Nové BMW řady 2 kupé zůstane zadokolkou zaměřenou na zážitek z řízení
Nástupce současné generace BMW řady 2 kupé by měl zůstat zaměřen především na milovníky tradiční sportovní jízdy.
Mnichovská automobilka, stejně jako většina německých značek, v posledních letech řeší hlavně přechod na elektromobilitu, downsizing a snižování nákladů. Na budoucnost populárního BMW řady 2 kupé by však žádný z nových trendů neměl mít drastický dopad.
V nabídce by totiž měl zůstat řadový benzínový šestiválec, který bude posílat výkon přes manuální převodovku na zadní kola. Žádná transformace v předokolku, čehož se někteří skeptici obávali, se tak konat nebude.
Příchod nového BMW řady 2 kupé se očekává v roce 2021, díky čemuž bude dvojková řada pravděpodobně tou nejrozmanitější v nabídce značky. Nové dvoudveřové kupé se totiž postaví vedle čtyřdveřového Gran Coupé a dvojice MPV Active Tourer a Gran Tourer. Technikou s nimi však nebude mít téměř nic společného.
To ostatně v rozhovoru pro britský Auto Express naznačil Gernot Stuhl, produktový manažer BMW řady 2 Grand Coupe, který potvrdil příchod dvojkové řady kupé s pohonem správné nápravy.
„Dočkáme se nástupce, který bude postaven na platformě s pohonem zadních kol,“ uvedl Stuhl. „Takže zákazníci, kteří chtějí a potřebují nové BMW řady 2 kupé, ho najdou v naší nabídce, stejně jako ti co chtějí šestiválcové motory.“
Nové BMW řady 2 kupé by mělo být postaveno na výrazně modifikované verzi platformy CLAR, kterou automobilka využila pro nové BMW řady 3 i řady 4 kupé. BMW řady 2 Gran Coupé ovšem využívá platformu UKL pro pohon předních kol, kterou sdílí s modely značky MINI.
Základní motorizací by se ovšem i pod kapotou dvojkového kupé měl stát 1.5 litrový tříválec, jak dodává web Auto Express. Chybět ovšem nebude ani 2.0 litrový čtyřválec a možná se dočkáme i 2.0 litrového dieselu. Obě tyto motorizace by měly být převzaty z trojkových modelů 320i a 320d.
Vrcholem běžné nabídky by měla být verze M235i, která nabídne stejný 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu přes 300 koní, jaký nabízí Gran Coupe M235i. Výše zmiňovaný šestiválec by ovšem mohl být vyhrazen pouze pro čistokrevné M2 Coupé.
S největší pravděpodobností půjde o stejný přeplňovaný třílitr, jaký nalezneme pod kapotou SUV modelů X3 M & X4 M i očekávaných BMW M3 a M4. Pod kapotou M2 Coupé by však mohl být naladěn zhruba na výkon okolo 400 koní, aby dokázal udržet krok s konkurencí a přesto vůz nekonkuroval větším sourozencům M3 a M4.
Smutnou zprávou by však měla být údajná absence kabrioletu. Jak zmiňují britští kolegové, poptávka nebyla příliš vysoká a navíc se kabriolety pomalu ztrácí i z nabídky konkurenčních prémiových výrobců.
Zatím se však jedná pouze o spekulace, na jejichž potvrzení či vyvrácení si budeme muset počkat až do oficiální premiéry.