Nový Land Rover Discovery Sport je tu! Nabídne i tříválec
Kompaktní SUV Land Roveru se dočkalo elektrifikovaných pohonných jednotek. Jeden motor už dokonce splňuje emisní normy platné od roku 2020.
Land Rover Discovery Sport vstoupil na trh v roce 2014 jako nástupce Freelanderu a po pěti letech přichází jeho výrazná modernizace. Vypadá sice podobně jako předchůdce, v útrobách ale najdeme novou platformu Premium Transverse Architecture nahrazující stávající architekturu D8. A právě technické novinky jsou nejdůležitější změnou.
Kompaktní SUV s možnou konfigurací 5+2 se dočkalo nové generace jednotek Ingenium, což znamená elektrifikaci motorů díky zástavbě 48V palubní sítě. Ta podle výrobce umí ušetřit až šest procent paliva, třeba díky možnosti vypnout spalovací motor v rychlosti pod 17 km/h.

Se čtyřválcovými zážehovými a vznětovými jednotkami se tak Discovery Sport podobně jako aktuální Range Rover Evoque stává mildhybridem. K dispozici je vylepšená devítistupňová automatická převodovka a nový systém pohonu všech kol s možností odpojení pohonu zadní nápravy. Podobně jako Evoque ale bude později dostupný také jako plug-in hybrid. V jeho případě pak pod kapotou najdeme nový benzinový tříválec.
Land Rover se navíc chlubí, že díky nové generaci jednotek už základní verze splní nadcházející emisní normy, platné až od roku 2020. Konkrétně jde o základní naftovou variantu D150 (110 kW) sázející na pohon předních kol a manuální převodovku, která jako jediná jednotka v nabídce nebude mildhybridem.
Land Rover Discovery Sport – technická data nabízených variant | ||||||
Motor | D150 | D150 MHEV | D180 MHEV | D240 MHEV | P200 MHEV | P250 MHEV |
Pohon | FWD | AWD | AWD | AWD | AWD | AWD |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/2800 | 110/4000 | 132/4000 | 177/4000 | 147/5500 | 184/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 380/1750-2750 | 380/1750-2500 | 430/1500-3000 | 500/1500-3000 | 320/1250-4500 | 365/1400-4500 |
Převodovka | 6M | 9A | 9A | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 194 | 190 | 202 | 220 | 207 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,1 | 11,4 | 9,7 | 7,7 | 9,0 | 7,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,5 | 5,6 | 6,2 | 7,8 | 7,9 |
Další změny najdeme uvnitř, kde se objevil nový multimediální systém Touch Pro s 10,25“ dotykovým displejem a nové sedačky. Ty jsou pohodlnější a všestrannější, zadní jsou sklopné v poměru 40:20:40, zatímco ty přední nabízejí za příplatek funkci masáže. Automobilka ale slibuje též prémiovější materiály a zvětšené odkládací prostory, ať už ve středové konzoli nebo ve dveřích. Praktickým vylepšením je též o pětinu zvětšená palivová nádrž, která má nově až 67 litrů.
Naopak vnější design prošel jen jemnými úpravami. Přepracované světlomety jsou diodové, vpředu si všimneme též nového nárazníku. Rozměry jsou prakticky shodné jako dosud, s délkou 4.597 mm je novinka o bezvýznamné dva milimetry kratší než předchůdce. Rozvor 2.741 mm zůstal zachován.
Land Rover Discovery Sport – srovnání rozměrů pětimístné verze s předchůdcem | ||
Generace | Discovery Sport (2019-) | Discovery Sport (2014-2019) |
Délka (mm) | 4597 | 4599 |
Šířka včetně zrcátek (mm) | 2173 | 2173 |
Výška (mm) | 1727 | 1724 |
Rozvor (mm) | 2741 | 2741 |
Objem zavazadelníku (l) | 897/1794 | 829/1698 |
Nájezdový úhel vpředu/vzadu/přechodový (°) | 25/30/20 | 23,4/31/20 |
Světlá výška (mm) | 212 | 211 |
Brodivost (mm) | 600 | 600 |
Z technických novinek zmiňme ještě digitální vnitřní zpětné zrcátko ClearSight Rear View Mirror, poprvé představené v novém Evoquu. Nahrazuje konvenční zrcátko displejem přenášejícím obraz ze zadní kamery, což zajišťuje širší a ničím nerušený výhled dozadu. ClearSight Ground View zase pomocí systému kamer umí na obrazovku multimediálního systému zobrazit průhled přes kapotu, což usnadňuje jízdu v terénu nebo v omezených prostorech, protože řidič díky tomu lépe vidí nejbližší okolí vozidla.