Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
25 Fotogalerie

Nový Nissan Juke se konečně blíží. Tady je první upoutávka

První snímek druhé generace Nissanu Juke naznačuje, že malé SUV japonské značky opět vsadí na kontroverzní design.

Nissan Juke patřil kdysi mezi nejpopulárnější malá SUV v Evropě. Jenže s nástupem další a další konkurence jeho pozice postupně slábla, Nissan dlouho čekal s mezigenerační výměnou. První generace tak na trhu stále zůstává, přestože se vyrábí už devět let. Nástupce se ale už konečně blíží.

 

O příchodu druhé generace Juku se hovoří už od roku 2015, nakonec se ale potvrdily loňské zprávy, že se vůz představí až letos. Nyní automobilka oficiálně potvrdila, že se nový Juke světu představí 3. září. Na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem tohle malé SUV každopádně neuvidíme, Nissan se této výstavy nezúčastní.

 

Spolu s tím byla zveřejněna také upoutávka na vůz ukazující i část jeho přídě. Ta opět využije rozdělené světlomety s úzkou částí nahoře a kulatým světlem pod ní, avšak v modernější formě než u současné generace. Potvrzují se tak zprávy, že Juke opět vsadí na kontroverzní design, aby budil emoce.

 

„Bude to cool auto, pořád se svým charakterem. Nevypadá ani jako koncept crossoveru IMx nebo jako Leaf,“ prohlásil loni o novém Juku vedoucí designu značky Alfonso Albaisa.

Druhá generace Nissanu Juke byla navržena v designérském centru značky v Londýně. Do prodeje vstoupí na začátku roku 2020, vyrábět se bude v britském Sunderlandu. Podle všeho bude sdílet platformu s druhou generací Renaultu Captur. Nabídka motorů tak podle všeho zahrne benzinový litrový tříválec, čtyřválec o objemu 1,3 litru nebo turbodiesel o objemu 1,5 litru. Očekává se i příchod hybridní verze.

 

Nissan Juke přišel na trh už v roce 2010, jako jeden z průkopníků segmentu malých SUV. Prodávat se tedy začal o tři roky dříve než Renault Captur a Peugeot 2008, které tuto kategorii nejvíce zpopularizovaly. Několikrát v Evropě překonal hranici 100.000 prodaných kusů za rok, v posledních letech však zájem o něj kvůli jeho stáří logicky klesal. Přesto Nissan s nástupcem čekal, podle zákulisních zpráv však nikoliv kvůli tomu, že by snad vedení značky odsunulo novinku pro nějaký problém. Přesný důvod tak dlouhého životního cyklu jedničkového Juku však neznáme.