Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Kompaktní SUV nabídne až 7 míst

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 6. 2019
57
15
Zobrazit náhledy (57)
Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB Mercedes-Benz GLB

Automobilka Mercedes-Benz dnes představila svůj nový model GLB, kompaktní sedmimístné SUV, které by mělo zákazníkům dopřát dostatek místa pro rodinu i přátele, schopnost překonávat lehčí terén a samozřejmě i dojem luxusu typického pro vozy s třícípou hvězdou.

Nové GLB je postaveno na stejné platformě, jako třída A, CLA Coupe a GLA SUV. Oproti GLA však byla délka platformy prodloužena o 12.95 centimetru, díky čemuž se podařilo do interiéru vměstnat i třetí řadu sedadel. Nové GLB tak zapadá mezi SUV třídy GLA a GLC, přičemž jeho zadní sedadla nejsou jen na okrasu. Pohodlné svezení však nabídnou pouze lidem do velikosti okolo 168 centimetrů, jak uvádí výrobce.

I když se pro Mercedes jedná o první kompaktní model se sedmi sedadly, na poli komfortu ani bezpečnosti evidentně nic nepodcenil. Mezi poslední dvojicí sedadel tak nechybí ani držáky nápojů a připraveny jsou i USB-C porty pro nabíjení elektrických zařízení. O bezpečnost cestujících vzadu se pak starají upravené boční airbagy a velké rodiny jistě ocení i přítomnost kotvících bodů ISOFIX pro dětské autosedačky.

Pro lepší konfiguraci místa může být druhá řada sedadel posuvná, nabídne však sklápění pouze v poměru 40:60. Standardně přitom nabízí sklápění v poměru 40:20:40. GLB je možné objednat i v pouze pětimístné konfiguraci, kdy nabídne spoustu prostoru pro posádku i náklad. Cestující vzadu si mohou upravit sklon opěráku a při lavici posunuté maximálně dozadu si budou moci vychutnat až 967 mm místa na nohy. Zavazadlový prostor pak nabídne 560 litrů až 1.755 litrů

Na fotografiích působí interiér prostorně, moderně a luxusně. Nechybí nový infotainment MBUX s hlasovým ovládáním a podporou Apple Carplay nebo Android Auto. Výdechy ventilace dostaly klasické tvary ve stylu turbíny a nechybí ani decentní ambientní osvětlení. Řidiči pak jistě ocení bohatou technologickou výbavu, včetně celé řady bezpečnostních asistentů. V nabídce nechybí ani nové systémy jako Pre-Safe Plus, adaptivní tempomat Distronic, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, atd.

360p720p1080p

Pod kapotou modelu GLB se objeví dva benzínové motory a jeden naftový – ovšem ve dvou výkonnostních nastaveních. Benzínovým základem bude GLB 200 s 1.3 litrovým motorem o výkonu 120 kW (163 k) s 250 Nm točivého momentu, který posílá výkon skrze sedmistupňový automat DCT výhradně na přední kola. Druhým zástupce s benzínovým agregátem bude GLB 250 4Matic s 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 165 kW (224 k) s 350 Nm točivého momentu, který posílá výkon na všechna kola prostřednictvím osmistupňového automatu DCT.

Zájemci o vznětový motor dostanou 2.0 litrový čtyřválec s označením OM 654q, který je dostupný ve variantách GLB 200 d a GLB 220 d 4Matic. Slabší GLB 200 d nabídne 110 kW (150 k) s 320 Nm točivého momentu a výkon může posílat skrze osmistupňový automat DCT na přední i na všechna kola. Výkonnější GLB 220 d 4Matic nabídne 140 kW (190 k) s 400 Nm a automaticky je párované s pohonem všech kol 4Matic. Převodovka zůstává osmistupňová automatická DCT.

I když je tedy GLB dostupné jako předokolka, automaticky předpokládáme, že si většina zákazníků bude chtít připlatit za pohon všech kol 4Matic. Ten nabídne hned tři jízdní režimy, které upravují rozdělení výkonu mezi nápravami. V režimu Eco / Comfort putuje 80 % výkonu na kola přední, v režimu Sport je výkon rozdělen 70/30 opět ve prospěch přední nápravy a až v Off-Road režimu je výkon rozložen 50:50. GLB si sice nehraje na žádný velké off-road, přesto se výrobce chlubí, že jeho nájezdové a přejezdové úhly umožní zákazníkům dostat se i na hůře přístupná místa.

Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím automobilka nezmínila, v USA se však mají vozy objevit na trhu již v tomto roce a jinak by tomu nemělo být snad ani v Evropě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Co ta klika, proboha!!!
| 12. 6. 2019
Mně se design hlavně předních partií moc líbí :-) , ale koukněte se na zadní kliku dveří, je tam zcela nesouměrně!! Fuj!! :-( A pak se mi nelíbí tvarování zadního bočního okna, v dolní části se tak podivně zvedá.... Fuj :-(
Avatar - CICERO
Re: Quo vadis M-B?
| 12. 6. 2019
Jako Yo i ne, Hamuna už pro diesel-hajbrid ide...
Avatar - xxc
Re: Re: Podivná šeredka...
| 11. 6. 2019
The GLB has a length of 4634 mm, width of 1890 mm and a wheelbase of 2829 mm. Q3 a X1 su kratsie. Toto bude konkurent Grand Scenica :-) Alebo toho BMW 2 GAT. Inak je pekne, len mam obavy, ze uz bude cenou nad Q3 a X1.
Re: memo
| 11. 6. 2019
ja by som to zadara bral :D
konečně trochu GLK
| 11. 6. 2019
I když to není náhrada za GLK, tak to mnohým jistě bude stačit. Škoda, že GLC šlo jinou cestou... Sice to není hranaté malé Géčko (ale to už má Suzuki :-) ), ale určitě to bude docela praktické vozítko a žádná velká snobárna. Fajn jsou podélné hagusy, GLC je integrovalo do střechy a to trošku komplikuje variabilitu. Škoda, že není zmínka o závěsném zařízení, zda bude vyklápěcí (elektricky ?) a nebo Westfalia jako u GLK (což by bohatě stačilo). Škoda, že to nemá tunel na lyže, sklopné je jen celé prostřední opěradlo. také nikde není vidět, jak je to pod podlahou kufru, to je docela pro čechy zásadní, že ano :-) ? Místo rezervy se tam dá nacpat ještě spousta zavazadel. A vzduch u podvozku asi také nebude??? Když to bude AMG s těmi novými řadovými motory, tak to bude určitě velká paráda... i s gýčovým interiérom :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku