Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový baby aston odhalen na patentových snímcích. Použije V8 od AMG

David Bureš
Diskuze (0)
Chystaný nový sporťák Aston Martinu stojící pod modelem DB11 si patrně uchová jméno Vantage. Platformu využije právě z většího kupé.

U automobilka Aston Martin aktuálně probíhá revoluční mezigenerační proměna portfolia. Po loni představeném kupé DB11, nástupci DB9, nyní dojde na baby aston, dosud známý jako Vantage. Ten se má světu představit ještě před koncem letošního roku, přičemž uniklé patentové snímky naznačují, jak by mohl vypadat.

Snímky siluety auta z různých stran se objevily u japonského patentového úřadu. Přestože zatím není jasné, zda novinka takto bude opravdu vypadat, porovnání patentových nákresů se špionážními snímky vozu kolujícími po internetu dokazuje, že se skutečně díváme na nový baby aston v sériové podobě.

Novinka podle všeho bude mít výraznou masku chladiče s tvarem charakteristickým pro vozy značky Aston Martin. Přední partie se přitom podobají modelu DB10, určeném výhradně pro potřeby Bondovky Spectre. Ve srovnání se sériovou DB11 auto, patrně opět nazvané Vantage, působí agresivnějším dojmem, a to jak zepředu, tak zezadu.

Základem chystaného automobilu bude shodná platforma jako u DB11, jehož architektura z lepených hliníkových výlisků a odlitků byla navržena tak, aby byla flexibilní a bylo ji možné použít u více modelů. Ve srovnání s DB11 ale bude novinka samozřejmě menší, stávající Vantage na délku měří 4.385 mm, zatímco DB11 4.739 mm. Oproti předchůdci nicméně novinka lehce povyroste.

Sdílení platformy s větším bratrem bude patrné i v motorovém prostoru. Jistotou je použití čtyřlitrového osmiválce twin-turbo od Mercedes-AMG, který je nově dostupný i pro DB11, v níž má 375 kW. Vedle osmiválcového modelu by ale později opět mohl dorazit i ten dvanáctiválcový, poháněný dvakrát přeplňovaným 5,2litrem vlastního vývoje.

Minimálně jeden z agregátů přitom bude dostupný i s manuální převodovkou, tedy pokud se vyplní dřívější slova značky Andyho Palmera, který tvrdí, že automobilka manuál zachová i v následujících letech. „Chceme být poslední automobilkou nabízející sportovní auto s ručně řazenou převodovkou,“ prohlásil dříve. Vedle něj by měl být k dispozici osmistupňový automat od ZF jako u DB11. Dvouspojkové převodovce v Gaydonu nevěří, protože nedosahuje kvalit klasického měničového automatu.

Nástupce Aston Martinu Vantage, vyráběného už od roku 2005, bude druhým zástupcem nové generace modelů této britské značky. Vedle DB11 a nového baby astonu se jistě počítá s crossoverem DBX, plánovaným pro rok 2019, elektromobilem RapidE a hyperautem Valkyrie, využívajícím znalosti stáje Red Bull Racing z Formule 1. Nástupce se patrně dočká i Vanquish, který se však zřejmě stane ryzím superautem. Dále by měl dorazit ještě sedan a SUV, ty by však měly být nabízené pod oživenou značkou Lagonda.

David Bureš
Diskuze (0)