Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mitsubishi Outlander přijíždí s technikou od Nissanu a sedmi sedadly

Ondřej Mára
Diskuze (130)

Automobilka Mitsubishi konečně představila novou generace modelu Outlander, která jako první ve velkém těží ze spolupráce s automobilkou Nissan.

Nová generace Mitusbishi Outlander by měla přinést celou řadu novinek a inovací, tou první se přitom stal již způsob odhalení. V dnešní době nejspíš nikoho nepřekvapí, že se automobilka rozhodla pro on-line prezentaci, ta však byla realizována prostřednictvím služby Amazon Live, pro kterou tak šlo o vůbec první přenos tohoto typu.

Sluší se také zmínit, že nový Outlander ve velkém těží ze spolupráce v rámci skupiny Renault-Nisan-Mitsubishi. Jeho základem je sice platforma Nissanu X-Trail, automobilka však v tiskové zprávě zdůrazňuje, že nový Outlander je výsledkem zcela nového a samostatného vývoje. Ostatně nový je i přístup k designu.

Při jeho vytváření se designéři bezesporu inspirovali u konceptu Engelberg, od kterého si nový Outlander půjčil pár rysů. Jasným rozpoznávacím znamením moderních vozů Mitsubishi je pak specifická maska „Dynamic Front Shield“, v případě nového Outlanderu inspirovaná modely Pajero a Evolution X, která sází na výrazné plochy a rozdělené světlomety s LED technologií. Úplně nahoře je denní svícení se směrovkami, v nižší části pak automobilka umístil potkávací, dálková a mlhová světla.

Podoba s konceptem Engelberg ovšem vyniká hlavně při bočním pohledu, kdy si můžeme všimnout relativně jednoduché siluety v kombinaci s výraznými liniemi. Mimochodem do podběhů se vejdou kola s průměrem až 20 palců. V zadní části si můžeme všimnout poměrně výrazného D-sloupku, který zřejmě nepustí na třetí řadu sedadel moc světla. Zadní svítilny sází na horizontální rozvržení, ve spodní části nárazníku si můžeme všimnout dvou naznačených koncovek výfuku a zajímavostí je také prolis v zadních dveřích, který by měl podle Mitsubishi připomínat dříve externě montovanou rezervu.

Co se techniky týče, pod kapotou se zabydlel benzínový 2,5litrový řadový čtyřválec v kombinaci s CVT převodovkou, který Outlander sdílí (nejen) s Nissanem X-Trail. Budoucí majitelé se tak mohou těšit na nejvyšší výkon 135 kW (184 k) a 245 N.m točivého momentu, který putuje buď na přední, nebo všechna čtyři kola. Outlander tak nebude trhač asfaltu, měl by však potěšit kombinovanou spotřebou okolo 8,4 až 8,7 l/100 km (2x4 vs. 4x4).

Systém pohonu všech kol nese označení Super All-Wheel Control a pro přenos výkonu mezi přední a zadní nápravou využívá hydraulickou mezinápravovou spojku. K přenosu výkonu přitom dochází i bez prokluzu kol. V případě prokluzu pak systém dokáže přibrzďovat protáčející se kolo a výkon tak putuje na kola s trakcí. Díky funkci přibrzďování jednotlivých kol i mimo terén navíc Outlander dokáže předcházet nedotáčivosti v zatáčkách a zvyšuje tak stabilitu.

Video se připravuje ...

Pohled do kabiny pak připomíná výraznou spolupráci s Nissanem. Například digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“, infotainment s úhlopříčkou 9“ nebo panel ovládání ventilace totiž pochází z nové generace modelu X-Trail. Společný by však měl být i průhledový display nebo volič převodovky. Celkově však interiér vypadá moderně a poměrně hodnotně.

Díky prodloužení karoserie (+15 mm/4710 mm) a rozvoru (+36 mm/2706 mm), úpravě celkové šířky (+51 mm/1862 mm) i výšky (+38 mm/1748 mm) by nový Outlander měl nabídnout více prostoru v přední i zadní řadě sedadel i více prostoru pro zavazadla. Standardem jsou také dvě sedadla ve třetí řadě, která se dají sklopit v poměru 50:50. Druhá řada sedadel se sklápí v poměru 40:20:40. Objem kufru ale prozatím neznáme.

Díky spolupráci s Nissanem navíc nový Outlander nabídne i bohatou technologickou výbavu. Za pozornost stojí především asistenční systém MI Pilot Assist, který díky kombinaci adaptivního tempomatu a schopnosti zasahovat do řízení nabízí funkci semi-autonomního řízení. Díky komunikaci s mapami navíc dokáže upravit rychlost vozu před zatáčkou a problém mu nedělá ani popojíždění v kolonách. Seznam bezpečnostních asistentů je ale podstatě delší.

Ondřej Mára
Diskuze (130)

Doporučujeme

Avatar - Londonbridge
18. 2. 2021 12:02
Re: Ten motor....
Tak nejak... Mna uz nebavy zavodit po 50 tke vidis ten svet inak a stejne mam dizlak tak mam radsej tie menej traslave auta a nech plavaju pekne ako parnik po rieke... :-!
18. 2. 2021 10:11
Fotky
To sú oficiálne fotky automobilky ku príležitosti premiéry nového vozidla?
Na mnohých detailoch je vidieť špina, prach, omatlané čudlíky a tak :D
Avatar - kari.laz
18. 2. 2021 09:15
Re: Prodej v ČR
Tak mě taky ne, nemusím SUV a CVT je peklo na zemi.
Ale čistě ze smutného pohledu na silnice by to muselo mít HEV, PHEV.
Popravdě diesel by tomu taky dost pomohl.
Jinak 2,5 mě osobně je hodně sympatický, být s normální převodovkou a ideálně s manuální v nějakém autě nižší střední :D , takový Lancer 2,5 6MT by se mi celkem zamlouval
Avatar - Beefcake
18. 2. 2021 08:46
Re: Ten motor....
Radit na dialnici stale 456 je bud problem sprevodovania alebo soferovej hlavy. Ale tym prvym som si nie isty.
18. 2. 2021 08:39
Re: NE !
1,6tdi je srot. Horsi uz byla jenom 1,9tdi pd nebo etalon vsech motorarskejch prusvihu a to 1,4tdi