Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blíží se konec SUV Mitsubishi v Evropě? Čeští zákazníci se nemají bát

Ondřej Mára
Diskuze (80)

Podle zahraničních spekulací se Mitsubishi připravuje ukončit v září tohoto roku dovoz SUV modelů na evropské trhy. Díky rozhovoru s českým zástupcem značky ale víme, že je situace podstatně méně dramatická.

Automobilka Mitsubishi nedávno oznámila, že zastaví uvádění nových modelů na evropské trhy. V rámci úsporných opatření se totiž rozhodla zaměřit na své profitabilní trhy, které se ale nacházejí především v oblasti jihovýchodní Asie.

Rozhodně to ale neznamenalo, že by měly prodeje současných modelů Mitsubishi v Evropě zcela skončit. „Prodeje současných modelů nadále pokračují bez omezení, po dobu, kdy budou splňovat emisní předpisy EU,“ uvedl k tématu koncem minulého měsíce Marek Vodička z českého zastoupení Mitsubishi.

Všichni jsme tedy počítali s postupným tlumením aktivit značky na evropských trzích, věci však měly nabrat podstatně rychlejší spád.

Podle informací webu AutoNews Europe, který se odkazuje na svůj anonymní zdroj s blízkými vazbami na automobilku, se totiž Mitsubishi chystá zastavit dodávky trojice populárních SUV na evropské trhy již během příštího měsíce. Tedy v září.

Konkrétně by se mělo jednat o modely Outlander, ASX a Eclipse Cross, které společně tvořily 64 % z celkem 53.242 vozů značky Mitsubishi prodaných během prvního pololetí tohoto roku na evropském trhu. Plug-in hybridní Outlander se navíc často chlubil nálepkou jednoho z nejpopulárnějších a nejprodávanějších plug-in hybridů v Evropě.

Anonymní zdroj dále pro AutoNews prozradil, že import kompaktního městského hatchbacku Space Star (na některých trzích označovaného jako Mirage) by měl společně s dovozem pick-upu L200 pokračovat až do konce příštího roku. Zatím se jedná pouze o spekulace, podle informací AutoNews ovšem vyvolaly bouřlivé reakce mezi evropskými dealery.

Osekání evropské nabídky Mitsubishi o trojici SUV totiž mohlo evropským dealerům napáchat pěkné potíže. „Bez SUV nebudeme mít byznys. Dealerství nemohou přežít na malém autě a L200,“ uvedl zdroj pro AutoNews Europe.

Důvodem konce dodávek vozů Mitsubishi na evropské trhy by měla být skutečnost, že již nebudou splňovat přísnější emisní normy a automobilka nemá zájem je dál modernizovat, nebo za ně platit pokuty. Tedy důvod, který už Evropu připravil o nespočet zajímavých automobilů.

My jsme požádali o vyjádření české zastoupení Mitsubishi, podle kterého ale uvádí web AutoNews přinejmenším jednu (dost podstatnou) chybnou informaci.

Výroba jednotlivých modelů - zdůrazňujeme výroba, ne dodávky, jak chybně uvádí zdroj, bude postupně ukončována právě v návaznosti na plnění emisních limitů. Je to již déle očekávaný postup a dealerská síť v ČR i na Slovensku má samozřejmě tyto informace k dispozici a pracuje s nimi při plánování objednávek i prodejů zákazníkům,“ uvedl Marek Vodička z českého zastoupení značky.

Podle něj tak nemůže dojít k podobně vášnivým reakcím, jaké uvádí web Autonews.com. Vodička současně dodává, že české zastoupení Mitsubishi bude mít k dispozici dostatečné skladové zásoby, aby uspokojilo současné i budoucí požadavky zákazníků. 

Podle našich informací tak během tohoto roku skutečně dojde k postupnému ukončování výroby SUV modelů pro evropské trhy, jejich dodávky však budou pokračovat ještě několik měsíců. A to včetně příštího roku.

Dealerství navíc s nastávající situací dlouhodobě počítala a zohledňovala ji při přijímání objednávek i při vytváření skladových zásob. Zákazníci se tak rozhodně nemusejí bát, že by vozy zmizely ze skladů během několika málo týdnů či měsíců.

Po doprodání skladových zásob SUV se ovšem nabídka evropského zastoupení Mitsubishi skutečně omezí pouze na dva modely, tedy Space Star a L200. To už se ovšem bavíme o pozdním období příštího roku. A do té doby se toho může ještě mnoho stát či změnit.

Ondřej Mára
Diskuze (80)

Doporučujeme

Avatar - palix
13. 8. 2020 11:52
Re: Prostě v Japonsku umí vyrobit auto pouze Mazda a Toyota
Ja sledujem viacmenej všetky bežné autá (=ktoré by som si raz mohol dovoliť kúpiť, alebo niekomu poradiť) a iné (prémiové, superšporty...) tak letmo. A pamätám si skvelé ponuky áut. Kedysi aj Octavia Tour II bola super ponuka, ale Lancer bol lepší = lepšie auto :).
Vidím, že sledovnie diania na trhu s autami nie je iba mojou záľubou :-)
Moje prvé auto som kupoval v roku 2007 a vždy som sledoval ponuku. Lancer po facelifte za tie prachy mi vtedy prišiel ako absolútne super kúpa. To auto malo skvelé jazdné vlastnosti, karosériu vraj v podstate rovnakú ako EVO (vysoká tuhosť - hlavne sedan =EVO)... Ale keby som v tom čase kupoval auto, už by som Lancer nekúpil (so zaťatými zubami) - iba preto, že to už bolo staré auto (=dlho vyrábané). Rovnakú chybu som spravil s Astrou Classic II - auto to bolo super spoľahlivé... Ale vo výrobe bolo od roku 1998 (ja som mal r.v. 2007 / robilo sa do 2009) = takže som kúpil v podstate 9 ročné auto (dosť veľké za dobrú cenu). V mojích očiach rýchlo zostárlo a nemal som z neho takú radosť (to je iba detail) - hlavne po tom, čo som sa previezol Focusom II ;-\ Od tej doby u autá hľadám - čo najlepšie jazdné vlastnosti za cenu, ktorú som ochotný zaplatiť.

Autá sledujem pár rokov (desaťročí?) a za tú dobu som si nejako "odvodil" z prečítaného, že "benzínový Japonec" je úplne najlepšou voľbou ohľadne spoľahlivosti. Kolega má Lancer a tiež chcel vymeniť za o niečo novší Lancer, ale je ich málo na trhu a asi kúpi iného japonca (mierne jazdenú Mazdu 3 BN, nejaké Subaru...). Iné auto ako japonca nechce. Iný kolega kupuje auto pre ženu - buď Fiesta, alebo Focus (obe dobre jazdiace autá). Ja ho presviedčam na Civic UFO, ale jeho žene sa nepáči :).

Z dnešného pohľadu je to škoda, že sa Lancerov nepredalo viac - bolo by ich viac jazdených :).
Avatar - palix
13. 8. 2020 11:32
Re: asx na vychod
Veď práve preto asi idú z EU preč, lebo inde dokážu predať oveľa viac áut.
V podstate našinec ani veľmi nemá vzťah k Mitsubishi. Je nás zopár, ktorým pri tejto značke napadne hneď EVO, Eclipse (ten športiak), Pajero... Veľa ľudí ani nevie, že nejaké Mitsubishi existuje.
Ak odídu z EU, návrat môže byť celkom ťažký.
Čisto teoreticky, ak budú mať dostatočné predaje súčasnej techniky a dostanú sa do zisku, nebudú mať dôvod vyvíjať niečo super pre EU (=míňať peniaze). Budú pracovať na zdokonalení a ďalšom vývoji toho čo majú a zamerajú sa na trhy, kde budú ešte dlho môcť predávať. V podstate EU je iba malou čiastkou Zeme (s bohatými zákazníkmi).
Avatar - Mikesus
12. 8. 2020 08:55
Re: RIP
Co potkávám na silnicích, tak X1 mají především "paničky" ve středním věku. Důchodců v nich vidím minimum. Ale je pravda, ze tech X1 potkávám snad ještě min než těch ASX.
Avatar - xxc
11. 8. 2020 22:42
Re: RIP
Dochodcovia cely zivot robili, cize penazi na auto maju dost. ASX je na behanie po meste nevhodne spalovacim motorom a na behanie na chalupu to je vraj hlucne a nepohdlne. Najlepsie auto pre dochodcu je podla dochodcu v rodine BMW X1. Este zo ziadneho auta som nevidel take nadsenie, ake bolo z BMW.
Avatar - palix
11. 8. 2020 22:11
Re: Prostě v Japonsku umí vyrobit auto pouze Mazda a Toyota
2-ku som neskúšal, bola mimo moju triedu ;). Ale práve 2-ka je podľa mňa celkovo najslabšia Mazda, ktoré nejako extra nevyčnieva z radu. Je pre mňa tak trochu do počtu. Spravili z nej ale CX-3 za cenu Mazdy 3. Dnes sa už ale asi nepredáva tak ako kedysi. Aj CX-3 išla hore, pritom už pred zdražením mala nezmyselnú cenu ...

Také budíky mám aj ja v 3-ke. Strašne mi to vadilo keď som sa rozhodoval (v i30 boli podstatne krajšie). Po skúšobnej jazde mi tie budíky vadili už len minimálne (pre jazdné zážitky to nie je podstatné). Teraz po 3 rokoch to absolútne nevnímam, že je to také trochu iné.
Ono ešte nedávno, keď sa konkurencia vybavila na úroveň Mazdy, tak bola často drahšia. Je pravda, že moja trojka bola drahšia ako i30 a Focus vo vyšších výbavách, dokonca sa za tú cenu dal kúpiť nie základný skladový Golf, ale ten pocit :). Civic bol naopak podstatne drahší ako Mazda.