Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M5 CS oficiálně: Luxusní sedan s výkonem McLarenu F1 je čtyřkolkou

David Bureš
Diskuze (17)

BMW M5 CS se dočkalo posíleného osmiválce o výkonu 635 koní (467 kW), což z něj dělá nejvýkonnější „eMko“ historie.

BMW M GmbH začíná nový rok ve velkém stylu. Oficiálně představuje dopředu avizovanou novinku BMW M5 CS, nový vrcholný model tohoto velkého sedanu. Exkluzivní speciální edice, první CS v historii modelu M5, láká na posílený motor, odlehčenou hmotnost i jedinečný vzhled.

předem sportovní divize oznámila, že nové BMW M5 CS dostane dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru posílený na 635 koní (467 kW), což z něj dělá nejvýkonnější vůz divize M v historii. Zároveň tak tento velký sedan dosahuje výkonu legendárního McLarenu F1, někdejšího nejrychlejšího sériového auta světa.

Video se připravuje ...

Díky této síle vůz zrychlí z 0-100 km/h za rovné tři sekundy a na dvoustovku se katapultuje za 10,3 sekundy. Je tak v těchto disciplínách o tři desetiny, respektive o půl sekundy rychlejší než M5 Competition. Maximální rychlost pak dosahuje hodnoty 305 km/h, BMW nicméně zdůrazňuje, že je elektronicky omezena.

Stejně jako u běžné M5 je osmiválec standardně spárován s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. K dispozici je však i nadále mód 2WD pro jízdu jen s poháněnou zadní nápravou.

Posílený motor doplňuje také odlehčená konstrukce. Konstruktérům se povedlo ušetřit zhruba 70 kilogramů proti BMW M5 Competition. Vybrané vnější díly karoserie, jako je kapota, přední „lízátko“, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní spoiler a další, jsou vyrobené z karbonem vyztužených plastů (CFRP). Vybrané prvky jsou zase z odhaleného karbonu. Hned 23 kg pak ušetřily karbon-keramické brzdy.

Hmotnost se ale šetřila také uvnitř. Klasickou loketní opěrku mezi předními sedadly nahradil odlehčený kryt středové konzole. Hlavně je ale BMW M5 CS jen čtyřmístným automobilem. Přední „M Carbon“ sedačky tak doplňuje jen dvojice skořepinových sedadel vzadu místo klasické lavice.

S nižší hmotností souvisí také upravené naladění podvozku, které vychází z tužšího nastavení v M5 Competition. Nastavení pružin i tlumičů je tužší a přizpůsobené nižší hmotnosti auta, světlost se proti M5 snížila o sedm milimetrů. Cílem bylo zajistit jak preciznější ovládání, tak větší komfort při jízdě vysokou rychlostí.

Vzhled automobilu už prozradily dříve uniklé fotografie, a tak už jsme dopředu věděli o výraznějším spoileru na zádi nebo upraveném difusoru, stejně jako o detailech v bronzové barvě. Specialitou jsou žlutě podsvícené diody laserových světlometů, které mají evokovat závodní automobily. Standardem je pak sportovní výfukový systém z nerezové oceli, zajišťující výraznější soundtrack, nebo karbon-keramické brzdy s červeně lakovanými brzdovými třmeny. Případně zlatě lakovanými za příplatek. Kovaná kola jsou 20palcová, přičemž jsou standardně obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa.

BMW M5 CS se začne prodávat na jaře, s cenovkou 4.833.400 korun. Běžná M5 mimochodem v Česku stojí 3.273.400 Kč, za paket Competition se k ní připlácí 243.880 korun. Automobilka bez bližší informací hovoří o limitované výrobě, což podle zákulisních zpráv znamená produkci omezenou na jeden rok.

BMW M5 CS – technická data a srovnání s dalšími verzemi
*S příplatkovým paketem M Drivers
Model BMW M5 CS BMW M5 Competition BMW M5
Motor 4.4 V8 bi-turbo 4.4 V8 bi-turbo 4.4 V8 bi-turbo
Pohon 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 467/6000 460/6000 441/6000
Točivý moment [N.m/min]  750/1800-5950 750/1800-5860 750/1800-5600
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 305 250 (305*) 250 (305*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,0 3,3 3,4
Zrychlení 0-200 km/h [s] 10,3 10,8 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,1 10,5 10,5
Pohotovostní hm. [kg] 1825 1895 1895
Cena [Kč] 4.833.400 3.517.280 3.273.400
David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
28. 1. 2021 08:36
Re: Bude za ty prachy taky pořádnej bordel?
Na zvuk zapomeň, ten odešel s posl. emisní normou. Slyšel jsem teď poprvé naživo 2020 ftype V8, kdybych nevěděl, že je to V8, nevěřil bych, to je proti zvuku ftypu z roku 2015 se stejným motorem úplně jinde, nic, žádné chrochtání, hřmění, tak to tam nějak probublává.

Sleduju YT kanál Harry´s garage, měl tam teď poslední ferrari roma, to auto zní jako čtyřválec, do klasického zvuku V8 ferrari to má tak daleko, prostě bída. :'-(
Avatar - Machýrek
27. 1. 2021 20:14
Bude za ty prachy taky pořádnej bordel?
Nádhera na fotkách i v tabulce.
Příplatek 1,316 resp. 1,560 mil. je tedy brutální.
A co zvuk? Bude stejně nesebevědomý jako u M5/M5C?
27. 1. 2021 13:42
Nádhera
Přiznávám, že až ho někde uvidím, budu řidiči jen tiše závidět, asi mi ho v BMW na víkend nepůjčí :D
Když si vezmu, že i po skoro roce ježdění s 540i mi umí zrychlení a launch control vykouzlit velký úsměv na tváři, musí být tyto hodnoty ve velkém a relativně komfortním sedanu hodně velká pecka :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2021 11:59
Re: Tlumení
Tak ano... 5ka je uz velky korab... sice pekelne rychly ale 3ka bude obratnejsia... kazdopadne sila... 3s na stovku... to si ani nepipnes a si jasny
Avatar - Emel
27. 1. 2021 11:41
Re: Tlumení
Jako... 20kg na brzdách... 50 na zbytku auta... to zas takovej masakr není.
Jo, 1.9t s řidičem není špatná hodnota... pragmaticky mi to ale moc smysl nedává, s tím, jak trojka narostla... pokud chci auto pro zábavu tak půjdu o třídu níž. Tohle je spíš takové umělecké dílo a demonstrace možností. Ale líbí se mi, to ne že ne.