to není správná volba.
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Re: Správná volba
| 30. 5. 2019
Správně, v konečném výsledku je to levnější na údržbu, protože se EGR nezanese. A navíc v reálném provozu bez močoviny produkují motory násobky NOx nad normu. a navíc na couračky si nikdo nekoupí SQ5.
Re: Re: Správná volba
| 30. 5. 2019
Od té doby co výrobce napadlo nedávat nalévací hrdlo Adblue do zavazadlového prostoru, ale k víčku nádrže (nehrozí smrad v autě z rozlité močoviny), tak řešení s Adblue (SCR) je daleko lepší než předchozí generace dieselů, která "řešila" obsah NOx ve výfukových plynech ventilem EGR a recirkulací spalin zpět do válců, což způsobovalo karbonizaci motoru tak i samotného EGR ventilu a následné problémy s ním. Nasazení SCR tohle odstranilo, protože motor produkuje NOx kolik chce a spaliny se vyplachují jednou provždy z motoru ven a redukují se až v SCR bez toho, že by motor musel baštit vlastní exkrementy. Je to dražší, ale technicky daleko lepší řešení.
Avatar - Dzakobo
Re: Správná volba
| 30. 5. 2019
To sice jo, ale jak to má adblue, tak se mi přestává zamlouvat, jsou s tim jen problémy.
Třeba zemědělci si drží užitkový auta s euro4 nafťákama, protože na těch couračkách by DPF nikdy nevypálili

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku