Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz B: Sportovní interiér pro rodinné MPV

David Bureš
Diskuze (14)
Kvalitní zpracování a prostornost – to jsou synonyma pro interiér druhé generace třídy B.

Po představení techniky nové generace Mercedesu třídy B německá automobilka zveřejnila první snímky jejího interiéru.

Velkoprostorový Mercedes nižší střední třídy se začne v Evropě prodávat v listopadu 2011, oficiální premiéra proběhne na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Na první pohled působí kabina sportovněji, než ta v předchozí generaci třídy B. Dřívější hranaté otvory klimatizace nahradily kruhové, nepochybně odkazující na ty ze současného SLK a SLS.

Novinkou je také mohutný vodorovný dekorační pás vedoucí přes palubní desku. Ten bude vyráběn ve čtyřech variantách, v závislosti na výběru zákazníka.

V základním provedení Basic tento pás připomíná klavírní lak. Podle Mercedesu na tomto povrchu nemají ulpívat otisky prstů. V paketu Sport je vzorek tohoto pásu opticky hlubší, v Exclusive je vyroben z matné ořechové dýhy. Na přání může být vyroben z černě lakovaného jasanového dřeva.

Na horní části středového panelu se objeví volně plovoucí barevná obrazovka, dostupná s úhlopříčkou 147 mm a 178 mm. Její rám s pozinkovaným povrchem má kontrastovat se zbytkem kabiny.

Tříramenný volant s chromovanou částí pochází z aktuální generace Mercedsu-Benz CLS. Parkovací brzda je elektrická, na středové konzoli tak chybí její páka, díky čemuž tu je více místa. Na přiložených fotografiích je vyobrazen automobil se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, díky chybějící řadicí páce manuální převodovky tu tak je o to více odkládacích prostorů.

Interiér třídy B má být kvalitně zpracován, z luxusních materiálů automobilka zmiňuje například příplatkovou ručně vyráběnou kůži Artico. Na přání bude dodáváno i kontrastní prošívání či ambientní osvětlení.

Tvary kokpitu druhé generace třídy B ovlivnilo designérské středisko Mercedesu ležící na břehu italského jezera Como. Práce zdejších designérů je patrna například na umístění barevné obrazovky multimediálního systému.

Automobil se vzdá unikátní, avšak výrobně nákladné sendvičové konstrukce podlahy, což zároveň přispěje k větší prostornosti interiéru. Pasažéři na zadních sedadlech mají mít podle prohlášení Mercedesu více prostoru pro kolena, než jakou disponují třídy E a S. Zavazadlový prostor bude možné zvětšit posunutím zadní lavice až o 140 mm v podélné ose nebo jejím sklopením v poměru 60:40.

Délka nové třídy B se mezigeneračně protáhne o 8 cm na 4.359 mm, šířka 1.786 mm odpovídá předchůdci, výška se díky opuštění sendvičové konstrukce karoserie mohla snížit o 4 cm na 1.577 mm.

Nabídka motorů nabídne dvě zážehové a dvě vznětové jednotky. Nejslabším motorem v nabídce bude 1,8litrový turbodiesel B 180 CDI s 80 kW a 250 Nm. Základní benzinový čtyřválec B 180 dá z objemu 1,6 litru 90 kW a 200 Nm.

Mercedes-Benz poprvé nasadí v masově dostupném modelu dvouspojkovou převodovku, která bude mít sedm stupňů. Alternativou bude šestistupňová manuální převodovka.

David Bureš
Diskuze (14)
2. 8. 2011 11:32
Spy photos
[odkaz]
Avatar - abacus
2. 8. 2011 07:51
Re: Zaujímalo by ma.
a) nikto netvrdí, že B-éčko je športové. To som už písal a vysvetľoval.... len to, že používa prvky zo športových verzií. Polemika má smerovať k nadpisu článku. V slovenčine tomu vravíme inotaj alebo alegória - hovoriť obrazne, v prenesenom význame : Sportovní interiér pro rodinné MPV

b)opakovanie, matka múdrosti (dynamika je jednou z vlastností vyjadrenia športového tvaru)
napr. Také nové Picanto má dynamický tvar exteriéru - tvári sa "športovo" (je to v dnešnej dobe "IN"), ale pre mňa je to OUT. Malé mestské auto má byť hlavne praktické a nie sa tváriť ako športové kupé. Pre mňa je to gýčové. Tvarom evokovať u zákazníka to, čo nie je.
Pre mňa je tvarom ako mestské auto najprijatelnejšia Panda. I keď nová Panda, ktorá príde sa už dostáva do polohy - pozri , aké som robustné a tučné SUV. Zdá sa, že Fiat vsadil na pretučnelé - Michelangelovské tvary.

c) základná vlastnosť interiéru je jeho tvar!!! (akéholoľvek interiéru, či v aute, stavebnom objekte a pod. - to by si musel poznať základy interiérovej tvorby a to zrejme nepoznáš)
orientáciu na vodiča - to už tiež dnes tak neplatí (to boli "staré časy" napr. BMW)
nízky posed - bez diskusie
kvalitný volant/veniec - u MB snáď niet o čom diskutovať
splynutie vodiča a auta - áno viem čo máš na mysli, súhlas. Len dnes pri našej populačnej obezite nám bude za chvíľu, každé auto tesné (ale určite nie príjemne) >:D

A k tomu GTR. Tam ja nevidím vyvážený pomer tvarov exteriéru a interiéru. Ak by bol i exteriér riešený funkčne - tak áno. Možno to bol zámer - odkaz na minulé generácie Nissanu? Ja neviem. Možno to objasníš, keď si to sem nadhodil ako vzor.

Avatar - salamoon
1. 8. 2011 22:30
Re: Zaujímalo by ma.
a)reagoval som na interier noveho B,to,ze prebera nejak vzdialene tvar vyduchov z neho sportovy interier nerobi

b)novy interier Bcka som oznacil za dynamicky,takze nechapem,preco to spominas

c)sportovy interier necharakterizuje tvar,ale vlastnosti-orientacia na vodica,prehladnost a jednoduchost,nizky posed,kvalitny volant/veniec,splynutie vodica a auta(taka prijemna tesnost)...

v tomto nevidim na interieri v gt-r nic zle.tam nejde o cenu za socharske umenie,ale o funkcnost :yes:
Avatar - abacus
1. 8. 2011 20:38
Re: Zaujímalo by ma.
Nepotrpím si na bodové hodnotenie na nete, ale máš pravdu. Život je vedieť sa zasmiať a ja považujem tento server za najzábavnejší. >:D
Avatar - abacus
1. 8. 2011 20:29
Re: Zaujímalo by ma.
SLS nie je športové auto?
Ešte raz si prečítaj text p. Bureša. Píše sa o tom, že tie kruhové otvory výduchov sú odkazom na modely SLS a SLK (a to konštatujem i ja). Ten volant je tiež svojím tvarovaním a celkovo dizajnovým pojatím bližší tomu športovému z SLS. Volant je v stredovej partii maximálne odľahčený, má minimálnu hmotu nutnú pre potreby airbagu.Tu nikto netvrdí, že to auto je športové, len to, že prístrojovka je v "športovom poňatí dizajnu" ovplyvnená dizajnom práve športových modelov MB.
A to že je auto športové, nemusí znamenať hneď i športový interiér. Namiesto športový by som upresnil pojem dynamický.
A že by toto bol práve športový interiér?[odkaz]
Áno je to model cca r.2006 ale.....Nebyť toho označenia GTR na volante a celkove podania dizajnu a použitým materiálom volantu - svojím pojatím blížiacieho sa ku kategórii volantov WRC povedal by som, že sa pozerám na veľmi dobre vyzerajúcu dodávku.
Že by tá prístrojovka lepšie pristala k tomu to? [odkaz]