Nové BMW řady 4 odhaleno krátce před premiérou. Kontroverzní detail nechybí
BMW skutečně v případě nové generace řady 4 vsadí na kontroverzní designérský prvek v podobě obřích ledvinek masky chladiče. Potvrzují to uniklé snímky vozu.
Automobilka BMW postupně obměňuje svoje zástupce střední třídy. Loni na trh postupně vstoupily obě karosářské verze řady 3 a letos je doplní i technicky spřízněná řada 4. Ta už prostřednictvím loňského konceptu naznačila, že se čtyřka na rozdíl od dosavadní první generace výrazně odliší od výchozí trojky. Nyní to potvrzují i uniklé snímky vozu, které po internetu začaly kolovat jen krátce před oficiální premiérou auta.
Uniklé fotografie tak dokazují, že nová řada 4 skutečně vsadí na obří ledvinky masky chladiče, které jsou už od jejich využití na konceptu považovány za kontroverzní detail. Pozdější špionážní snímky nicméně potvrdily jejich použití i na sériovém autě. Možná i proto vznikly dokonce nákresy, jak by auto vypadalo, pokud by měly ledvinky běžnou velikost.
„Ledvinky byly vždy charakteristickým rysem vozů BMW. Koncept BMW 4 představuje sebevědomý a elegantní přístup k tomuto ikonickému detailu,“ komentoval tvar těchto „ledvin“ šéfdesignér značky Domagoj Dukec. Jedná se o údajně o prvek připomínající historii značky, který odkazuje na někdejší BMW 328 z třicátých let.
Druhá generace BMW řady 4 (interně G22) bude ve formě kupé představena již tento týden, a to konkrétně v pondělí 2. června. Později má následovat také kabriolet a „čtyřdveřové kupé“ 4 Gran Coupé, které je potvrzeno také ve formě elektromobilu i4. Samozřejmostí je pak příchod vrcholné M4, na níž si však zřejmě počkáme až do příštího roku. Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec z X3 M.
Základem bude platforma CLAR s pohonem zadních kol, alternativně všech, kterou čtyřka bude sdílet s řadou 3. Oproti trojkové řadě však nové BMW řady 4 kupé bude o 57 mm nižší, což nejenže ve výsledku sníží těžiště (o 21 mm), ale také spolu s dalšími prvky vylepší aerodynamiku vozu. Mezigeneračně pak dojde k natažení rozvoru o 42 mm na výsledných 2.852 mm.
Z trojky bude vycházet také řešení interiéru, stejně jako nabídka motorů. Vedle konvenčních zážehových motorů a turbodieselů se tak s největší pravděpodobností dočkáme také plug-in hybridu. Naopak naladění má být specifické pro řadu 4, s větším důrazem na sportovní vlastnosti auta.