Nové Subaru Outback přijíždí coby SUV. Umí jezdit bez držení volantu
Pokročilá schopnost poloautonomního řízení je jednou z novinek, které přináší sedmá generace Subaru Outback. Taky má ovládací panel klimatizace jako kdysi, ližiny připravené na zavěšení hamaky a velmi divoký design.
Když Subaru Outback v roce 1994 přišlo na trh, jmenovalo se Legacy Outback a přesně tím také bylo – zvýšeným kombíkem s oplastováním navíc. Takový designový princip mu vydržel až do šesté generace, byť s úpravami. Čerstvě představená sedmá generace však tuto tradici boří a stala se SUV i po designové, nikoliv jen principielní stránce.
Oproti předchůdci, v němž byly kontury kombíku jasně patrné, je mnohem více krabicoidní a stavěný do výšky. Stejně jsou orientované světlomety – mají dvě patra nad sebou a připočteme-li mlhovky, dokonce tři. V obří masce chladiče nelze nevidět výrazné písmeno U a plasty na bocích jsou všechno, jen ne hladké či jednolité.
Vzadu se outback přibližuje svítící lince napříč šířkou zádě, byť ji uprostřed přerušuje logo. Móda nápisů se dostala i sem, neboť logo se souhvězdím Plejád nestačí – je třeba ještě velkého nápisu na plastové části zadního nárazníku, která ve svých rozích nese odrazky.

Interiér se trochu vrátil ke starým pořádkům – všimněte si dedikovaného panelu klimatizace s fyzickými tlačítky a vlastním, jednoduchým segmentovým displejem. Velký displej infotainmentu však samozřejmě nechybí, trůní nahoře na palubní desce ve vizuálně masivním rámečku. Stejně působí kaplička přístrojového štítu, které jsou samozřejmě taky displejem; robustnost je jasným designovým tématem nového outbacku.
Ovšem, nejen designovým. Vrátíme-li se na moment ven, všimněte si masivních střešních ližin – unesou zatížení 100 kg při jízdě a stejnou hmotnost do strany, takže za ně můžete ke stromu natáhnout hamaku a bez obav v ní spát. Střešní stan je samozřejmostí a může být i dost velký – statické zatížení střechy je 363 kg.
Poctivá technika zůstává
Po technické stránce je to stále subaru, což znamená symetrický pohon všech kol a plochý čtyřválec pod kapotou. Základnímu 2,5l atmosférickému motoru poklesl výkon o dva koně na 182 (134 kW), točivého momentu má 241 Nm. Příplatkovou volbou je 2,4l přeplňovaný čtyřválec, který nabízí 263 koní (194 kW) a 376 Nm. Oba motory jsou spojeny s bezestupňovou převodovkou Lineartronic CVT s osmi virtuálními kvalty.
Pro jízdu mimo asfalt je nový outback vybavený 22 centimetry světlé výšky a režimem X-Mode, který se nově zapíná na volantu, aby řidič nemusel spouštět oči z cesty před sebou. Středový diferenciál systému Symmetrical AWD se dokáže v případě potřeby sevřít rychleji ve srovnání s minulou generací a za zmínku stojí i nájezdové úhly, které jsou 18° vpředu a 21,4° vzadu. Přejezdový úhel je 19,4°.
Se základním modelem přišla rovnou drsnější edice Wilderness s odlišným designem. Příď je divočejší a místo loga vidíme obří nápis Subaru, ovšem změny nejsou jen vzhledové. Jednak, standardem je turbomotor, a jednak je tu o 2 cm vyšší světlá výška. To se pojí i s lepšími nájezdovými úhly – 20° vpředu, 22,5° vzadu a přejezdový úhel je 21,2°. Odlišně nastavené jsou také adaptivní tlumiče.
Na dálnicích bez držení volantu
Outback kromě nového designu a vylepšené techniky přináší samozřejmě také armádu jízdních asistentů a hlídačů, které jsou pro Subaru v posledních letech alfou a omegou. Kromě toho standardního, co má i konkurence, stojí za zmínku možnost jet samočinně po vybraných amerických dálnicích bez držení volantu rychlostí až 137 km/h.
Pro úplnost dodejme, že outback vyrostl na výšku, což znamená i více místa v kabině. Spolu s novým designem a kolmější zádí to znamená zvětšení prostoru pro zavazadla za druhou řadou sedaček po strop, a to konkrétně o 57 litrů na celkových 980 litrů. Podlaha kufru má šířku 110 cm.
Automobilka zatím nezveřejnila ceny ani dostupnost nového outbacku, ovšem protože vůz představila jako modelový rok 2026, bude na severoamerických trzích patrně dostupný v druhé polovině letošního roku.
Příchod do Evropy zatím potvrzený není, ale můžeme ho předpokládat s poměrně vysokou mírou jistoty buď letos na podzim, nebo příští rok. S největší pravděpodobností přitom přijde o přeplňovaný 2,4l motor, mohl by však dostat nový 200k hybrid z foresteru.
Zdroj: Subaru, zdroj videa: Subaru