Audi SQ5 opět přezbrojuje na naftu. Přepracovaná varianta už má českou cenu
Audi SQ5 v druhé generaci i v Evropě přešlo na zážehový motor. Teď se však opět vrací k turbodieselu.
Čtyři kruhy aktuálně mění strategii svých „eSkových“ modelů a v jejich případě na evropských trzích přezbrojují na naftové agregáty. Modely S4, S5, S6 a S7 se tak nově dočkaly třílitrového vznětového šestiválce. Takový motor se vrací také do SUV SQ5, které v inovované podobě vstupuje na český trh.
Zveřejněný konfigurátor prozrazuje, že inovované Audi SQ5 TDI je na českém trhu dostupné za 1.879.900 korun. Základní výbava zahrnuje čelní a boční okna z termoizolačních skel, nezávislé topení s dálkovým ovládáním, přední sportovní sedadla s elektrickým nastavením nebo světelný a dešťový senzor. Klimatizace je jednozónová automatická, dále nechybí ani diodové světlomety nebo čalounění kombinující alcantaru s kůží.
V útrobách pracuje technika převzatá z inovovaného Audi S5. To znamená využití třílitrového vznětového šestiválce s dvojitým přeplňováním, když konvenční turbodmychadlo doplňuje elektricky poháněné dmychadlo, zajišťující okamžité reakce na plyn za všech podmínek. Dmychadlo pak získává svoji energii z 48V palubní sítě, která je důležitou součástí elektrifikace nabídky značky. Umožňuje autu jet mezi rychlostí 55 až 160 km/h setrvačností, s vypnutým spalovacím motorem, až po dobu 40 sekund. I tímto způsobem pomáhá snížit spotřebu až o 0,4 litru na 100 kilometrů.
Mildhybridní ústrojí splňující emisní normu Euro 6d-TEMP je v případě SQ5 naladěno na celkových 255 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m. Ty autu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Audi – technická data a české ceny nově nabízených modelů řady S | ||||
Model | SQ5 | S6 Limuzína | S6 Avant | S7 Sportback |
Motor | 55 TDI quattro | 55 TDI quattro | 55 TDI quattro | 55 TDI quattro |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 2967 | 2967 | 2967 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 255/3850 | 257/3850 | 257/3850 | 257/3850 |
Točivý moment [N.m/min] | 700/2500-3100 | 700/2500-3100 | 700/2500-3100 | 700/2500-3100 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,1 | 5,0 | 5,1 | 5,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 6,2 | 6,5 | 6,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1980 | 1955 | 2020 | 2010 |
Základní cena [Kč] | 1.879.900 | 2.031.900 | 2.098.900 | 2.209.900 |
Výbavu auta je pak samozřejmě možné dále rozšířit. Adaptivní pneumatické odpružení přijde na 27.800 Kč, parkovací senzory vpředu a vzadu na 22.300 Kč, virtuální kokpit s 12,3“ displejem na 7.200 Kč a hudební systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory na 32.600 korun. Head-up displej stojí 28.000 Kč, dojezdová rezerva 5.200 Kč, navigace MMI 42.900 Kč nebo Matrix LED světla 20.300 Kč. Připlatit si musíte i za elektricky ovládané víko zavazadelníku (+14.100,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.300,-) nebo tempomat (+8.600 Kč).
Turbodiesel v Audi SQ5 není nic nového. Už minulá generace tohoto SUV byla na evropských trzích prodávána právě se vznětovým agregátem, konkrétně v roce 2012 debutovala s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3.0 TDI o výkonu 230 kW. Jinde ve světě se však prodávala s benzinovým 3.0 TFSI (260 kW). To druhá generace SQ5 se v roce 2017 představila výhradně s přeplňovaným zážehovým šestiválcem 3.0 TFSI (260 kW), který byl najednou dostupný také v Evropě. Nyní však opět končí a je nahrazen šestiválcem TDI.