Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG3
MG3
MG3
MG3
29 Fotogalerie

Nové MG3 je výkonný hybrid mířící nejen na Toyotu Yaris. Brzy bude i v Česku

Ondřej Šámal

Čínská automobilka představuje malý hatchback s hybridním pohonem, který v rámci značky slaví premiéru. Na paškál si MG3 bere nejen Toyotu Yaris, asi nejznámější hybridní model ve své třídě. Do Česka přijde ještě na jaře.

MG loni v Česku zaznamenalo 2609 registrací nových automobilů a skončilo na celkovém 18. místě. Až za ním najdeme například Mazdu (19. příčka) či dvacátý Citroën. Dařilo se především základnímu modelu ZS s 2034 exempláři. Jeho roli ovšem ode dneška částečně přebírá nový malý hatchback MG3, který dorazí s nezvykle výkonným hybridním pohonem.

Ten se skládá z atmosférické zážehové patnáctistovky se 75 kilowatty pracující v Atkinsonově cyklu s termodynamickou účinností 41 %, kterou doplňují trakční elektromotor se 100 kW a 45kW generátor elektřiny, který pomáhá dobíjet na poměry třídy velký akumulátor s kapacitou 1,83 kWh. Systémový výkon dosahuje bezkonkurenčních 143 kilowattů, díky čemuž MG3 na 100 km/h vystřelí už za 8,0 sekundy. MG přitom slibuje nízkou kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km a emise 100 gramů CO2 na ujetý kilometr.

Hybridní pohon dokáže fungovat v pěti režimech. Samozřejmostí je čistě elektrická jízda, pokud to rychlost (maximem je 80 km/h) a stav elektřiny v baterii umožňují. V dalším stadiu spalovací agregát roztáčí zmíněný generátor, který energii posílá trakčnímu elektromotoru. Následuje sériový jízdní režim, který doplňuje stav, kdy patnáctistovka jednak pohání samotná kola, jednak zároveň prostřednictvím generátoru dobíjí baterii. V posledním módu se o roztáčení kol paralelně stará jak benzinový motor, tak elektromotor.  

Na rozdíl třeba od Toyoty Yaris s planetovou převodovkou e-CVT má klasický třístupňový automat. Řidič bude mít na výběr ze tří jízdních režimů Eco, Standard a Sport.

Video placeholder
Nové MG3 Hybrid+ • MG Motor Europe

V Evropě budou k dispozici tři výbavové stupně. V interiéru se můžeme těšit na dvojici LED displejů. Ten před řidičem má sedmipalcovou úhlopříčku, středový pak 10,25“. Návrháři MG vylepšili grafiku i odezvu obou plovoucích obrazovek a současně zachovali sestavu klávesových ovladačů na středovém panelu ve prospěch bezpečnosti a pohodlí při řízení. Standardem je navigační systém, stejně jako podpora připojení chytrých telefonů prostřednictvím technologií Apple CarPlay a Android Auto.

Z dalších prvků výbavy nechybí například klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory a připojením přes Bluetooth, čtyři porty USB a zadní parkovací senzory včetně kamery. Ve vyšších výbavových liniích najdeme i čalounění ze syntetické kůže, systém bezklíčového vstupu, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu a 360° kameru se zadními parkovacími senzory.

V rámci bezpečnostních asistentů je u MG3 k dispozici třeba udržování vozu v jízdním pruhu s výstrahou při jeho opuštění, adaptivní tempomat, prediktivní varování před čelní srážkou a asistent pro jízdu v koloně.

Evropští zákazníci mají na výběr sedm variant lakování: bílou York, modrou St Moritz, karmínově červenou Flaming, žlutou Morning, perleťově černou, stříbrnou Blade a šedou Hampstead.

Zahájení prodeje v Česku je naplánováno na přelom května a června, přičemž tovární záruka 7 let/150.000 km je standardem pro všechny verze.