Nové MG3 s výkonným hybridem šokuje českými cenami
Malý čínský hatchback s hybridním pohonem o systémovém výkonu 143 kilowattů na českém trhu začíná již po půl milionem.
Čínská automobilka s britskými kořeny se nedávno pochlubila novým malým hatchbackem MG3, kterým míří do tradičního segmentu malých aut. V rámci premiéry se představila nová hybridní varianta s atmosférickou zážehovou patnáctistovkou se 75 kilowatty pracující v Atkinsonově cyklu s termodynamickou účinností 41 %, kterou doplňují trakční elektromotor se 100 kW a 45kW generátor elektřiny, jenž pomáhá dobíjet na poměry třídy velký akumulátor s kapacitou 1,83 kWh.
Systémový výkon dosahuje bezkonkurenčních 143 kilowattů, díky čemuž MG3 na 100 km/h vystřelí už za 8,0 sekundy. MG přitom slibuje nízkou kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km a emise 100 gramů CO2 na ujetý kilometr.
Navzdory elektrifikovanému pohonnému ústrojí jsou české ceny překvapivě nízké. Základní linie Essential totiž začíná na 489.900 Kč. Ve standardu přitom nabídne například automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory s kamerou, adaptivní tempomat, 10,25“ středový displej, sedmipalcovou obrazovku před řidičem, 15“ kola a další prvky.
Český ceník MG3 | |||
Essential | Emotion | Exclusive | |
1.5 Hybrid | 489.900 Kč | 529.900 Kč | 569.900 Kč |
Vyšší Emotion přidává třeba integrovanou navigaci, elektronickou parkovací brzdu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka nebo šestnáctipalcové disky. Nejvyšší Exclusive bez příplatku nabízí sledování mrtvého úhlu, asistent pro změnu jízdního pruhu, 360stupňový parkovací systém, vyhřívaná přední sedadla a volant a další prvky.
Ve srovnání s konkurencí vychází MG3 velmi slušně. Slabší Renault Clio E-Tech 145 se 105 kilowatty totiž ve výbavě Evolution začíná na 525 tisících, Toyota Yaris se slabším hybridem s 85 kW je minimálně za 505.000 Kč. V případě výkonnější varianty japonského soupeře se systémovým výkonem 96 kilowattů dáte nejméně 645 tisíc, dostanete ovšem velmi bohatou výbavu včetně head-up displeje a 17“ kol.