Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze bude mít dva motory a 400 koní

Jan Mička Jan Mička 26. 8. 2014 • 05:32
127
129
Zobrazit náhledy (127)
Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo
Nová generace Volva XC90 je konečně tady. Čekali jsme na ni dvanáct let…

Se současným Volvem XC90 jsme se ani nestihli pořádně rozloučit a už je tady nová, moderní a svěží generace. Automobil se nám již v detailech představil, kompletní oficiální fotografie však odhalují vůz, který nemá v rámci automobilky obdoby.

Na první pohled něco jako švédská obdoba BMW X5, na ten druhý však výkladní skříň nejnovějších technologií automobilky. Vůz dostal moderní diodové světlomety, rozměrnou masku chladiče s charakteristickým ztvárněním loga a přední nárazník s obrovskými vstupy pro přísun vzduchu k předním brzdám. Trochu na ráně je poměrně nízko umístěný splitter, v horších podmínkách by však měl být dobře chráněn.

Zadní část s vertikálně zakomponovanými svítilnami si udržela klasický charakter vozů Volvo, i zde jsou tedy součástí podélné linie táhnoucí se od předních blatníků. Také vzadu slouží k osvětlení diody, okno je poměrně nízké a v horní části překryté výraznějším střešním spoilerem. V závislosti na verzi se pak dočkáme kulatých nebo doširoka rozevřených koncovek výfuku.

Interiér automobilu jsme si představili již na začátku června, nyní tedy pouze v krátkosti – Volvo šlo cestou minimalismu a než by středovou konzolu přeplnilo množstvím tlačítek, vše potřebné ovládáte skrze rozměrný dotykový displej infotainmentu s navigací HERE. Systém je navíc docela chytrý – zvládá internetová rádia, streamování hudby a za příplatek získáte také Apple CarPlay, který váš automobil přiblíží světu oblíbených iPhonů. O co nejdokonalejší ozvučení se postará audiosystém Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a výkonem 1400 Wattů, příjemné prostředí na palubě zase zajistí čtyřzónová automatická klimatizace.

Na první pohled uvnitř vidíme pouze prvotřídní materiály, které kontrastují s moderním výdobytkem v podobě digitálního přístrojového štítu. Automobil navíc neslevil z nabídky vnitřního prostoru – i v nové generaci Volva XC90 proto najde místo sedm cestujících, přičemž poslední dvojice sedadel by měla vyhovět postavám do výšky okolo 170 centimetrů.

Volvo XC90 stojí na zcela nové modulární platformě SPA a jeho pohon zajišťuje rodina čtyřválcových jednotek Drive-E. Naftový základ nese označení D4 a poprvé jsme jej osobně vyzkoušeli v modernizovaném sedanu S60. Pod kapotou masivního SUV však nebude pracovat 132, ale rovnou 142 kW a 400 N.m a průměrná spotřeba nafty by se měla pohybovat okolo 5 l/100 km. Další stupeň představuje agregát D5, který má stejný základ, hodnoty se však zvedly na 162 kW a 470 N.m a průměrná spotřeba činí stále přijatelných 6 l/100 km.

Zájemci o benzinové motory mohou sáhnout po přeplňovaných čtyřválcích T5 aT6. V prvním případě se bavíme o výkonu 189 kW a točivém momentu 350 N.m, silnější varianta má 230 kW a 400 N.m. S ohledem na oficiální tiskové informace můžeme zapomenout na manuální řazení. Agregáty by totiž měly být kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která k motorů Drive-E neodmyslitelně patří.

S ohledem na nejnovější trendy se nezapomnělo ani na plug-in hybrid, který ponese označení T8 Twin Engine. Jeho základem je kompresorem přeplňovaný benzinový čtyřválec pohánějící přední kola, kterému sekunduje elektromotor (má 60 kW) pro pohon kol zadních. Kombinovaný výkon by měl dosáhnout až ke 400 koňským silám a ani točivému momentu 640 N.m nemůže žádný jiný agregát z nabídky konkurovat. Vůz by měl být schopen ujet zhruba 40 kilometrů čistě na elektřinu, čímž se průměrná spotřeba stlačí někam na úroveň slabšího turbodieselu.

Výroba minulé generace Volva XC90 před nedávnem skončila, aby se uvolnily prostory pro jeho zcela novou generaci. Vůz bude možno objednávat již od začátku záři za dosud nezveřejněnou základní cenu. První exempláře se pak k zákazníkům dostanou v průběhu května příštího roku.

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
15. 9. 2014 19:24
Re: Obavy se naplnily!
Přesně tak! Vypadá to ještě hůře, než jsem čekal. Je to jakási bezpohlavní krabice, které chybí antická krása dosavadní XC90. A displejové sdružené přístroje to je už úplný zmrdismus... fujtajbl! :no: Jediné, co dává tomuto vozu alespoň nějaký styl, jsou dostatečně velké výkroje na kola. A je moc dobře, že to nesledovalo úchylný směr designu, který je vidět na současném XC60, jenž se Volvu zcela nepovedl. :no:

Myslím, že cena ojetých XC90 poletí nahoru a tohle si u nás tolik kupců, jako dosavadní model, už nenajde.

Řekl bych, že Volvo tak dlouho lavírovalo mezi vkusem konzervativních zákazníků, kteří preferovali dosavadní XC90 právě pro jeho přednosti a vzhled, na straně jedné a vkusem mladých a mentálně nevyzrálých fast manažerů, kteří preferují tragicky nepovedený (podle mého názoru) design XC60, až se jim podařilo vytvořit něco, co se nelíbí ani jedné ani druhé z těchto dvou odlišných skupin potenciálních kupců. :no:

Optimálnější by tak asi bylo zvětšit dosavadní XC60 na nějakou XC80 ;-) a ještě ho víc přizpůsobit požadavkům generace, které nerozumím a vedle toho zachovat ve výrobě dosavadní XC90 a pomalu ji dále kultivovat facelifty.
28. 8. 2014 22:20
Takto sa to robí!
Asi začnem Volvu fandiť a bojím sa, že po ňom začnem túžiť. To koľko detailov a maličkosti je v tomto aute prepracovaných - a to súdim zatiaľ len z fotiek - to sa len tak ľahko okrem skutočnej prémie nevidí.

Vôbec nevadí, že tu sú teraz rôznorodé reakcie. V tomto prípade si dovolím predpovedať jednu vec. Tento dizajn bude dozrievať ako víno a bude to konečne po dlhšej dobe oživenie a okrasa na cestách... (nie že by nejazdilo aj teraz veľa pekných áut, ale toto bude jedno z tých originálnych a výnimočných)

PS: Nehovorte mi, že Volvo upustilo od svojho dizajnu. Zásadnú zmenu robí možno optika predných svetlometov. Ale toto je proste Volvo so svojimi absolútne typickými črtami. Len s jedným rozdielom - v tej najlepšej forme!
[odkaz]
28. 8. 2014 13:39
Re: Obavy se naplnily!
Naprostý souhlas stran XC 60, V40 a 60ky. Tento mastodont je naprosto o ničem. Viz můj koment níže...
28. 8. 2014 13:17
Je to hnus
Na toto jsme čekali 15 let? Všichni lidé v okolí, kteří měli XC 90 už dávno mají Touareg, X5 nebo LR. IMO tento vlak jim už prostě ujel. Měl jsem XC 70, mám S60 nikdo mě nemůže nařknout, že automobilce nefandím nebo preferuji jiného výrobce. Toto je mastodont, hnusná maska, proporce. IMO když vydali XC 60, stačilo ji zvětšit o 30 % a mohli mít XC 90 už dávno a 100krát hezčí. Interiér je hezký, pěkné materiály, kvalitní dřevo (soudě podle fotek), sedačky asi ergonomicky na jedničku, obrovský posun proti tomu, co předvádějí v přístrojové desce v dnešních modelech, ale to je vše. Navíc bych čekal hned na začátku víc o plug-in hybridu, třeba vysvětlení, proč opouštějí koncepci dieslu a elektřiny? Kam se vytratila plug in V60, kterou tak vychvalovali ve Frankfurtu?
28. 8. 2014 11:08
Luxusna skatula na kolesach
No ja neviem. Prvy dojem z exterieru je znazne rozpacity. ;-\ Vyzera to ako velka pojazdna luxusna skatula. Zo sikmeho pohladu z predu mi ten tvar karoserie trochu pripomina Landcruiser. Na toto auto ako na celok si bude treba zvykat. Range Rover sa asi zatial nemusi obavat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku