Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
85
Fotogalerie

Nové Mitsubishi Outlander přijíždí s technikou od Nissanu a sedmi sedadly

Automobilka Mitsubishi konečně představila novou generace modelu Outlander, která jako první ve velkém těží ze spolupráce s automobilkou Nissan.

Nová generace Mitusbishi Outlander by měla přinést celou řadu novinek a inovací, tou první se přitom stal již způsob odhalení. V dnešní době nejspíš nikoho nepřekvapí, že se automobilka rozhodla pro on-line prezentaci, ta však byla realizována prostřednictvím služby Amazon Live, pro kterou tak šlo o vůbec první přenos tohoto typu.

Sluší se také zmínit, že nový Outlander ve velkém těží ze spolupráce v rámci skupiny Renault-Nisan-Mitsubishi. Jeho základem je sice platforma Nissanu X-Trail, automobilka však v tiskové zprávě zdůrazňuje, že nový Outlander je výsledkem zcela nového a samostatného vývoje. Ostatně nový je i přístup k designu.

Při jeho vytváření se designéři bezesporu inspirovali u konceptu Engelberg, od kterého si nový Outlander půjčil pár rysů. Jasným rozpoznávacím znamením moderních vozů Mitsubishi je pak specifická maska „Dynamic Front Shield“, v případě nového Outlanderu inspirovaná modely Pajero a Evolution X, která sází na výrazné plochy a rozdělené světlomety s LED technologií. Úplně nahoře je denní svícení se směrovkami, v nižší části pak automobilka umístil potkávací, dálková a mlhová světla.

Podoba s konceptem Engelberg ovšem vyniká hlavně při bočním pohledu, kdy si můžeme všimnout relativně jednoduché siluety v kombinaci s výraznými liniemi. Mimochodem do podběhů se vejdou kola s průměrem až 20 palců. V zadní části si můžeme všimnout poměrně výrazného D-sloupku, který zřejmě nepustí na třetí řadu sedadel moc světla. Zadní svítilny sází na horizontální rozvržení, ve spodní části nárazníku si můžeme všimnout dvou naznačených koncovek výfuku a zajímavostí je také prolis v zadních dveřích, který by měl podle Mitsubishi připomínat dříve externě montovanou rezervu.

Co se techniky týče, pod kapotou se zabydlel benzínový 2,5litrový řadový čtyřválec v kombinaci s CVT převodovkou, který Outlander sdílí (nejen) s Nissanem X-Trail. Budoucí majitelé se tak mohou těšit na nejvyšší výkon 135 kW (184 k) a 245 N.m točivého momentu, který putuje buď na přední, nebo všechna čtyři kola. Outlander tak nebude trhač asfaltu, měl by však potěšit kombinovanou spotřebou okolo 8,4 až 8,7 l/100 km (2x4 vs. 4x4).

Systém pohonu všech kol nese označení Super All-Wheel Control a pro přenos výkonu mezi přední a zadní nápravou využívá hydraulickou mezinápravovou spojku. K přenosu výkonu přitom dochází i bez prokluzu kol. V případě prokluzu pak systém dokáže přibrzďovat protáčející se kolo a výkon tak putuje na kola s trakcí. Díky funkci přibrzďování jednotlivých kol i mimo terén navíc Outlander dokáže předcházet nedotáčivosti v zatáčkách a zvyšuje tak stabilitu.

Video placeholder
Nové Mitsubishi Outlander • Mitsubishi Motors

Pohled do kabiny pak připomíná výraznou spolupráci s Nissanem. Například digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“, infotainment s úhlopříčkou 9“ nebo panel ovládání ventilace totiž pochází z nové generace modelu X-Trail. Společný by však měl být i průhledový display nebo volič převodovky. Celkově však interiér vypadá moderně a poměrně hodnotně.

Díky prodloužení karoserie (+15 mm/4710 mm) a rozvoru (+36 mm/2706 mm), úpravě celkové šířky (+51 mm/1862 mm) i výšky (+38 mm/1748 mm) by nový Outlander měl nabídnout více prostoru v přední i zadní řadě sedadel i více prostoru pro zavazadla. Standardem jsou také dvě sedadla ve třetí řadě, která se dají sklopit v poměru 50:50. Druhá řada sedadel se sklápí v poměru 40:20:40. Objem kufru ale prozatím neznáme.

Díky spolupráci s Nissanem navíc nový Outlander nabídne i bohatou technologickou výbavu. Za pozornost stojí především asistenční systém MI Pilot Assist, který díky kombinaci adaptivního tempomatu a schopnosti zasahovat do řízení nabízí funkci semi-autonomního řízení. Díky komunikaci s mapami navíc dokáže upravit rychlost vozu před zatáčkou a problém mu nedělá ani popojíždění v kolonách. Seznam bezpečnostních asistentů je ale podstatě delší.