Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Donkervoort D8 GTO JD70 slibuje nefiltrovaný zážitek a 2G v zatáčkách

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Holandská automobilka nadělila svému zakladateli k sedmdesátým narozeninám limitovanou edici populárního modelu, který nabídne hodně zajímavé jízdní vlastnosti.

Automobilka Donkervoort poprvé prezentovala svůj nový silniční model D8 GTO JD70 již v září minulého roku. Teprve nyní je však novinka připravená vyrazit na silnice a předvádět výkony, jaké si obvykle spojujeme pouze s motokárami a okruhovými speciály.

Samotný výrobce totiž limitovanou edici D8 GTO JD70 označuje jako „první 2G supersportovní auto“, čímž naznačuje, že vám jízda s tímhle nevšedním skvostem pořádně pocuchá účes a namasíruje orgány. Při zrychlení totiž vůz dosahuje přetížení přes 1G, v zatáčkách ovšem přetížení vystoupá přes hranici 2G.

Této působivé hodnoty dosáhla automobilka prostřednictvím propracované aerodynamiky, která generuje přítlak 80 kilogramů vzadu a 50 kilogramů vpředu. Dále je vůz vybaven nastavitelným podvozkem a dodáván na pneumatikách Nankang AR-1, které svým složením a profilem odpovídají závodním pneumatikám.

Video se připravuje ...

Podle automobilky by se tak mělo jednat o první produkční silniční vůz, který je schopen nabídnout v zatáčkách takové přetížení. Je však otázkou, zda v Donkervoort vzali v potaz i vylepšený silniční Radical RXC GT - Road, který je s vylepšením na 650 koní schopen nabídnout v zatáčkách až 2.1G.

Oproti šestiválcovému Radicalu ale Donkervoort ukrývá pod kapotou pouze 2.5 litrový přeplňovaný pětiválec Audi, který je naladěn na 313 kW a 520 N.m. Ten pak posílá výkon na zadní kola prostřednictvím pouze pětistupňového manuálu Tremec s krátkými rychlostmi, který byl optimalizován pro sportovní účely.

Z 0 na 100 km/h tak tenhle malý, lehký a obratný sporťák vystřelí za 2,7 sekundy, za 7,7 sekundy už se pohybuje rychlostí 200 km/h a zrychlovat přestane teprve při dosažení 280 km/h.  Na okruhu tak Donkervoort rozhodně zazáří, podle automobilky však bude schopným společníkem i pro každodenní využití.

A proč vlastně automobilka vsadila pouze na pětistupňový manuál? Podle techniků Donkervoortu to prý díky dostupnosti točivého momentu v širokém spektru otáček motoru Audi bohatě stačí k optimálním výkonům. Svou roli ovšem měla hrát i hmotnost, kterou se konstruktérům podařilo udržet pod hranicí 700 kilogramů.

Základem vozu je trubkový ocelový rám, který je pro dodatečnou pevnost a lehkost vyztužen uhlíkovými vlákny. Karbon rovněž tvoří i většinu karoserie a v některých místech mělo dojít k jeho využití i zcela inovativním způsobem, jak dodává automobilka.

Jak jsme zmiňovali již v úvodu, Donkervoort D8 GTOJD70 je v podstatě narozeninovým dárkem pro zakladatele značky, kterým je Joop Donkervoort (proto JD70 v názvu). Z toho důvodu vznikne vůz v edici pouze 70 kusů. A pokud byste jeden chtěli, budete muset z kapsy vytáhnout 163.636 euro, tedy asi 4.455.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
18. 6. 2020 16:05
....
Holandský masaker s Audi motorom👍🏻👍🏻👍🏻
Toto už musí byť fakt mäso a s posedom pár centimetrov nad zemou ktorý celý ten zážitok ešte viac zintenzívni. Na to bočné preťaženie treba mať gule už aj na okruhu nie to na verejnej ceste.
18. 6. 2020 13:52
jo jasne
Muzes bejt zkusenej a pak vlezes do porsche gt a uhoris i borec vedle
Avatar - kari.laz
18. 6. 2020 12:12
auto pro zkušené řidiče
313KW, poháněná zadní kola, Manuální převodovka, 700Kg a úžasný pětiválec. Tohle bude sen každého řidiče. Jízda musí být neskutečná a v rukou nezkušeného řidiče určitě i téměř nebezpečná. Ale je to krásná "zbraň"