Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 je za dveřmi. Dostane nejvýkonnější čtyřválec v historii značky

David Bureš David Bureš 16. 8. 2018
34
38
Zobrazit náhledy (34)
BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3
Součástí nabídky sedmé generace BMW 3 bude i model 330i, pod jehož kapotou bude tlouci nejsilnější sériový čtyřválec v historii značky.

V Mnichově se to letos hemží novinkami. Už jsme tu měli návrat řady 8, příchod nové generace X5 a ještě v blízké době se dočkáme nového roadsteru Z4, luxusního SUV X7 a příchodu již sedmé generace klíčové řady 3. Ta se má představit na podzimním autosalonu v Paříži, už teď však o ní BMW vypustilo několik oficiálních informací.

Už delší dobu se hovoří o tom, že novinka s interním označením G20 bude sportovněji laděná než dosud. To se týká jak designu, tak jízdních vlastností. Po příchodu Jaguaru XE nebo Alfy Romeo Giulia, které v době debutu dosavadní trojky na trhu nebyly, totiž BMW chce dokázat, že stále nabízí ten nejlépe jezdící sedan střední třídy.

360p720p

Proto bude těžiště o přibližně 10 milimetrů níže než u stávající generace, přičemž hmotnost bude rozložena mezi nápravy ve vyváženém poměru 50:50. Mezigeneračně navíc auto zhubne až o 55 kilogramů, a to navzdory tomu, že lehce povyroste – oproti předchůdci bude o chlup delší a širší, protáhne se také rozvor náprav. Dietu zajišťuje nová platforma s větším podílem hliníku a vysokopevnostní ocele, která bude mít pozitivní vliv i na torzní tuhost.

Obratnost vozu a přesnost jeho řízení bude těžit z výrazně rozšířeného rozchodu kol, zatímco větší odklony kol nabídnou další potenciál pro maximální hodnoty příčného zrychlení. BMW vyzdvihuje i zesílení uchycení náprav, což je důležité pro naladění řízení a jízdní akustiku.

Podvozek bude navíc standardně využívat nové tlumiče, které vůbec poprvé v historii značky budou selektivní. Jejich charakteristika tak bude závislá na míře jejich stlačení, což má přispět k jemnému a preciznímu potlačení vibrací vznikajících pohlcováním nerovností na vozovce. Tyto tlumiče přitom využije také sportovní M podvozek, snížený o 10 mm. Jeho součástí budou odolnější silentbloky a stabilizátory, tvrdší pružiny a další výztuhy. „To znamená, že rozdíl mezi standardním podvozkem je ještě výraznější než dříve,“ říká Peter Langen, vedoucí vývoje dynamických schopností.

M sportovní podvozek bude standardně kombinován se sportovním variabilním řízením. K dispozici bude též elektronicky řízený M sportovní diferenciál. „Na rozdíl do konvenčních mechanických samosvorných diferenciálů umí ovlivňovat více parametrů než jen trakci. Kromě dynamiky v zatáčkách například výrazně zlepšuje jízdní stabilitu při změnách zatížení,“ doplňuje Langen.

Důležitou součástí nového BMW řady 3 bude také kompletně přepracovaný zážehový čtyřválec, který bude nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem v historii značky. BMW zatím bližší informace o něm nevypustilo, zákulisní informace ale hovoří o označení 330i s tím, že motor bude naladěn na 190 kW a 400 N.m. Spárování s vylepšeným osmistupňovým automatem navíc navzdory větší síle agregátu zajistí asi o pět procent nižší spotřebu paliva než u předchůdce. Vypouštěné emise pak sníží filtr pevných částic.

To je zatím vše, více se dozvíme nejpozději na podzim, při premiéře auta. Sedan do prodeje vstoupí na začátku roku 2019, s několikaměsíčním bude následovat kombík. Naopak liftback 3 GT má skočit, nahradit ho má společný nástupce s modelem 4 Gran Coupé.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

340i
| 23. 8. 2018
R6 určitě bude. Určitě bude někde na úrovni 360k... Ale co zajímá me, jestli bude i s manuálem...
220
| 21. 8. 2018
koni/1500kg/4,6m je na bezpečné predjeti málo.Kolem 400by mohlo stačit.
Vývoj s otazníky
| 18. 8. 2018
Ale jo to muzu, v pojisteni to samozrejme mam.
Jenze misto toho muzu mit auto, kde to kolo proste vymenim a jedu dal. Uz se mi to stalo a je to raz dva a je po problemu...
Avatar - speedfred
Vývoj s otazníky
| 18. 8. 2018
Jedine volať asistenciu a nech ti aj vybavia rovno aj nejaký hotel.
Vývoj s otazníky
| 18. 8. 2018
Nojo runflaty.

A ted mi reknete - jezdim bezne cesty 1500km na jeden zatah.
K cemu mi je runflat, kdyz budu mit defekt nekde v puli cesty v nejake nahodne evropske zemi uprostred noci ... ?!?

Je to takovej problem, ze zvazuju koupi Audi misto BMW nebo Mercedesu, protoze ti tam maji aspon to dojezdovy kolo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku