Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C3 je tu! Je to crossover pro mladé

David Bureš
Diskuze (8)

Citroën zahajuje novou éru. V rámci ní se hodlá více zaměřit na mimoevropské trhy, pro něž chystá tři nové modely. První z nich už se představuje.

Evropský trh je pro automobilky nadále klíčový, situace je ale na něm složitá, trh už je nasycen, zákazníci jsou nároční a emisní normy vyžadují použití té nejmodernější techniky. I proto mnozí výrobci hledají i jiná odbytiště. Obrovský potenciál má Indie, díky své mladistvé klientele a faktu, že stále není tolik motorizovaná. I proto se na ni nově rozhodl zaměřit Citroën.

Francouzská značka totiž nyní oznamuje vstup do nové éry, v rámci níž se chce výrazněji zaměřit na mimoevropské trhy, konkrétně právě na Indii a Jižní Ameriku. Díky tomuto rozkročení chce být Citroën méně závislý na evropských trzích, do budoucna má hned 40 % jeho prodejů pocházet ze zemí mimo Evropu.

Cílem je se zaměřit právě na Indii, která je pro značku novým trhem – Citroën tu je zastoupen jen zhruba rok, přičemž SUV C5 Aircross se tu zatím ukázalo jako hodně oblíbené auto. Vedle toho však Citroën hodlá rozšířit také své zastoupení v Jižní Americe, kde v Brazílii nebo Argentině působí už od šedesátých let.

Citroën si je však vědom, že rozvojové trhy jsou specifické, a tak připravuje modely přizpůsobené přímo pro tato odbytiště. Počítá hned s třemi modely, které se v Indii a Jižní Americe začnou prodávat během následujících třech let.

První z nich se představuje už nyní. Jmenuje se jednoduše Citroën C3, na rozdíl od Evropě známého hatchbacku však jde o specifický model se svébytným vzhledem i technikou. Navíc ani nejde o hatchback, ale vůz inspirovaný SUV.

„V B-segmentu je Citroën tradičně zastoupen modelem nazvaným C3,“ vysvětluje použití známého označení generální ředitel značky Vincent Cobée. Motivy SUV jsou pak přizpůsobené indické klientele, která automobily se zvýšenou světlostí miluje. „Hlavním úkolem bylo zajistit prostorný interiér, který je v Indii velice žádaný,“ doplňuje šéfdesignér Citroën Pierre Leclercq.

Design nicméně navazuje na nejnovější modely značky určené i pro Evropu, konkrétně příď s motivem motýlích křídel připomíná aktuální C4 nebo C5 X. Podobně jako u nich nová C3 pro Indii a další rozvojové trhy sází na svěží styl s množstvím individualizačních prvků.

S délkou 3,98 metru se pak vejde do kategorie maximálně čtyři metry dlouhých aut, na něž se v Indii vztahuje nižší zdanění. Z toho důvodu tedy nový Citroën C3 není přímým konkurentem pro Škodu Kushaq, městským SUV mladoboleslavské značky vyvinutým pro Indii. Ta na délku měří 4,22 metru.

Podobně jako Kushaq však tahle C3 myslí na indické zákazníky. Nejde přitom jen o světlost 180 mm, díky níž si má C3 poradit s nástrahami nevyvinuté silniční sítě v Indii. Pierre Leclercq zdůrazňuje návrh odvozeného příslušenství, ať už účelového, nebo stylového, jako jsou stylové „řasy“ pro přední světlomety.

Na indickou klientelu je zaměřen také interiér. Má být hodně prostorný, což souvisí nejen se zvýšenou stavbou a velkorysým rozvorem 2,54 metru, ale také třeba jednoduše navrženou palubní deskou. Té však nechybí rozměrná obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10“, jíž nechybí funkce pro zrcadlení chytrého telefonu, Apple CarPlay a Android Auto. C3 totiž cílí hlavně na mladou klientelu, která konektivitu i v Indii vyžaduje.

Naopak motorovou paletu automobilka zatím nezveřejnila. Pouze zdůraznila, že bude přizpůsobena cílovým destinacím.

Nový Citroën C3 se začne prodávat na začátku roku 2022. Pro Indii se bude vyrábět v nově vybudovaném závodě Chennai, s roční výrobní kapacitou 100.000 aut. V Jižní Americe se pak vedle Brazílie a Argentiny s C3 počítá rovněž v Chile, Kolumbii, Uruguaji, Peru a Ekvádoru. Naopak v Evropě se model v této podobě prodávat nebude.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

17. 9. 2021 01:00
Re: Co se Vám nezdá s tou Indií?
Ty si kretén. Najprv Foxcon, teraz toto... Si ty vôbec Čech?
17. 9. 2021 00:59
Re: Co se Vám nezdá s tou Indií?
A teraz babo raď, ako z tých hovien von, keď už sme sa do tej európskej demokratickej riti napchali.
Avatar - Plautus
16. 9. 2021 21:26
Re: Podobne ako v pripade skody kushaq vs kamiq
Presne tak, a dúfam, že to sem nebudú mať snahu dotiahnuť, príp. pokračovať v tomto štýle aj pre Európu. Už C3 Aircross a podobné deriváty iných značiek (Opel Crossland, ale napr. aj T-Cross a spol.) sú riadne príšery. Takmer žiadne auto, ktoré (vizuálne) vyzerá alebo reálne aj je vyššie ako širšie, nevyzerá dobre.
Avatar - Plautus
16. 9. 2021 21:20
Re: Co se Vám nezdá s tou Indií?
A to im máme akože tlieskať, že sa kotia ako potkany?!? V Európe máme (vďaka “zeleným” politikom) zachraňovať planétu a v iných častiach sveta na to serú. Nezdá sa ti, že ten ich pokrok bude vykúpený našim úpadkom? Netvrdím, že to je a bude ich chyba, je to naša vlastná chyba. O chvíľu nám tu dajú dane aj na ten špinavý vzduch, čo privanie z Indie...
16. 9. 2021 17:50
Co se Vám nezdá s tou Indií?
Indie bude brzy nejlidnatější stát (jako první dosáhnou 1 500 000 000 lidí) a časem i největší ekonomika světa.

Znamenitá indická konkurence pro Citroen:
https://www.youtube.com/watch?…