Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Defender 130 přijíždí až s 8 sedadly, ovšem bez V8

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Třetí karosářské provedení britské terénní legendy nabídne až osm překvapivě komfortních míst a stále působivé vlastnosti v terénu. 

Britská automobilka Land Rover dnes představila třetí karosářské provedení nové generace ikonického modelu Defender, které nese označení 130. Novinka tak v nabídce doplní třídveřovou verzi 90 a standardní pětidveřový (a pouze pětimístný) model 110.

Rozvor verze 130 přitom zůstal na úrovni 3022 mm, zadní převis však oproti verzi 110 narostl o 340 mm a celková délka je nyní 5358 mm. Po designové stránce přitom Defender nijak neutrpěl, což lze nejspíš přičítat i jeho jednoduchému hranatému designu. Zachovat se navíc podařilo i jeho skvělé terénní vlastnosti.

Video se připravuje ...

Přední nájezdový úhel, hloubka brodění i přejezdový úhel odpovídají verzi 110. Jedinou změnou je omezení zadního nájezdového úhlu na 28,5 stupně, což je ovšem stále velmi působivá hodnota. Zvláště při nově získaných schopnostech vozu.

Nově získaný prostor lze totiž využít jak pro větší náklad, tak pro přepravu dalších tří cestující, díky čemuž může být Defender 130 až osmimístný (konfigurace 2+3+3). I cestující na třetí lavici se přitom mohou těšit na vyhřívaná sedadla, vlastní nastavení teploty díky čtyřzónové klimatizaci nebo vlastní střešní okno. V kabině je navíc pět sedadel s ISOFIX úchyty na dětské sedačky a díky lehkému zvýšení je ze zadních sedadel lepší výhled dopředu.

V osmimístné konfiguraci přitom Defender nabídne zavazadelník o objemu 389 litrů za třetí řadou, 1232 litrů za druhou řadou a 2291 litrů za první řadou sedadel. Kdo touží jen po větším prostoru, může si Defender 130 objednat v pouze pětimístném provedení, díky čemuž získá 1329 litrů za druhou řadou a 2516 litrů za první řadou sedadel.

Video se připravuje ...

Ve standardní výbavě přitom nechybí jak vzduchový podvozek, nabízející lepší komfort i terénní schopnosti, tak 11,4palcový infotainment Pivi Pro. Specialitou verze 130 se navíc stane unikátní červený lak, označovaný Sedona Red.

Na začátku prodejů bude nový Defender 130 v Evropě dostupný se čtyřmi motorizacemi, dvěma vznětovými a dvěma zážehovými. Všechny motory jsou přitom doplněny o 48V mild-hybridní technologii s řemenem poháněným startér-generátorem a všechny jsou spojeny s osmistupňovým automatem ZF, který posílá výkon na chytrý systém pohonu všech kol iAWD.

Pro zájemce o vznětové motory jsou připraveny dieselové třílitrové šestiválce D250 (250k, 600 Nm) a D300 (300 k, 650 Nm). Zájemci o zážehové motory mohou vybírat mezi 3,0litrovými šestiválci P300 (300 k, 470 Nm) a P400 (400 k a 550 Nm). V nabídce tak zatím chybí osmiválec i plug-in hybrid, stále však existuje šance, že je automobilka časem také nabídne.

Nový Land Rover Defender 130 bude na trhy uveden také ve verzi First Edition, dostupné se třemi prémiovými konfiguracemi. První nabídne lakování Fuji White v kombinaci s Extender Bright Pack, světlým koženým interiérem Oyster Full Windsor a světlým dubovým dekorem.

Další specifikace nabízí unikátní červené lakování Sedona Red v kombinaci s ebenovým koženým čalouněním a kouřovým dubovým dekorem. Třetí konfigurace pak nabízí lakování Carpathian Grey v kombinaci s béžovým koženým čalouněním a ořechovým dekorem. Zbytek nabídky pak tvoří tradiční specifikace HSE, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE a X.

Na české ceny si ještě budeme muset počkat, na domovském britském trhu však bude nový Defender 130 k dispozici s cenovkou startující od 73.895 liber (cca 2.144.000 Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - LEGOPARK
31. 5. 2022 17:50
Re: Je to jezevčík, protože to jezevčík být musí
A keby si nebol blbecek a analfabet, tak vies ze toto nie je Range Rover.
Avatar - kosmonaut
31. 5. 2022 15:37
entry level
Je krásný, moc krásný, nejsem tedy sběhlý v LR ceníku, ale chybí mi základní oholená varianta. S jednozónovou klimou, s nějakým základním infotainmentem nebo bez, bez adaptivního podvozku, klidně s dálničně slabým motorem, apod. Chápu absenci takové verze u RR, u Disca i u Velaru, ale u Defu mi sakra schází. Stejně jako neruská užitkovější varianta u MB G.
31. 5. 2022 15:35
Re: Prodloužený Defender
Aha tak beru zpět. Nevěděl jsem, že to má tak masivní krouťák :)
31. 5. 2022 14:27
Re: Prodloužený Defender
Předchozí stroj s v-max 130 to hravě zastoupi:)
Avatar - Emel
31. 5. 2022 14:17
Re: Prodloužený Defender
Myslíš? 600Nm z šestiválce... s přihlédnutím k tomu, že to není dálniční stroj... bych se toho asi nebál.