Nový Mercedes-Benz GLS míří do prodeje. Kolik stojí třída S do terénu?
Nová generace největšího SUV s trojcípou hvězdou ve znaku zatím nabízí výběr mezi dvěma vznětovými motory, dvěma verzemi třílitrového šestiválce.
Letošní rok je u Mercedesu ve znamení nových SUV. Stuttgartská automobilka začala prodávat elektrické EQC, představila až sedmimístné GLB a modernizovala GLC. Letošní novinkou je také nová generace obřího GLS, která prostřednictvím konfigurátoru již odhalila české ceny.
Začínají na částce 2.250.600 korun za variantu GLS 350 d 4Matic, alias třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 210 kW, kombinovaný s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Základní GLS je tak výkonnější, ale zároveň o něco dražší než přímý konkurent v podobě BMW X7. To s šestiválcem xDrive30d (195 kW), osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem obou náprav stojí 2.172.300 korun.
Druhým motorem v nabídce je provedení GLS 400 d 4Matic za 2.343.700 korun, pod jehož kapotou pracuje silnější varianta naftového třílitru s 243 kW. Je opět kombinovaná s devítikvaltem a čtyřkolkou. Během léta pak nabídku obohatí ještě zážehový osmiválec s 360 kW (GLS 580 4Matic), do budoucna počítejme i s variantami AMG.
Mercedes-Benz GLS – technická data a české ceny | |||
Verze | 580 4Matic | 350d 4Matic | 400d 4Matic |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 2925 | 2925 |
Válce/ventily | 8/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 360/5500 | 210/3400-4600 | 243/3600-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 700/2000-4000 | 600/1200-3200 | 700/1200-3000 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 227 | 238 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,3 | 7 | 6,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,8 | 7,6 | 7,6 |
Základní cena [Kč] | - | 2.250.600 | 2.343.770 |
Základní výbava GLS je bohatá, ostatně auto se prezentuje jakožto terénní třída S. Standardně je tak k dispozici kožené čalounění, elektricky otevírané panoramatické střešní okno, bezdotykové, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla s pamětí nebo navigace. Nechybí ani klimatizace, hudební systém Burmester, diodové světlomety, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, parkovací kamery sledující 360° okolí vozidla, servozavírání dveří, adaptivní podvozek nebo provonění interiéru Air-Balance. Standardem je i třetí řada sedadel.

To však neznamená, že by výbavu nebylo možné dále rozšířit. K dispozici jsou nástupní prahy s protiskluzovou úpravou (+19.285,-), asistent pro manévrování s přívěsem (+10.799,-), vyhřívání třetí řady sedadel (+11.108,-), elektricky ovládané sluneční clony v zadních dveřích (+20.056,-), přední sedadla s funkcí masáže a ventilování (+67.881,-) nebo multimediální systém MBUX pro cestující vzadu (+72.509,-). Head-up displej stojí 30.546 Kč, vyhřívaný volant 8.022 korun. Za aktivní podvozek E-Active Body Control, který umí měnit světlou výšku u každého kola zvlášť a díky kameře se přizpůsobí terénu před sebou, pak dáte 200.558 korun.
Mercedes-Benz GLS – srovnání s konkurencí | |||
Model | Mercedes-Benz GLS | BMW X7 | Range Rover LWB |
Verze | 350d 4Matic | xDrive30d | SDV6 |
Zdvihový objem [cm3] | 2925 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW] | 210 | 195 | 202 |
Točivý moment [N.m] | 600 | 620 | 625 |
Převodovka | 9A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 227 | 227 | 209 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7 | 7 | 8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 6,5 | 7,6 |
Základní cena [Kč] | 2.250.600 | 2.172.300 | 3.198.030 |