Nové MG HS oficiálně: Ujede 120 km na elektřinu, kufr má přes 500 litrů
Agresivnější vzhled doplňuje nová generace schopným hybridem pod kapotou. Na zájemce o konvenční techniku však také nezapomíná.
První generace kompaktního SUV MG HS se již vcelku úspěšně pokoušela zaujmout publikum také u nás v Česku. Lze tedy předpokládat, že nyní představená druhá generace modelu od britsko-čínské značky v tom bude chtít pokračovat – MG je ostatně jedním z mála čínských výrobců, kterým se v Evropě celkem daří (58.524 registrací za první čtvrtletí 2024). Kromě vylepšeného plug-in hybridu přitom novinka vsadí opět i na konvenční spalovací techniku.
Schopnosti HS vylepšuje MG vlastně ve všech ohledech. Kromě zbrusu nového designu se pozitivně mění i rozměry vozu – na délku teď měří 4655 mm/PHEV 4670 mm (+45 mm), na šířku 1890 mm (+14 mm), přičemž klesla jeho výška na 1655 mm (-30 mm). Rozvor se prodloužil na 2765 mm (+45 mm). Kromě většího místa v kabině se tak zvětšil i zavazadlový prostor na základních 507 litrů (+44 l).

Nový plug-in hybrid pod kapotou HS je kombinací zážehového turbo čtyřválce o objemu 1,5 litru (105 kW/142 k), elektrického motoru (154 kW) a baterie o kapacitě 24,7 kWh. Z nuly na 100 km/h se hybrid rozjede za 6,8 sekundy, v čistě elektrickém režimu přitom zvládne ujet až 120 km. Ústrojí navíc disponuje funkcí V2L (Vehicle-to-Load), tedy možností použít baterii pohonného ústrojí k nabíjení externích zařízení.
Konvenční volbou bude v HS nová generace přeplňované patnáctistovky, která nyní zajistí lehce vyšší výkon 125 kW (169 koní) i točivý moment 275 Nm (dříve 119 kW/162 k; 250 Nm). Standardně je spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňový automat DCT bude v nabídce za příplatek.
Přepracován byl také interiér, kterému nyní dominuje palubní deska s dvojicí 12,3palcových displejů ve funkci přístrojového štítu a infotainmentu (v základní výbavě). Kromě zrcadlení smartphonu přes Android Auto či Apple CarPlay jsou ve standardní výbavě i zadní parkovací senzory s kamerou, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, elektricky nastavitelná přední sedadla, klimatizace, bezklíčový přístup, senzor deště, tempomat nebo full-LED světlomety.
Po stránce bezpečnostních a asistenčních systémů pokračuje nové MG HS na evropském standardu. V základu má aktivní brzdění s detekcí chodců a cyklistů, asistent jízdy v pruhu s upozornění na jeho opuštění, hlídání mrtvého úhlu, detekci pozornosti řidiče, hlídání provozu za vozem při couvání nebo upozornění na projíždějící vozy při vystupování. Vozy s automatem DCT dostanou rovněž adaptivní tempomat s asistentem jízdy v kolonách a inteligentní hlídání rychlostního limitu.
Ve vyšší výbavě Trophy obdrží HS navíc i 360stupňový kamerový systém, přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, elektrické otevírání víka kufru nebo audiosystém s osmi reproduktory.
Nové MG HS bude ve Velké Británii začínat na cenovce 24.995 liber (asi 750.000 korun). Nejprve míří do prodeje konvenční patnáctistovka, plug-in hybrid se objeví v nabídce koncem září. O cenovkách a zahájení prodeje v Česku budeme určitě ještě informovat.