Nový Mercedes-AMG SL se poodhaluje. Má čtyři místa a plátěnou střechu
Mercedes se chystá na premiéru nejnovější generace slavného roadsteru SL. A tak poodhaluje některé detaily, které potvrzují dřívější spekulace.
SL je už desítky let nedílnou součástí nabídky značky Mercedes. Vždyť aktuálně se chystá už osmá generace, ta první na trh dorazila v roce 1957 jako otevřený derivát slavného racka, kupé 300 SL. I přestože jde o takovou „klasiku“, novinku chystá několik zásadních změn. Představí se ještě letos.
Nejnovější generaci totiž vyvíjí divize AMG, ostatně výrobce jí oficiálně nazývá Mercedes-AMG SL, technický základ tak bude sdílet se sporťákem Mercedes-AMG GT. Má jít tedy o ryzí roadster, se všemi sportovními vlastnostmi, které k tomu patří.
Automobilka navíc potvrdila, že nové SL skutečně dostane plátěnou stahovací střechu, jak se ostatně už delší dobu spekuluje. Bude to poprvé od roku 2001, kdy se SL vrátí k tomuto řešení. Právě od tehdy uvedené generace R230 totiž model léta sází na plechovou skládací střechu. Plátno je ale lehčí a méně prostorově náročné, pomůže tak hmotnosti i tvarům automobilu. Nové materiály navíc znamenají, že moderní plátěné střechy poskytují perfektní odhlučnění i vynikající ochranu před deštěm.
Mercedes navíc potvrdil, že SL nabídne konfiguraci 2+2, tedy s nouzovými zadními sedačkami, což je také změna. Aktuální generace je výhradně dvoumístná, změna koncepce souvisí s tím, že nové SL do budoucna nahradí také S kabriolet, který má už dnes čtveřici sedadel.
A aby těch novinek nebylo málo, výrobce rovněž potvrdil, že nová generace třídy SL poprvé v historii nabídne pohon všech kol. Velkou sílu pod kapotou je třeba řádně zkrotit, což má zajistit právě čtyřkolka.
Konstruktéři mají tedy hodně práce, aby celek řádně sladili. Velká část vývoje sice probíhala v digitálním prostředí, aktuálně ale nový Mercedes-AMG SL vyrazil i na běžné cesty, aby byl pečlivě otestován také v reálném prostředí. Finální testování pohonu všech kol, stejně jako zkoušky odolnosti plátěné střechy tak proběhnou na různých místech světa, aktuálně se třeba automobilka chlubí snímky z testování ve Švédsku, kde prototypy jezdí v zimním prostředí nedaleko polárního kruhu. V následujících měsících ale SL zamíří také třeba na slavnou Severní smyčku Nürburgringu, kde budou laděny jízdní vlastnosti.