Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. A vypadá fakt dobře

Ondřej Šámal
Diskuze (26)

Čtvrtou generaci kompaktního fordu na českém trhu známe pouze jako pětidveřový hatchback a kombi. Nedaleko od našich hranic si ovšem můžete objednat i klasický sedan.

Minulá provedení Fordu Focus byla co do počtu karoserií mnohem štědřejší. Hatchback jste mohli mít s jedním i dvěma páry dveří, nechybělo obligátní kombi, kabriolet s pevnou stahovací střechou ani tříprostorový sedan, který se v Česku objevil naposledy i třetí generace globálního modelu. Aktuální, v pořadí již čtvrté vydání si musí vystačit s dvěma variantami: pětidveřovým hatchbackem a kombi s totožným počtem dveří. Většina ostatních variant vypadla kvůli nízkému zájmu a všeobecnému zjednodušení nabídky. A také kvůli úsporám, samozřejmě.

Přesto si i v roce 2024 můžete v Evropské unii pořídit nový Ford Focus s třetí nabízenou karosářskou verzí v podobě tradičního sedanu. Stačí zajet do Maďarska.

V ceníku tamního zastoupení figuruje Ford Focus sedan se vznětovou patnáctistovkou EcoBlue o výkonu 85 kilowattů a osmistupňovým automatem. Základní provedení Titanium stojí 11.970.000 forintů, což je zhruba 769 tisíc korun. Za vyšší Titanium X dají tamní zájemci 12.280.000 forintů neboli 788.000 Kč, vrcholné provedení Titanium Business vyjde na 12,34 milionu forintů (asi 792 tisíc korun).

Video se připravuje ...

V kompaktním segmentu už tříprostorovou karoserii nabízí jen minimum automobilek. Z prémiových značek jsou to všechny tři německé (Audi A3, BMW 2 GranCoupé a Mercedesy A a CLA). Mezi mainstreamem je nabídka omezenější. Vybírat totiž můžete mezi křížencem SUV a sedanu od Citroënu (C4 X), Mazdou 3 a Toyotou Corolla.

Ondřej Šámal
Diskuze (26)
24. 4. 2024 14:58
Re: Ford ... je mrtvá značka
Ford se přestal zajímat o ICE v případě čehokoliv, co není americký truck. To je jejich dojná kráva a zbytek je doplněk. A jelikož na EV kromě Tesly nevydělává žádná automobilka a taky jim vláda nenasype prachy jako čínským ztrátovým automobilkám, tak se musí zatraceně dobře připravit a vymyslet, jako to udělat, aby jim EV auťák vydělával.Vyvíjí menší, nízkonákladovou platformu EV pro menší auta. A například o Machu E víme, že na každým Ford prodělal víc jak půl mega. Ziskovost F150 Lightningu neznáme, ale pochybuji, že to bude výrazně lepší. Každopádně F150 Lightning je fantastický auťák - měl jsem to půjčený v US. Fordu by prospělo, kdyby nějak spojil síly s Rivianem, protože ten EV umí a asi by byl schopný je, v případě výroby ve velkém, vyrábět se ziskem, jenže neumí rozjet velké továrny. Ford naopak umí rozjet montovnu, ale nemá takové know how jako Rivian.

Dalším problémem je nová investice. Ford si vyzkoušel elektrický Transit a nepochybně vyzkoušel i konkurenci a zjistil, že to je na prd a vyvíjí nějaké hybridní řešení.
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 13:21
Re: Ford ... je mrtvá značka
Dobrý den, Ford motol Beni, to je už fuk, koupil jsem auto konkurence... leda že by ste mi dovezli Mondeo MK6, to bych možná měl zájem :D
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 13:20
Re: Ford ... je mrtvá značka
Chtěl jsem prostě udělat cenovou nabídku na konkrétní konfiguraci. V konfigurátoru si to sice naklikáš, ale pak s tím musíš jít, nebo poslat někam do prodejny a oni ti hodí už pak reálnou cenovou nabídku (všude jinde to takto prodejce dělá na prodejně i). Mne poslal pryč, ať pošlu mail co bych si představoval :D Fyzicky nabírají první kusy v nějakých top konfiguracích v cenách kolem 1m, to jsem se taky ptal.
Avatar - Mokrous
24. 4. 2024 13:14
Re: Ford ... je mrtvá značka
Jak nechtěli udělat konfiguraci? Vždyť si ji můžeš udělat sám na webu, tak proč by to nešlo u prodejce? Auta prý budou brzy i fyzicky.
Avatar - Mokrous
24. 4. 2024 13:11
Re: Zabili interiér
Takových nás je víc.