Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru WRX se už rýsuje. Ukáže se ještě letos

David Bureš
Diskuze (21)

Subaru v následujících letech představí novou generaci své rallye ikony. V Evropě se ale moc netěšte. Minimálně v nejbližší době.

Subaru čile pracuje na nové generaci svého již tradičního sportovního sedanu, který aktuálně nese označení WRX. Světu se představí ještě letos, přičemž na jeho premiéru Subaru láká první upoutávkou. V tuto chvíli však stále není jasné, zda se nové WRX, potažmo vrcholné WRX STI, dostane i na evropské trhy.

Nutno však podotknout, že ze zveřejněné upoutávky toho není moc patrné, automobil se na ní ukrývá ve tmě, a tak je znatelná vlastně jen silueta kompaktního sedanu a charakteristický průduch v kapotě.

Podle dřívějších informací každopádně má vůz stylisticky navázat na koncept Viziv Performance z roku 2017, který by naznačoval použití ostrých hran. Technický základ pak poskytne modulární architektura Subaru Global Platform, známá i z dalších aktuálních modelů značky.

Zatím neznáme ani bližší technické údaje, automobilka pouze slibuje „příchod nové rallye ikony“. Už se však čile spekuluje o nasazení motoru FA24F, což má být motor s protiběžnými písty o objemu 2,4 litru, který bude samozřejmě dopovaný turbodmychadlem. Nabídnout má výkon okolo 221 kW (300 koní), ve vrcholné specifikaci WRX STI však může mít prý až 294 kW (400 k). Poháněná budou pro Subaru typicky všechna čtyři kola, nejistotou je však nasazení manuální převodovky. V duchu doby by mohl být nabídnutý jen automat.

Evropští fanoušci nicméně řeší, zda se nové WRX vůbec dostane do Evropy. Subaru už předem avizovalo, že jeho příchod na starý kontinent ovlivňují flotilové emisní normy. Ostatně i proto se zatím nepočítá u nás s druhou generací kupé BRZ, byť se to dosavadní dobře prodávalo. Rozhodne až úspěch elektrického SUV Solterra, vyvíjeného s Toyotou, které by mohlo kompenzovat vysoké emise sportovních modelů.

Současné Subaru WRX se prodává od roku 2014. Tehdy přišlo na trh jako samostatně stojící model, který nahradil dosavadní derivát Impreza WRX, respektive Impreza WRX STI. Na evropských trzích vůz skončil už v roce 2018, kvůli emisním normám, které ovlivňují nabídku značky dodnes.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

1. 7. 2021 18:21
Re: To jsme to dopracovali...
Když dva dělají totéž, není to totéž ;-)

https://youtu.be/hbqio0l0ins
1. 7. 2021 18:06
Re: To jsme to dopracovali...
To ano, ale u vlajkové lodi - vlajková v uvozovkách - to nejspíš udělat nechtějí
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2021 17:16
Re: To jsme to dopracovali...
Rozhodně žádný výrobce nemá čtyřkolku (slovem permanentní bych ale šetřil) v základu.
Avatar - Ham.
1. 7. 2021 15:17
Re: To jsme to dopracovali...
No Subaru ustoupilo jako jedno z prvních, od té doby co tlačí asistenty a CVT tak v EU už nemají klasické diferenciály, ale zadek připojovaný přes spojku, tedy to co většina výrobců.
1. 7. 2021 14:45
Re: To jsme to dopracovali...
Prosím prosím prosím konečně o důkaz tvého tvrzení:)
Nebo lžeš? Jsi lhář?